اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نماینده سابق آمریکا در سوریه: به دنبال تشکیل کشور کردستان سوریه نیستیم

  • کد خبر : 23414
  • 19 بهمن 1399 - 1:30
نماینده سابق آمریکا در سوریه: به دنبال تشکیل کشور کردستان سوریه نیستیم
نماینده سابق آمریکا در امور شمال شرق سوریه گفت که این کشور شبه‌نظامیان کُرد سوریه را جزئی از گروهک پ.ک.ک نمی‌داند.

نماینده سابق آمریکا در امور شمال شرق سوریه گفت که این کشور شبه‌نظامیان کُرد سوریه را جزئی از گروهک پ.ک.ک نمی‌داند.

به گزارش اخبار جهادی، «ویلیام روباک» نماینده سابق دولت آمریکا در امور سوریه گفت تا زمانی که تیم «جو بایدن» بخواهد سیاست دولت آمریکا را در خصوص سوریه مورد بازنگری قرار دهد، شرایط حضور نیروهای آمریکایی در سوریه به همین منوال باقی خواهد ماند، به این معنا که تا سه ماه آتی هیچ‌گونه عقب‌نشینی از سوریه در کار نخواهد بود.

«ویلیام روباک» در سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ به عنوان مشاور سیاسی سفیر آمریکا در دمشق فعالیت می‌کرد و پس از آن در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹، فرستاده دولت آمریکا در شمال شرق سوریه و همزمان معاون «جیمز جفری» نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه بود.

او در گفت‌و‌گو با روزنامه الشرق الاوسط، در خصوص احتمال تشکیل کشور کُردی در شمال شرق سوریه گفت که شرایط در این منطقه با اقلیم کردستان عراق تفاوت دارد که به ادعای وی بیشتر ساکنینش موافق تشکیل کشور کُردی هستند.

روباک افزود: «از تشکیل کشور کردی در شمال شرق سوریه حمایت نمی‌کنیم و معتقد هم نیستیم که این اقدام سازنده باشد. ائتلاف [آمریکایی] برای شکست داعش در آن منطقه است و نیروهای قسد نیز به خوبی این کار را انجام دادند. ما برای حمایت از زندگی و معیشت ساکنین آن منطقه کمک‌هایی کرده‌ و از شوراهای محلی وابسته به اداره خودمختاری برای بهبود وضعیت ساکنین حمایت کرده‌ایم و همچنین کمک‌های نظامی در اختیار نیروهای قسد علیه داعش گذاشته‌ایم، تمامی این‌ها با هدف سیطره بر شمال شرق سوریه نبوده است.»

«مظلوم عبدی» فرمانده شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) دو روز پیش در سخنانی گفت که «دونالد ترامپ» به دولت ترکیه برای اشغال «رأس‌العین» و «تل ابیض» چراغ سبز نشان داده بود و در ادامه ابراز امیدواری کرد که دولت بایدن، اشتباهات ترامپ را تکرار نکند. او گفته بود: «دولت پیشین آمریکا اشتباهات سهمگینی در قبال نوع تعامل با اداره خودمختاری و چگونگی برخورد با بحران سوریه مرتکب شد و آن سیاست‌ها تأثیر منفی بر نقش آمریکا در سوریه گذاشت.»

«ویلیام روباک» در این باره گفت که واشنگتن تلاش دارد تا به رابطه میان آمریکا و ائتلاف در جنگ با داعش ادامه داده و امنیت شمال شرق سوریه را تأمین کند و قصد ندارد تا ترکیه را تحریک کرده یا اقداماتی از قبیل حمایت از تشکیل کشور کُردی یا پشتیبانی از ایدئولوژی پ.ک.ک مرتکب شود.

نماینده سابق آمریکا در امور سوریه سپس گفت: «آمریکا نیروهای دموکراتیک سوریه را جزئی از حزب کارگران کردستان [پ.ک.ک] نمی‌داند، بلکه آن‌ها جزئی از جنگ علیه داعش هستند.»

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز چندی پیش به شبکه روداوو گفته بود که واشنگتن همچنان به حمایت خود از شبه‌نظامیان کُرد سوریه ادامه می‌دهد و بدون این حمایت آن‌ها قادر به نگهداری از دهها هزار زندانی داعشی و خانواده‌هایشان نیستند.

«ویلیام روباک» در مورد اهداف آمریکا در سوریه نیز مدعی شد: «اهداف آمریکا که از چند سال پیش تعیین شده، شکست داعش و حمایت از اجرای قطعنامه ۲۲۵۴، اخراج ایران از سوریه و ممانعت دولت برای استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی و تلاش برای جلب اعتماد مردم سوریه در خصوص حضور محدود نیروهای آمریکای در شمال شرق سوریه و حمایت از قسد است.»

او یکی دیگر از اهداف آمریکا را اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه دولت سوریه عنوان کرد و همزمان مدعی شد که هدف آمریکا کاهش درد و رنج‌های مردم سوریه است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=23414

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.