اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

استقرار شش هزار نظامی عراقی در مرز با ایران و ترکیه

  • کد خبر : 25308
  • 25 دی 1401 - 17:37
استقرار شش هزار نظامی عراقی در مرز با ایران و ترکیه
وزیر کشور عراق از استقرار شش هزار نیروی کمکی پلیس در مرزهای عراق با ایران و ترکیه خبر داد.

به گزارش اخبار جهادی، عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق از استقرار شش هزار نیروی کمکی پلیس در پایگاه‌‎های مرزی با هدف کنترل مرزهای عراق با ایران و ترکیه خبر داد.

وی در این خصوص گفت:

“تصمیمات و تدابیری در مورد کنترل مرزهای ایران و ترکیه اتخاذ شده و بودجه‌ای برای حفظ مرزها با ترکیه، ساخت پاسگاه‌ها، نصب دوربین‌ها و ساخت برجک مراقبت مرزی، اختصاص داده شده است. مرزهای عراق خط قرمز است و ما در کنترل آن کوتاهی نخواهیم کرد.”

الشمری با اشاره به وجود هماهنگی میان عراق و ترکیه اظهار داشت که مقامات ترکیه، ۱۷ مکان را برای احداث پاسگاه در امتداد مرز با این کشور مشخص کرده‌اند. در حال هماهنگی با ترکیه هستیم تا نوار مرزی را به‌رغم صعب‌العبور و کوهستانی بودن آن کنترل کنیم.

وزیر کشور عراق با بیان اینکه میان بغداد و اقلیم کردستان در خصوص کنترل مرزها هماهنگی وجود دارد، گفت:

“نیروهای پیشمرگه، بخشی از عملیات کنترل مرزها هستند و مرکزی برای هماهنگی میان فرماندهی نیروهای مرزی و پیشمرگه احداث شده است.”

شایان ذکر است در ۱۳ آذر ماه، سرلشکر یحیی رسول، سخنگوی نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، دستور کنترل مناطق صفر مرزی ترکیه و ایران از سوی نیروهای مرزبانی را صادر کرد. این تصمیم مدتی پس از هشدارهای جدی ایران به مقامات عراقی و حملات نیروهای مسلح ایران به موضع گروه‌های تروریستی در اقلیم کردستان و همچنین دیدار نخست وزیر عراق با مقامات ارشد ایرانی اتخاذ شد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=25308

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.