اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

مطلب قدیمی

انسجام اسلامی عزت جهان اسلام را احیا می کند

  • کد خبر : 24655
  • 25 مرداد 1401 - 2:59
انسجام اسلامی عزت جهان اسلام را احیا می کند
کارشناسان و مسئولان کشور طی گفتگوهایی در رابطه با نقش اتحاد ملی و انسجام اسلامی در عزت و اقتدار ایران اسلامی و جهان اسلام، نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری را بسیار به موقع دانسته و تأکید کردند که تحقق واقعی وحدت ملی و انسجام اسلامی به ایجاد عزت و اقتدار و همچنین احیای آن در ایران و جهان اسلام منتهی می شود.

دکتر محمد علی آذرشب، استاد دانشگاه تهران و رئیس مرکز مطالعات فرهنگی ایران و عرب در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آثار و پیامهای اتحاد ملی و انسجام اسلامی در عزت و اقتدار اظهار داشت: وحدت همواره باعث عزت می شود.

وی افزود: وحدت در شرایطی صورت می گیرد که جامعه زنده باشد و عدم تحقق این موضوع به عدم وجود ارتباط ارگانیک میان اعضای جامعه بر می گردد. این ارتباط زمانی به وجود می آید که حیات و زندگانی در جامعه جریان داشته باشد و چنین جامعه ای مصداق حدیث پیامبر می شود که می فرماید  اگر عضوی در یک بدن به درد آید سایر اعضا با آن همدردی می کنند. این حدیث پیامبر بوده که سعدی شاعر فقید آن را به نظم در آورده است.

دکتر آذرشب ارتباط ارگانیک میان اعضای جامعه و زنده بودن آن را عامل تحقق وحدت دانست که در نتیجه آن عزت و کرامت در آن محسوس خواهد بود. وی استدلال کرد: حیات جامعه اسلامی در وحدت است و وحدت باعث عزت و سربلندی جامعه خواهد بود. اگر پراکندگی ایجاد شود حالت وازدگی، ناامیدی و احساس ذلت در جامعه به وجود خواهد آمد. در نتیجه ارتباط وحدت و عزت یک جامعه کاملا نمایان خواهد شد.

این استاد دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه انسجام اسلامی کلمه بسیار زیبایی است و معنای هماهنگی، همدلی و همگامی است، یادآور شد: می توان ارکستر موسیقی را تصور کرد که هر کدام ساز خاص خود را می نوازند اما زمانی که همه آنها با هماهنگی و همگامی یک قطعه موسیقی را می نوازند، نوای زیبایی به گوش می رسد. بدین معنا که اختلاف ذوقها و سلیقه ها باید وجود داشته باشد اما نباید باعث درگیری شود بلکه باید انسجام را به وجود آورد .

وی گفـت: عده ای مسلمانان را به بدبین بودن متهم می کنند اما توطئه در میان جهان اسلام وجود داشته و مشهود و نمایان است، طرح مسئله انسجام اسلامی به موقع به جا بوده و می تواند باعث بازگرداندن عزت به جهان اسلام شود. چرا که این پراکندگی ها افول در احساس عزت جهان اسلام را موجب شده است .

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=24655
  • نویسنده : شفیق فکه، شبکه ایثار
  • منبع : دکتر آذرشب

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.