اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

دبیرکل حزب‌الله: سفارت آمریکا در کوچک‌ترین موضوعات دولتی لبنان دخالت می‌کند!

  • کد خبر : 24962
  • 21 آبان 1401 - 12:54
دبیرکل حزب‌الله: سفارت آمریکا در کوچک‌ترین موضوعات دولتی لبنان دخالت می‌کند!
سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در روز جمعه به‌مناسبت روز شهید به سخنرانی پرداخت.

سیدحسن در ابتدای سخرانی خود به عملیات استشهادی احمد قصیر اشاره کرد و اظهار داشت امیدواریم عملیات استشهادی بزرگ‌تری از القصیر از طریق هر گروه مقاومتی شکل بگیرد. روز شهید، روزی است که امیر شهادت‌طلبان (احمد قصیر) به ساختمان فرمانداری نظامی اسرائیل در صور یورش برد و در کمتر از یک دقیقه بیش از ۱۰۰ نظامی و افسر اسرائیلی را به هلاکت رسانده و کل ساختمان را منهدم کرد.

وی با بیان اینکه روز شهید روز همه شهدای محور مقاومت در سراسر منطقه است، تصریح کرد خانواده‌های شهدا نقش زیادی در ادامه مسیر ما طی این ۴۰ سال داشتند و بسیاری از آنان فرزندان خود را تشویق کرده و لباس رزم بر تن فرزندان‌شان پوشاندند. فرزندان شهدا به دلیل پایبندی خانواده‌هایشان به مقاومت تا پیروزی، مبارزه و فرمانده شدند. ما ارزش شهدایی را که برای مقدسات و وطن و آزادی و کرامت و امنیت و عزت ما جان خود را فدا کردند، می‌دانیم. شهدای ما معروف هستند و اجساد برخی از آنان هنوز نزد دشمن اسرائیلی است که ان را آنکار می‌کند. ما مفقود نیز داریم و پیگیر اجساد شهدا و مفقودین هستیم و تلاش می کنیم تکلیف‌شان را مشخص کنیم.

دبیرکل حزب‌الله بیان داشت دشمن به این دل خوش کرده تا نسل دوم و سوم از مقاومت دست بردارد از این‌رو در تلاش است آنان را هدف قرار داده و به فساد بکشاند. دشمن با تکنولوژی پیشرفته در صدد فاسد کردن نسل های ما و تغییر عقاید انان است که این خطر بزرگی است. مسیر شهدای ما با نسل های پی در پی تاکیدی بر ناکامی دشمن در دستیابی به اهدافش است.

نصرالله ادامه داد دشمن در سراسر فلسطین اشغالی غافلگیر شد، زیرا نتوانست بر نسل‌های تأثیر بگذارد و اصول آنان را تغییر دهد. شهید عدی التمیمی و برادران مقاومش بر ناکامی برنامه های دشمن برای تغییر نقشه هایشان تاکید کردند.

وی با اشاره به پیروزی حزب نتانیاهو در انتخابات پارلمانی اسرائیل تصریح کرد همه دولت‌های اسرائیلی جنایتکار بوده و پیروز انتخابات کنست نیستند. نتایج انتخابات اخیر اسرائیل برایمان اهمیتی ندارد زیرا همه جناح‌های اسرائیلی در جنایت شبیه هم هستند. دشمن در سراسر فلسطین اشغالی غافلگیر شد، زیرا نتوانست بر نسل‌های تأثیر بگذارد و اصول آنان را تغییر دهد. شاید نتایج انتخابات اسرائیل دارای تبعات خطرناکی برای فلسطین باشد زیرا قدرت را احمقان خواهند گرفت و احمق ها ما را نمی‌ترساننند.

سیدحسن گفت فقط می‌توان به قدرت مقاومت برای حفظ توافق ترسیم مرزهای آبی اعتماد کرد. نتائج انتخابات آمریکا هیچ چیزی را تغییر نمی‌دهد زیرا آمریکا با جمهوری خواهان و دموکرات‌ها هر دو، دو روی یک سکه هستند. آمریکا طاعون تروریسم تکفیری را به لبنان آورد و حزب الله آن را از بین برد. آمریکا در سال ۲۰۱۹ پس از ناکامی طرح هایش با حمایت از تظاهرات در صدد آشوب افکنی در لبنان بود. آمریکا آشوب اکتبر سال ۲۰۱۹ را به وجود آورد اما حزب الله آن را مهار کرد. این حزب الله بود که نفرین آمریکایی را از سر لبنان دور کرد و این طاعون را از بین برد.

نصرالله اظهار داشت یا لبنان جرات خواهد کرد کمک‌های روسی جدید را بپذیرد یا در برابر تهدیدهای آمریکا تسلیم خواهد شد. انتخابات رژیم صهیونیستی تبعات و تاثیراتی در داخل رژیم دارد زیرا شاید در سطح افزایش بحران و مقابله انعکاس داشته باشد. انتخابات اسرائیلی، اختلافات شدید را بیشتر کرده و بر آینده این رژیم و گزینه های انتخابی اش تاثیر خواهد داشت.

وی همچنین به نقش مخرب آمریکا در سوریه اشاره کرد و افزود آمریکا که در ساقط کردن سوریه از طریق تروریست‌ها و تکفیری‌ها ناکام مانده در صدد این هستند که با گرسنگی و سرما این کشور را به فروپاشی نزدیک کند. محاصره لبنان توسط آمریکا از طریق جلوگیری از هر گونه سرمایه گذاری یا کمک های اقتصادی به کشور ادامه دارد. آمریکا از کمک هر کشوری به لبنان برای بحران اقتصادی‌اش جلوگیری می‌کند که در نوع خود نفرین و طاعون است.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه ایران قاطعانه توانست بر توطئه فتنه انگیز امریکا و اسرائیل و کشورهای غربی پیروز شود، افزود از لبنانی‌ها می‌خواهیم در برابر طاعون و وبای آمریکا که فقط به دنبال حمایت از اسرائیل است، تسلیم نشوند. ایران مجددا بر فتنه و توطئه آمریکایی- اسرائیلی پیروز شد.

سید حسن نصرالله همچنین به وضعیت ریاست جمهوری لبنان پس از میشل عون اشاره کرد و گفت ما تصور نمی‌کنیم کسی به دنبال خلا ریاست جمهوری در لبنان باشد، ما بر انتخاب رئیس جمهوری در اولین فرصت تاکید داریم. خلا ریاست جمهوری بر همه سطوح لبنان تاثیر دارد و پر کردن آن ممکن نیست. ریاست جمهوری بسیار حساس و سرنوشت ساز است و طی شش سال و پس از آن اثرات خود را بر جای خواهد گذاشت. باید برای انتخاب ریاست جمهوری به گزینه بهتر و مناسبتر دست یابیم.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه سفارت آمریکا در کوچک‌ترین موضوعات دولتی و وزاری لبنان دخالت می‌کند، تصریح کرد ما گروه‌های مقاومت به عنوان بخش بزرگی از مردم لبنان رئیس جمهوری می‌خواهیم که به مقاومت اطمینان خاطر دهد. ما رئیس جمهوری شجاعی می‌خواهیم که نترسد و امتیاز ندهد و منافع ملی را بر ترس خود مقدم دارد و قابل خرید و فروش نباشد.

نصرالله بیان داشت مقاومتی که آزادسازی سال ۲۰۰۰ را رقم زد در دوره امیل لحود، رئیس جمهوری مطمئن بود. مقاومت در سال‌های گذشته در دوره عون (که قابل فروش نبود و از پشت خنجر نمی‌زد) بسیار ایمن و پشت گرم بود. اگر لبنان قدرتمندی می‌خواهید که بتواند برای‌ شما گاز استخراج کند باید رئیس جمهوری شجاعی بیاورید که به مقاومت از پشت خنجر نزند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=24962

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.