اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

هاآرتص: نتایج جنگ با جهاد اسلامی ناامید کننده بود، با حزب‌الله چه خواهیم کرد؟

  • کد خبر : 24494
  • 21 مرداد 1401 - 18:25
هاآرتص: نتایج جنگ با جهاد اسلامی ناامید کننده بود، با حزب‌الله چه خواهیم کرد؟
روزنامه هاآرتص در مقاله‌ای به نتایج جنگ سه روزه اخیر در غزه پرداخت و آن را شکستی تمام عیار برای ارتش رژیم صهیونیستی دانست.

روزنامه هاآرتص (چاپ فلسطین اشغالی) امروز (جمعه) در مقاله‌ای به بررسی نتایج یورش اخیر رژیم صهیونیستی به غزه و نبرد با جنبش جهاد اسلامی فلسطین پرداخت و نوشت که اگر جهاد اسلامی این است، نبرد با حزب‌الله و حماس چگونه خواهد بود.

«یسرائیل هرئیل» نویسنده این مقاله نوشت: «نهادهای امنیتی جنبش جهاد اسلامی را سازمانی ضعیف و موقتی می‌نامند، سازمانی که در هفته گذشته بسیاری از ساکنان اسرائیل را به وحشت انداخت و توانایی ساخت و پرتاب دسته‌جمعی راکت‌ها را به عمق خاکمان را دارد. آیا این سازمان موقتی است؟»

نویسنده هاآرتص افزود: «درست است که اسرائیل با هدف قرار دادن تعدادی از فرماندهان رده بالای جهاد اسلامی، ضربه پیشدستانه‌ای به این گروه وارد آورد، اما موفق به نابودی توانایی ساخت و شلیک راکت‌هایش نشد و بی تردید نتوانست توانایی عملیاتی جهاد اسلامی را از کار بیاندازد. بنابراین نتایج درگیری یک ارتش مسلح با بهترین تجهیزات هوایی، دریایی، زمینی، الکترونیکی و انسانی با سازمانی که “موقتی” توصیف می‌شود، نا امید کننده است.»

«یسرائیل هرئیل» در ادامه نوشت: «تصور کنیم که وقتی نیروهای حماس و حزب الله زرادخانه‌های خود را علیه ما فعال کنند، چه نتایجی حاصل خواهد شد. بیش از ۱۲ تیپ رزمی و ده‌ها هزار راکت و موشک دوربرد، از جمله موشک‌های دقیق، قادر به وارد کردن خسارات فراوان به ساکنان، فلج کردن حمل‌ونقل، تخریب زیرساخت‌ها و ارتش و اختلال در بنادر هوایی و دریایی هستند.»

نویسنده سپس نوشت که ارتش صهیونیستی باید آمادگی به کار گیری تمامی نیروهای زرهی، پیاده و اطلاعتی خود را داشته باشد و به زعم او بتواند توان عملیاتی جهاد اسلامی را از کار بیاندازد و بدون این کار رژیم تل آویو همواره در معرض تهدیدات موشکی حزب‌الله و حماس خواهد ماند.

ادعای «یسرائیل هرئیل» در حالی است که پیش از این فرماندهان رده بالای ارتش رژیم صهیونیستی بارها اذعان کرده‌اند که توانایی نبرد همه جانبه را با حزب‌الله و حماس ندارند و ارتش فاقد قدرت عملیاتی در سطح گسترده است.

او در پایان نوشت که دولت «یائیر لاپید» و پیش از او بنیامین نتانیاهو تفکر راهبردی نداشتند و اگر اینگونه بود باید هفته گذشته به زعم وی کار جهاد اسلامی را یکسره می‌کردند، اما بار دیگر ارتش صهیونیستی ناکام ماند و آفتاب طلوع نکرد. (اشاره به عبارت «سپیده دم» که صهیونیست‌‌ها به یورش اخیر خود به غزه نهاده بودند.»

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، از روز جمعه (۱۴ مرداد) مناطقی را در نوار غزه هدف حمله قرار دادند که این اقدام با پاسخ گروه‌های مقاومت در نوار غزه بویژه جهاد اسلامی همراه شد. در نهایت و پس از جنگی سه روزه، یکشنبه ( ۱۶ مرداد) با میانجیگری مصر، آتش‌بس با قبول کامل شروط جنبش جهاد اسلامی برقرار شد.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت در غزه اعلام کرد که در جنگ سه روزه علیه نوار غزه، ۴۵ فلسطینی شهید و ۳۶۰ نفر نیز زخمی شدند.

از سوی دیگر، رسانه‌های عبری گزارش دادند که هزینه روزانه درگیری با جنبش جهاد اسلامی فلسطین در جنگ اخیر بیش از هزینه روزانه جنگ سال گذشته با گروه‌های مقاومت مستقر در نوار غزه بوده است. شبکه العربیه هم در گزارشی به نقل از منابع خود گفت که جهاد اسلامی قصد حمله پهپادی به سکوهای گازی رژیم صهیونیستی را داشته و تل آویو از بین آن جنگ را متوقف کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=24494

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.