اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سخنگوی مقتدی صدر: ایران شتر خود را در عراق مهار کند!

  • کد خبر : 24850
  • 09 شهریور 1401 - 19:59
سخنگوی مقتدی صدر: ایران شتر خود را در عراق مهار کند!
یکی از افراد نزدیک به مقتدی صدر با انتشار بیانیه‌ای از چارچوب هماهنگی شیعیان انتقاد کرده و به ایران نسبت به کنترل گروه‌های تحت حمایت خود در عراق هشدار داد!

به گزارش اخبار جهادی، صالح محمد العراقی، از نزدیکان مقتدی صدر و بازتاب‌دهنده مواضع وی، با انتشار بیانیه‌ای از تصمیم چارچوب هماهنگی شیعیان عراق جهت تشکیل نشست پارلمان و تشکیل دولت جدید به شدت انتقاد کرد.

وی با انتقاد از پیشنهاد تشکیل دولت توسط چارچوب هماهنگی تنها چند روز بعد از حوادث اخیر، بیان داشت “خون کشته شدگان تظاهرات مسالمت‌آمیز و با گلوله شبه نظامیان کثیفشان خشک نشده است. آنها طوری رفتار می‌کنند که انگار کشته‌شدگان حادثه اخیر، تروریست یا صهیونیست هستند و هیچ ارتباطی با مذهب یا میهنشان ندارند.”

او بدون اشاره به جناح یا گروه خاصی مدعی شد “برخی گروه‌ها حتی یک بار هم برای کشف فساد اقدامی نکرده‌اند و نه فقط دلباخته فسادند بلکه دشمن اصلاح هستند و یک بار از شهادت شهیدان شادی می‌کنند یک بار از خروج از پارلمان و یک بار از تظاهرات. اگر چارچوب هماهنگی اعلام عزا نکند، من و جریان صدر از همه روش‌ها علیه آنان البته به دور از خشونت و ترور عمل می‌کنیم و آنها ما را از امروز دشمن درجه اول خود به حساب بیاورند.

العراقی در پایان بیانیه خود خطاب به ایران هشدار داد: ” ایران شتر خود را در عراق مهار کند در غیر این صورت پشیمان خواهد شد.”

شایان ذکر است انتشار این مواضع جریان صدر، پس از پیشنهاد چارچوب هماهنگی شیعیان مبنی بر تشکیل دولت جدید جهت جلوگیری از فتنه و پایان بخشیدن به شرایط موجود صورت گرفته است.

هر چند محمد العراقی در این بیانیه به طور واضح منظور خود از دخالت ایران در عراق را بیان نکرده است اما هشدار کنایه آمیز او نشان می‌دهد که وی از اقدامات گروه‌های سیاسی شیعه و شخصیت‌های نزدیک به مقاومت بسیار خشمگین بوده و سعی دارد ایران را یکی از عوامل پشت صحنه حوادث اخیر عراق جلوه دهد!

بیشتر بخوانید:
تهدید الکاظمی به کناره‌گیری از سمت نخست وزیری!
پایان آشوب‌ها در عراق؛ کنفرانس خبری صدر در خصوص حوادث اخیر
آخرین تحولات عراق؛ از بیانیه آیت‌الله حائری تا انصراف صدر از سیاست!

بیانیه صالح محمد العراقی

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=24850

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.