اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

الحوثی: سلاح‌هایی داریم که بازدارندگی برقرار می‌کنند؛ جنگ اصلی آزادی قدس است

  • کد خبر : 24750
  • 05 شهریور 1401 - 17:01
الحوثی: سلاح‌هایی داریم که بازدارندگی برقرار می‌کنند؛ جنگ اصلی آزادی قدس است
عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن گفت که اگر محاصره و حملات ادامه یابد، آتش‌بس ارزشی ندارد و یمنی‌ها دست بسته نخواهند ماند.

به گزارش اخبار جهادی، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و عضو ارشد شورای عالی سیاسی، در مصاحبه‌ای گفت که ائتلاف متجاوز سعودی با نقض مکرر آتش‌بس به دنبال این که اجازه خاموش شدن آتش جنگ را در مناطق مختلف ندهد.

او به شبکه المیادین گفت که این نقض مکرر آتش‌بس موجب می‌شود تا نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی همواره آماده نبرد بزرگ و تحقق پیروزی نهایی باشند؛ یمنی‌ها آتش‌بس را پذیرفتند چون خواهان جنگ نیستند، اما اگر متجاوزان اراده واقعی برای پایان جنگ و محاصره نداشته باشند، جنگ نیز ادامه خواهد یافت.

این عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن در ادامه گفت که دولت صنعاء اهمیتی به تهدیدات نمی‌دهد و از سوی دیگر نیروهای یمنی به خوبی با سلاح‌های متجاوزان آشنا هستند و می‌دانند که چگونه با این سلاح‌ها مقابله کنند.

محمد علی الحوثی افزود: «ما سلاح‌هایی داریم که می‌تواند موازنه بازدارندگی برقرار کرده و پیروزی نزدیک در جنگ را محقق کند.»

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در ادامه گفت: «ما همواره آرزوی جنگ مستقیم با دشمن اسرائیلی را داشتیم. نبرد بزرگی که لازم است تا همه مردم یمن‌ و امت اسلامی برای آن بسیج شوند، نبرد آزادی مسجدالاقصی است. ما جنگ با کشورهای متجاوز را تمرینی میدانیم تا به آزادی الاقصی برسیم.»

او جنگ و درگیری در جهان اسلام را فتنه صهیونیستی دانست و گفت که این بحران‌ها را رژیم صهیونیستی ایجاد می‌کند تا امت اسلامی را به خود مشغول کرده و خود در حاشیه امن بماند.

الحوثی در ادامه خبر برخی رسانه‌ها از حملات رژیم صهیونیستی در یمن را تکذیب کرد و گفت که برخلاف برخی وبسایت‌ها، این رژیم هیچ حمله‌ای در یمن تاکنون انجام نداده و هیچ دستاوردی نداشته است.

در این راستا عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن نیز در ۱۷ مرداد ماه در سخنانی گفته بود: «ما افتخار می‌کنیم که جزئی از محور مقاومت هستیم و از هیچ تلاشی برای مقابله با پروژه آمریکایی در منطقه دریغ نمی‌کنیم و از ملتمان می‌خواهیم که برای مقابله با دشمنان در زمان آتش‌بس موقت، آمادگی کامل و دائمی داشته باشند.»

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=24750

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.