اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

عملیات گسترده علیه عناصر مخفی داعش در شمال استان دیاله با رمز «عاشورا» / تامین امنیت زائران حسینی در دستور کار نیروهای بسیج مردمی + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 22467
  • 19 شهریور 1398 - 1:22
عملیات گسترده علیه عناصر مخفی داعش در شمال استان دیاله با رمز «عاشورا» / تامین امنیت زائران حسینی در دستور کار نیروهای بسیج مردمی + نقشه میدانی و عکس
چند گروه از نیروهای بسیج مردمی به منطور امن کردن مناطق شمالی استان دیاله برای زائران امام حسین(ع)، عملیات گسترده ای را در منطقه آغاز کردند.

چند گروه از نیروهای بسیج مردمی به منطور امن کردن مناطق شمالی استان دیاله برای زائران امام حسین(ع)، عملیات گسترده ای را در منطقه آغاز کردند.

 به گزارش اخبار جهادی، از شمال استان دیاله خبر می رسد، نیروهای تیپ « ۴ و ۲۴» بسیج مردمی، عملیات گسترده ای را با هدف پاکسازی مناطق آلوده در حومه جنوبی دریاچه «الثرثار» علیه هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش انجام دادند.این عملیات پس از دریافت و تجمیع اطلاعات با رمز «عاشورا» شروع شده و نیروهای بسیج مردمی در تلاش هستند پس از تامین امنیت مناطق جنوبی دریاچه حمرین، مناطق آلوده را در منطقه «السعدیه» و روستاهای منطقه «حفاویر» پاکسازی کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عملیات رزمندگان بسیج مردمی از سمت «مسجد المهدم» به سمت منطقه «امام ویس» و از منطقه «السعدیه» به سمت روستاهای منطقه «حفایر» انجام شده است.

اعلام الحربی

به گفته منابع میدانی، نیروهای بسیج مردمی تاکنون حدود ۵۴ کیلومتر مربع از مناطق آلوده را در این دو محور پاکسازی کرده اند و عملیات علیه عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش در برخی از مناطق همچنان در جریان است.

به گزارش اخبار جهادی، رزمندگان تیپ « ۴ و ۲۴» بسیج مردمی در جریان عملیات پاکسازی مناطق آلوده در حومه جنوب دریاچه حمرین با پشتیبانی یگان های مهندسی موفق شدند امنیت را به ۲۰ روستا باز گردانند.

روستاهای «نویدر اول، نویدر دوم، النهروان، صالح حبیب، جوامیر و بخاتری» از جمله مناطقی محسوب می شوند که در این عملیات به طور کامل امن شدند؛ نیروهای عراقی ۴ مقر عناصر مخفی داعش را شناسایی و منهدم کردند.

اعلام الحربی

مناطق جنوبی دریاچه حمرین در حدفاصل مناطق مهمی از جمله «جلولاء، قره تپه و المقدادیه» واقع شده اند و ناامن بودن این نقاط، امنیت را در جاده المنذریه – خانقین- کساباسی _ المقدادیه – بعقوبه – حسینیه – بغداد» تحت تاثیر قرار می دهد.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای بسیج مردمی در این عملیات علاوه بر امن کردن برخی از مناطق شمالی استان دیاله، امنیت جاده مرزی «المنذریه» که به مرز خسروی استان کرمانشاه منتهی می شود را هم تامین می کنند.

با پاکسازی و امن شدن بیشتر جاده مرزی «المنذریه»، زائران امام حسین (ع) از تیر راس هسته های خاموش گروهک تروریستی خارج خواهند شد و در امان خواهند ماند و با امنیت می توانند به سمت شهرهای مقدس عراق حرکت کنند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای تیپ یک بسیج مردمی برای تامین امنیت زئران حسینی در جاده «بلسانه – خانقین» که ۳۰ کیلومتر طول دارد و همچنین حد فاصل سه راه نفت خانه و منطقه وادی غرب مستقر شده اند.

رزمندگان عراقی در روزهای گذشته نیز در شمال و شمال شرق استان دیاله توانستند امنیت حدود ۲۰۰ موکب را به طور کامل تامین کنند؛ نیروهای عراقی در جریان امن کردن این موکب ها، ۴ عملیات را در ۱۱ منطقه انجام دادند.

به گزارش اخبار جهادی، رزمندگان بسیج مردمی عملیات گسترده ای را هم در محور شمال شرق استان دیاله آغاز کرده اند و در تلاش هستند مناطق آلوده به عناصر مخفی داعش را به طور کامل پاکسازی کنند.

اعلام الحربی

هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش درصدد هستند با ناامن کردن مناطق شمال شرق استان دیاله مانع از بازگشت آوارگان به نقاط پاکسازی شده شوند و این استان را در بحران باقی نگه دارند.

در حال حاضر، عملیات نیروهای عراقی در محورهای شمال شرق، شمال و شمال غرب استان دیاله از جمله «حوض حمرین، امام ویس، السعدیه، خانقین و الحفایر» علیه عناصر مخفی داعش ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22467

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.