اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

وال‌استریت ژورنال؛ ضعف پدافند هوایی سعودی‌ در مقابل حملات مقاومت

  • کد خبر : 23599
  • 02 اسفند 1399 - 5:14
وال‌استریت ژورنال؛ ضعف پدافند هوایی سعودی‌ در مقابل حملات مقاومت
یک روزنامه آمریکایی نوشت که حملات اخیر مقاومت عراق و یمن به عربستان سعودی، ضعف و میزان آسیب‌پذیری سامانه‌های پدافندی سعودی‌ها را نمایان ساخت.

یک روزنامه آمریکایی نوشت که حملات اخیر مقاومت عراق و یمن به عربستان سعودی، ضعف و میزان آسیب‌پذیری سامانه‌های پدافندی سعودی‌ها را نمایان ساخت.

به گزارش اخبار جهادی، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال طی یادداشتی ضمن بررسی عملیات‌های موفق نیروهای مقاومت یمن و عراق علیه عربستان سعودی، به ضعف و ناکامی سامانه‌های پدافندی سعودی اعتراف کرد.

در این یادداشت آمده است که در حالی که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در حال تجدیدنظر در رویکرد ایالات متحده آمریکا در قبال منطقه است، گروه‌های مقاومت در یمن و عراق از شکاف‌های مستمر در سامانه‌های پدافندی سعودی بهره می‌جویند و حملاتی با «دقت بالا» علیه عربستان سعودی انجام می‌دهند.

نگارنده با اشاره به حمله پهپادهای بمب‌گذاری شده از سوی یک گروه عراقی به یک ساختمان پادشاهی در عربستان سعودی در ۲۳ ژانویه گذشته آمده است: «این حمله پیچیدگی فزاینده خطراتی که پادشاهی سعودی با آن مواجه است را روشن می‌کند و نشان می‌دهد که این امر تنها به پهپادها محدود نمی‌شود بلکه شامل موشک‌های بالستیک و کروز نیز می‌شود.»

وال استریت ژورنال نوشت: «ائتلاف سعودی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش با یک حمله هوایی مواجه شده اما منابع آگاه گفتند که پهپادها عملا به پدافند هوایی عربستان نفوذ کردند و از آن عبور کردند و یکی از آنها در نزدیکی دروازه جلویی کاخ «الیمامه» مقر دولت سعودی سقوط کرده است.. یک مقام مسئول آمریکایی نیز گفت که یک باند هواپیمایی نزدیک به این کاخ نیز هدف قرار گرفت.»

در ادامه این یادداشت که ترجمه عربی آن در پایگاه خبری شبکه «الحره» منتشر شد، همچنین به حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه مرزهای جنوبی عربستان سعودی، هدف قرار گرفتن فرودگاه‌های جده و أبها با موشک و پهپادهای یمنی نیز اشاره شده و آمده است که تمامی این عملیات‌ها در حالی صورت می‌گیرد که ائتلاف سعودی مدعی رهگیری همه آنها است.

وال استریت ژورنال در ادامه نوشت: این تحولات جدید، محدودیت‌های دفاعی سعودی و وسعت دسترسی دشمنانش به آن را نمایان می‌سازد.هر چند که در هیچ یک از این حوادث، خسارات جانی قابل ملاحظه‌ای وارد نشده است.

با وجود بهبود توانمندی‌های نظامی عربستان سعودی در سالهای اخیر، مقامات مسئول کنونی و پیشین آمریکا می‌گویند که عربستان هنوز کار‌های زیادی برای ادغام بهتر رادارها، باطری‌های سامانه پاتریوت، پدافندهای هوایی کوتاه برد، هواپیماهای اف- ۱۵ در یک سیستم دفاعی موثر دارد.

این مقامات اذعان می‌دارند که با وجود تعهدات «مصطفی الکاظمی» مبنی بر کنترل مسأله حملات پهپادی از عراق به عمق خاک سعودی، توقف حملات گروه‌های مقاومت در عراق که هنوز تهدیدی امنیتی برای عربستان سعودی به شمار می‌روند، با دشواری‌هایی مواجه است.

این روزنامه آمریکایی سپس به حمله موشکی هفته پیش علیه ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش در شمال عراق و به کشته شدن یک پیمانکار غیر آمریکایی و زخمی شدن چندین نفر که برخی از آنها آمریکایی بودند، اشاره می‌کند و می‌نویسد: «به نظر می‌رسد که این حمله یک امتحان زودهنگام برای دولت بایدن باشد که با کاهش میلیاردها دلار فروش اسلحه به ریاض و لغو قرار گرفتن نام حوثی‌ها [جنبش مقاومت انصارالله]  در فهرست سازمانهای تروریستی خارجی در سه شنبه هفته پیش، تلاش دارد تا جنگ داخلی در یمن را به پایان برساند.»

در بخش پایانی این یادداشت آمده است: «اما از دیگر سو بایدن همچنین به حمایت از سعودی‌ به عنوان همپیمان اصلی در خاورمیانه و بزرگترین مشتری اسلحه آمریکا برای دفاع از اراضی خود، متعهد است.»

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=23599

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.