اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نتانیاهو برای اولین بار بصورت آشکار به امارات می‌رود

  • کد خبر : 23763
  • 20 اسفند 1399 - 23:14
نتانیاهو برای اولین بار بصورت آشکار به امارات می‌رود
نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه اولین سفر خود را به امارات متحده عربی انجام خواهد داد.

به گزارش اخبار جهادی، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه اولین سفر خود را به امارات متحده عربی انجام خواهد داد.

وی ماه گذشته، سفر به امارات را به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق انداخته بود.

نتانیاهو در دیماه ۹۹ اذعان کرد که به چند کشور عربی سفر مخفیانه داشته است و طبق اطلاعات یک منبع آگاه، نتانیاهو تا کنون، چندین بار به امارات و بحرین برای توافق عادی سازی روابط سفر کرده و در مورد مسائلی مانند گسترش همکاری‌های نظامی و امنیتی و اقدامات علیه ایران گفتگو کردند.

گرچه رژیم صهیونیستی در ابتدای ماجرای فروش F-35 آمریکایی به امارات مخالفت کرد اما پس از رایزنی‌ها و آغاز بکار رسمی محمد آل خاجه سفیر امارات در تل‌آویو و دیدار با نتانیاهو، “بنی گانتس” وزیر دفاع اسرائیل در گفتگو با رسانه‌ عبری‌ زبان “کان” اظهار داشت که روابط امنیتی با کشورهای حاشیه خلیج فارس ادامه خواهد یافت و اعلام کرد: اسرائیل هیچ مخالفتی با فروش ۵۰ فروند جنگنده‌ی F-35 به امارات متحده عربی ندارد و این معامله، اکنون توسط جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده در حال بررسی است.

طبق اطلاعات غیررسمی، ممکن است نتانیاهو در سفر آتی به امارات با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی دیدار کند. چندی پیش، همزمان با حضور پمپئو وزیر سابق امور خارجه آمریکا در عربستان، نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با سفر به این کشور، با محمد بن سلمان دیدار کرد.

امارات اولین کشور حوزه خلیج فارس است که با وساطت ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا، روابط خود با رژیم صهیونیستی را علنی نمود و توافق عادی سازی روابط را ۲۳ مردادماه ۹۹ اعلام کرد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=23763

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.