اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

بشار اسد دیدار با مسئولان ترکیه را به پایان اشغالگری گره زد

  • کد خبر : 25239
  • 23 دی 1401 - 11:20
بشار اسد دیدار با مسئولان ترکیه را به پایان اشغالگری گره زد
فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه با رئیس جمهور سوریه دیدار و دو طرف در خصوص برخی موضوعات از جمله روابط میان طرفین و مسائل منطقه‌ای گفتگو کردند.

الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در ۲۲ دی ماه با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در دمشق دیدار و گفتگو کرد. طرفین در این دیدار، روابط راهبردی مسکو-دمشق و آخرین وضعیت منطقه و بین‌الملل را بررسی کردند.

بشار اسد در این دیدار اظهار داشت: “جنگ سیاسی و رسانه‌ای، شدیدترین جنگ در حال حاضر است و این مسئله مستلزم وضوح و ثبات بیشتر در مواضع سیاسی است. لذا سوریه از عملیات ویژه نظامی روسیه در دونباس حمایت می‌کند.”

لاورنتیف در این جلسه گفت: “روسیه از مواضع سازنده سوریه از زمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین قدردانی می‌کند و کشورهای زیادی در جهان هستند که به پیروزی روسیه ایمان دارند. فشارهای آمریکا و همپیمانانش برای منزوی کردن روسیه و سوریه شکست خورده است و باید از تحولات سریع در جهان نهایت استفاده را برد.”

وی با اشاره به نشست اخیر وزاری دفاع روسیه، ترکیه و سوریه، این نشست را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت که روسیه معتقد است ادامه چنین دیدارهایی اهمیت دارد.

رئیس جمهور سوریه نیز در این رابطه گفت: “این دیدارها برای اینکه مثمر ثمر باشد، باید مبتنی بر هماهنگی و برنامه‌ریزی قبلی بین سوریه و روسیه باشد تا اهداف و نتایج ملموسی که سوریه از این دیدارها در پی آن است، محقق شود لذا باید این نشست‌ها بر مبنای اصول ملی حکومت و مردم سوریه مبتنی بر پایان اشغالگری و توقف حمایت از تروریسم باشد.”

شایان ذکر است چند روز قبل، روزنامه آیدینلیک ترکیه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مرحله سوم روند بهبود و عادی سازی روابط میان دو کشور که در نتیجه تحولات شمال سوریه ایجاد شده است، قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه (خرداد ماه ۱۴۰۲) با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اردوغان و اسد پیش از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه دیدار می‌کنند!

تصویری از دیدار دیدار الکساندر لاورنتیف با بشار اسد

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=25239

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.