اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

رئیس جدید ستاد کل ارتش اسرائیل کیست؟

  • کد خبر : 25305
  • 15 شهریور 1401 - 12:36
رئیس جدید ستاد کل ارتش اسرائیل کیست؟
وزیر جنگ رژیم اسرائیل پس از ارزیابی سه گزینه پیشنهادی ریاست ستاد کل ارتش، سرانجام “هرتزی هالوی” را به عنوان رئیس جدید ستاد کل ارتش این رژیم معرفی کرد.

به گزارش اخبار جهادی، با نزدیک شدن پایان دوره ریاست آویو کوخاوی، رئیس فعلی ستاد کل ارتش اسرائیل، و اظهارات وزیر جنگ این رژیم مبنی بر اینکه انتصاب یک رئیس جدید برای ستاد ارتش پیش از انتخابات نوامبر یک ضرورت استراتژیک است، رسانه‌های عبری از عدم تمدید دوره ریاست او خبر دادند.

پس از این موضوع، نامزدهای ریاست جدید ستاد ارتش معرفی شده و جلسات مختلفی برای بررسی صلاحیت “هرتزی هالوی”، رئیس سازمان ضداطلاعات ارتش (امان)، “یوئل استریک”، فرمانده نیروی زمینی ارتش و” ایال زمیر”، جانشین سابق ستاد کل ارتش برگزار شد. در یکی از این جلسات، بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود خواستار تمدید دوره ریاست فعالی ستاد کل ارتش شد اما با خواسته‌ی وی مخالفت گردید.

همزمان با این جلسات، سرلشکر ایال زمیر، با ارائه تحلیلی در موسسه مطالعاتی واشنگتن، خواستار ترور فرماندهان سپاه پاسداران و انجام عملیات مخفیانه جهت انهدام پهپادها و موشک‌ها در ایران شد. وی سپاه پاسداران را ستونی خواند که جمهوری اسلامی بر آن استوار است.

سرانجام پس از بررسی‌های مختلف، “بنی گانتز”، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، “هرتزی هالوی” را به عنوان رئیس جدید ستاد کل ارتش اسرائیل معرفی کرد. هالوی نیازمند رای مثبت کابینه رژیم صهیونیستی است تا بعد از پایان دوره مسئولیت کوخاوی در ماه ژانویه ۲۰۲۳، فعالیت خود را به عنوان رئیس جدید ستاد کل ارتش این رژیم آغاز کند.

هرتزی هالوی یک سرلشکر ۵۴ ساله اسرائیلی و دارای مطالعات آکادمیک در رشته فلسفه است که از ۱۱ جولای ۲۰۲۱ مسئولیت معاونت ستاد کل ارتش اسرائیل را برعهده داشته است. در سوابق وی مسئولیت‌هایی چون مدیریت سازمان ضداطلاعات ارتش (امان)، فرماندهی واحد چتربازان و واحدهای ویژه ارتش اسرائیل دیده می‌شود.

شایان ذکر است سازمان امان، یک سازمان وابسته به ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی می‌باشد و مأموریت اصلی آن اقدامات امنیتی و جاسوسی به نفع ارتش و دیگر سازمان‌های صهیونیستی است که در زمینه امنیتی و روابط خارجی فعالیت می‌کنند. امان تنها ارگانی است که مأموریت بررسی تمامی عناصر ارزیابی‌های اطلاعاتی را بر عهده دارد و می‌تواند آنها را فیلتر کرده و گزارش اطلاعاتی فراگیر و کاملی را به فرماندهان ارشد رژیم اسرائیل ارائه دهد.

به نظر نمی‌رسد که تغییر ریاست ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی، رویکرد نهاد نظامی این رژیم را در قبال برخی موضوعات تغییر دهد. انتخاب سرلشکر هالوی به عنوان رئیس بعدی ستاد کل ارتش اسرائیل نشان می‌دهد که وی دارای برنامه‌ها و کارنامه بهتری نسبت به دیگر نامزدهای تصدی این پست بوده است. همچنین هالوی بر این عقیده است که صلح، زمان آماده شدن برای جنگ جدید است و این طرز فکر می‌تواند زنگ خطری برای امنیت و ثبات منطقه غرب آسیا باشد!

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=25305

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.