اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

صهیونیست‌ها مدعی پیشرفت در مذاکرات تبادل اسرا شدند/ حماس تکذیب کرد

  • کد خبر : 25114
  • 07 دی 1401 - 19:01
صهیونیست‌ها مدعی پیشرفت در مذاکرات تبادل اسرا شدند/ حماس تکذیب کرد
یک روزنامه صهیونیستی با ادعای پیشرفت در پرونده تبادل اسرا، جزئیاتی از توافق در این خصوص را منتشر کرد، اما حماس آن را تکذیب کرد.

به گزارش اخبار جهادی، روزنامه عبری «جروزالم پست» مدعی پیشرفت در مذاکرات تبادل اسرا با جنبش حماس شد، هرچند که یکی از رهبران این جنبش تاکید کرد که آنچه این روزنامه منتشر کرده مطلقا دقیق نیست و صحت ندارد.

این روزنامه مدعی شد توافق تبادل اسرا، شامل اسرایی که محکوم به حبس ابد هستند نیز می‌شود و مذاکرات با این محور در جریان است که این اسرا برای تکمیل دوره محکومیت به اردن منتقل شوند و بین پنج تا ۱۰ سال در اردن زندانی باشند و پس از آن مشمول عفو پادشاهی شوند. به ادعای این روزنامه، این سند تبادل اسرا احتمالا شامل تبادل پیکرهای کشته‌شده‌ها نیز خواهد بود.

 منابع رژیم صهیونیستی مدعی شدند که این رژیم با اردن بر سر مبادله اسرا با حماس به توافق رسیده و این توافق نامه شامل آزادی پیکر شهدای فلسطینی نیز می‌شود. جروزالم پست همچنین نوشت که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه نیز در جریان مذاکرات مذکور است و با اصل آن، مخالفتی ندارد. 

اما جنبش حماس، صحت این خبر و جزئیات ادعایی جروزالم پست را رد می‌کند. «زاهر جبارین» عضو دفتر سیاسی حماس گفت: «آنچه برخی رسانه‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی درباره جزئیات پیشرفت مذاکرات برای تبادل اسرا منتشر کردند، نادرست است. پیمان مقاومت با اسرای قهرمانمان همچنان تداوم تلاش به صورت خستگی ناپذیر تا آزادی آن‌ها از طریق همه راه‌های ممکن است».

 «ابو عبیده» سخنگوی نظامی کتائب «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس چندی پیش در ۳۵‌ امین سالگرد تاسیس حماس، به اشغالگران درباره تداوم تعلل در پرونده تبادل اسرا هشدار داد و تهدید کرد که حماس برای همیشه پرونده اسرای صهیونیست را خواهد بست.

وی با بیان اینکه تصمیم برای آزادی اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی یک اولویت و تصمیمی غیرقابل بازگشت است، خطاب به اسرای فلسطینی گفت: برادران شما از هیچ تلاش و برنامه‌ریزی‌ای برای آزادی شما دریغ نخواهند ورزید. اشغالگران از ناسازگاری خود در پرونده تبادل اسرا پشیمان خواهند شد.. همه گزینه‌ها برای این ناسازگاری اسرائیل روی میز است.

کتائب عز‌الدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، در ژوئیه ۲۰۱۴ از به اسارت گرفتن آرون شاؤول نظامی صهیونیست در جنگ ۵۱ روزه خبر داد. رژیم صهیونیستی در اوت ۲۰۱۵ نیز از قطع تماس با هدار گولدن نظامی صهیونیست در رفح واقع در جنوب نوار غزه خبر داد. آبراهام منگستو دیگر نظامی صهیونیست نیز در ژوئیه ۲۰۱۵ هنگام عبور از حصار امنیتی در شمال نوار غزه ناپدید شد و رژیم صهیونیستی از ناپدید شدن یک نظامی دیگر خود به نام هشام السید در ابتدای ۲۰۱۶ در مرزهای غزه خبر داد.

کتائب القسام تاکنون از دادن هرگونه اطلاعاتی درباره این چهار اسیر صهیونیست خودداری کرده است. حماس می‌گوید که یک چارچوب کلی در مورد سند تبادل اسرا ارائه کرده است، اما اشغالگران تعلل می‌کنند و چیز جدیدی در این پرونده وجود ندارد. سران اشغالگر به دنبال تحقق دستاوردهای انتخاباتی در پشت سر اسرا و مردم فلسطین هستند. آن‌ها همچنین در موضوع اسیران خود در نوار غزه تعلل می‌کنند، طفره می‌روند و چانه‌زنی می‌کنند.

«یحیی السنوار» رهبر جنبش حماس در غزه همچنان بر ضرورت آزادی صدها اسیر فلسطینی در قبال آزادی صهیونیست‌هایی که در اسارت به سر می‌برند، تاکید دارد و حاضر به تغییر موضعش در این خصوص نیست. از سوی دیگر نیز تل‌آویو تاکید دارد که «اسرای فلسطینی را که دستشان به خون صهیونیست‌ها آلوده شده، هرگز آزاد نخواهد کرد».

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=25114

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.