اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آیا بالگرد روسی کاموف وارد ایران می‌شود؟

  • کد خبر : 25320
  • 27 دی 1401 - 19:47
آیا بالگرد روسی کاموف وارد ایران می‌شود؟
رسانه‌های روسی با انتشار ویدیویی از بالگرد کاموف Ka-52 با رنگ استتار مناسب برای کشورهای غرب آسیا یا آفریقا، به بررسی و گمانه زنی برای فروش این بالگرد تهاجمی به ایران پرداختند.

به گزارش اخبار جهادی، انتشار ویدیویی از پرواز بالگرد کاموف Ka-52 در شهر ولادی وستوک واقع در شرق روسیه با رنگ استتاری مناسب برای کشورهای غرب آسیا یا آفریقا، احتمال فروش این نوع بالگرد به ایران را تقویت کرده است. با توجه به اینکه استفاده از این نوع رنگ استتاری برای بالگردهای نیروی هوافضای ارتش روسیه معمول و معقول نیست، احتمال می‌رود که این بالگرد برای فروش به ایران و یا الجزایر که در سال‌های اخیر همکاری و قراردادهای نظامی متعددی با روسیه داشته‌اند، آماده شده باشد.

بالگرد کاموف Ka-52 یک نوع بالگرد چند منظوره تهاجمی و پیشرفته ساخت روسیه است که در شرایط آب و هوایی مختلف قابلیت پرواز را داراست. این بالگرد در جریان نبردهای سوریه و اوکراین عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده و گزینه مناسبی برای تجهیز و ارتقای ناوگان بالگردی نیروهای مسلح ایران محسوب ‌می‌شود.

پرواز بالگرد کاموف با استتار مناسب کشورهای غرب آسیا و آفریقایی در شهر ولادی وستوک

در روزهای گذشته گزارش‌های مختلفی از همکاری‌های نظامی ایران و روسیه در زمینه فروش موشک‌های بالستیک و پهپادهای انتحاری ایرانی در ازای جنگنده‌های سوخو ۳۵ (Su-35)، سامانه پدافند هوایی اس ۴۰۰ (S-400) و بالگرد کاموف (Ka-52) مطرح شد که به تایید برخی مقامات در ایران نیز رسیده است. در این راستا، شهریار حیدری، نماینده و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران با تایید خرید جنگنده‌های روسی گفت: «جنگنده‌های سوخو ۳۵ که ایران به روسیه سفارش داده، اوایل سال آینده (۱۴۰۲) وارد کشور می‌شود. به کشور روسیه سفارش‌هایی نظیر سیستم‌های پدافندی، موشکی و همچنین بالگرد را نیز داده‌ایم و اکثر این سلاح‌ها به زودی وارد کشور می‌شوند.»

مذاکرات ایران و روسیه برای خرید بالگردهای نظامی، چندمنظوره و سبک از سال ۱۳۹۴ بین سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح و شرکت کاموف و دیگر سازمان‌های نظامی روسی آغاز شد و در ماه‌های اخیر روند آن تسریع یافته است. همکاری‌های ایران و روسیه با تداوم جنگ اوکراین و تحریم‌های غرب علیه دو کشور افزایش یافته و منجر به تقویت توان دو کشور در عرصه‌های مختلف نظامی و اقتصادی شده است.

بیشتر بخوانید:
جزئیات معامله جدید ایران و روسیه؛ سوخو ۳۵ روسی در ازای موشک‌های بالستیک ایرانی
واشنگتن پست: روسیه موشک‌های ذوالفقار و فاتح ۱۱۰ را از ایران خریده است!

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=25320

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.