اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پاکستان: طالبان سرکرده گروه تروریستی جیش محمد را تحویل دهد!

  • کد خبر : 24889
  • 24 شهریور 1401 - 11:33
پاکستان: طالبان سرکرده گروه تروریستی جیش محمد را تحویل دهد!
وزارت خارجه پاکستان در نامه‌ای رسمی از طالبان افغانستان خواست تا رهبر گروه تروریستی جیش محمد را بازداشت و به پاکستان تحویل دهند.

به گزارش اخبار جهادی، در ۲۳ شهریور ماه، وزارت خارجه پاکستان در نامه‌ای از مقامات حکومت طالبان در افغانستان خواست تا “مولانا مسعود اظهر” رهبر گروه تروریستی جیش محمد را بازداشت و به دولت پاکستان تحویل دهند. وزارت خارجه پاکستان مدعی است مسعود اظهر در یکی از پایگاه‌های گروه‌های تروریستی در استان کنر یا ننگرهار مستقر است و طالبان باید او را بازداشت کرده و به اسلام آباد تحویل دهند.

از سوی دیگر ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان با محکوم کردن درخواست پاکستان، حضور رهبر گروه تروریستی جیش محمد در افغانستان را تکذیب کرد. وی ضمن هشدار به پاکستان، خواستار عدم تکرار اتهامات بی اساس به طالبان شد و گفت: «این اتهامات بی اساس بر روابط افغانستان و پاکستان تاثیر منفی خواهد گذاشت. امارت اسلامی افغانستان به هیچ گروه مسلحی اجازه فعالیت تروریستی ضد کشورهای دیگر در خاک افغانستان را نمی‌دهد.»

“جیش محمد” نام گروهی تروریستی در پاکستان است که از سال ۲۰۰۰ میلادی فعالیت خود را در مناطق مختلف جامو و کشمیر آغاز کرده است. این گروه با سلفی گرایی و خط و مشی جهادی، از همپیمانان اصلی گروه‌های تروریستی لشکر طیبه و سپاه صحابه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=24889

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.