اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ترکیه و جمهوری آذربایجان رزمایش هوایی برگزار می‌کنند

  • کد خبر : 24865
  • 12 شهریور 1401 - 19:08
ترکیه و جمهوری آذربایجان رزمایش هوایی برگزار می‌کنند
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد، روز دوشنبه هفته جاری نیروی هوایی این کشور و نیروی هوایی ترکیه رزمایش مشترک برگزار می‌کنند.

به گزارش اخبار جهادی، در حالی که تحرکات در منطقه قفقاز برای پایان دادن به منازعه جمهوری آذربایجان و ارمنستان ادامه دارد، باکو و آنکارا در تدارک برای برگزاری رزمایش هوایی مشترک هستند.

منابع رسانه‌ای به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان خبر دادند، نیروی هوایی این کشور روز دوشنبه هفته جاری با نیروی هوایی ترکیه رزمایش مشترک برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که پرسنل نظامی نیروی هوایی و هواپیماهای ترکیه در رزمایش موسوم به «عقاب تورآز ۲۰۲۲» (ترکیه و جمهوری آذربایجان) شرکت خواهند کرد.

این وزارتخانه در توضیح اهداف برگزاری رزمایش هوایی مشترک باکو و آنکارا افزود: «وظایف برنامه‌ریزی فعالیت‌های مشترک نیروی هوایی دو کشور، بررسی تعامل و قابلیت همکاری رزمی و همچنین انجام اقدامات جستجو و نجات در رزمایش انجام خواهد شد».

برگزاری رزمایش هوایی مشترک ترکیه و جمهوری آذربایجان در شرایطی انجام شده که منابع رسانه‌ای در ترکیه از رایزنی تلفنی رجب طیب اردوغان با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه درباره روابط دوجانبه و «آخرین تحولات منطقه» خبر دادند.

طبق گزارش خبرگزاری دولتی آناتولی، رئیس‌جمهور ترکیه و همتای روس او همچنین توافق کردن درباره همه موضوعات مد نظر دو کشور در حاشیه دیدارشان در نشست سازمان همکاری شانگهای صحبت کنند.

قرار است نشست دو روزه سازمان همکاری شانگهای روزهای ۱۵ و ۱۶ سپتامبر (۲۴ و ۲۵ شهریور) به میزبانی ازبکستان برگزار شود.

رسانه‌ای شدن خبر رزمایش مشترک هوایی آنکارا و باکو در حالی صورت گرفته که به دنبال دیدار اخیر سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان به میزبانی رئیس شورای اروپا در بورکسل، تحرکات کشورهای مختلف منطقه برای پایان منازعه جمهوری آذربایجان و ارمنستان تشدید شده است.

همزمان با این تحرکات، بروز برخی تنش‌های مرزی نظامیان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، باعث نگرانی‌ها درباره احتمال تشدید درگیری‌ها شده و در همین ارتباط چندی قبل، پوتین با نخست‌وزیر ارمنستان تماس تلفنی برقرار کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=24865

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.