اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

یادداشت: بررسی علل افزایش ناآرامی‌ها در استان سویداء

  • کد خبر : 24550
  • 06 مرداد 1401 - 19:30
یادداشت: بررسی علل افزایش ناآرامی‌ها در استان سویداء
جنوب سوریه به خصوص استان سویداء طی ماه‌‎های اخیر شاهد ناآرامی‌ها و تحرکات نگران‌کننده‌ای بوده است که اگر تدبیری برای آن اتخاد نشود، ممکن است در آینده مشکلاتی اساسی برای دولت سوریه ایجاد کند.

در ماه‌های گذشته و بلافاصله بعد از شکل‌گیری تظاهراتی در استان سویداء در اعتراض به عملکرد و تصمیمات مدیریتی مسئولین سوری و وجود برخی مشکلات و کمبودها شکل گرفت، اسرائیل در صدد آن برآمد تا با جذب عناصری در این استان و جهت‌دهی به اعتراضات مردمی آن را به خشونت بکشاند اما با اشراف نیروهای امنیتی سوریه و کمک متحدان این اقدام به شکست انجامید و چند تن از عوامل مرتبط با رژیم صهیونیستی در جریان این اعتراضات بازداشت شدند.

با بازجویی از متهمان مشخص شد که اسرائیل به دنبال ایجاد آشوب در این استان می‌باشد و قصد دارد با انجام پروژه کشته سازی در تظاهرات، نیروهای امنیتی سوریه را به سرکوب معترضان متهم کند. سپس با استفاده از ظرفیت رسانه و تحریک احساسات مردم، تعداد تجمعات اعتراضی را افزایش دهد و ناآرامی‌های اصلی در جنوب سوریه را کلید زند. به همین دلیل نیروهای امنیتی سوریه در بیشتر تجمعات اعتراضی حضور پیدا نکردند زیرا احتمال می‌دادند با حضور در تظاهرات ممکن است پروژه کشته سازی اجرایی شده و غیرنظامیان کشته شوند.

اکنون با تحریک گسل‌های موجود و ضریب دادن رسانه‌‎ها به ضعف‌های حکومت سوریه در سویداء، راه برای شیطنت دشمنان محور مقاومت در این استان هموارتر شده است. گروه‌های مسلح مخالف حکومت سوریه در سویداء در تازه‌ترین اقدام خود به بهانه بازداشت چند غیرنظامی توسط نیروهای وابسته به دستگاه امنیتی سوریه، دست به تجمع و مسدود کرده جاده‌ها زدند. چند روز پس از این حادثه، مسلحین به یک مقر امنیتی در شهرک عتیل در شمال شهر سویداء یورش برده و آن را تصرف کردند.

بررسی اقدامات اخیر هسته‌های مسلح فعال در سویداء نشان می‌دهد که دشمنان سوریه در تلاش هستند تا استان سویداء را همانند استان درعا دچار بی‌ثباتی کرده و ضریب امنیتی این استان را به شدت کاهش دهند و همچنین جبهه‌ی ناامن جدیدی را برای نهادهای نظامی و امنیتی سوریه ایجاد کنند. عدم ثبات امنیتی استان سویداء به همراه استان درعا می‌تواند طی ماه‌ها و یا سال‌های آتی بر روی امنیت دمشق، پایتخت سوریه به شدت تاثیر بگذارد و در صورتی که این حوادث به خوبی مدیریت نشوند، می‌توانند در آینده به یک بحران جدی در زمینه امنیتی برای دولت سوریه تبدیل شوند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=24550

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.