اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

صدور دستور تشکیل اداره نیروی هوایی الحشد الشعبی عراق

  • کد خبر : 22408
  • 15 شهریور 1398 - 4:53
صدور دستور تشکیل اداره نیروی هوایی الحشد الشعبی عراق
نائب رئیس سازمان «الحشد الشعبی» دستور داد که با استناد به حکم حکومتی شماره 79، این سازمان، نیروی هوایی تشکیل دهد.

نائب رئیس سازمان «الحشد الشعبی» دستور داد که با استناد به حکم حکومتی شماره ۷۹، این سازمان، نیروی هوایی تشکیل دهد.

به گزارش اخبار جهادی، «ابو مهدی المهندس» نائب رئیس سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق دستور تازه‌ای برای این سازمان صادر کرد.

بر اساس سندی که از جانب المهندس منتشر شده، وی دستور داده است که اداره نیروی هوایی سازمان الحشد تشکیل شود.

در این سند که به دست شبکه خبری «الغدیر» رسیده، آمده که این اقدام با استناد به دستور حکومتی شماره ۷۹ صادره در سال ۲۰۱۴ است.

المهندس اعلام کرد که نخست وزیر عراق دستور این اقدام و اختیارات لازم را به الحشد داده و در این زمینه منافع عمومی را در نظر گرفته است.

بر اساس این حکم حکومتی، «صلاح مهدی حنتوش» مسئولیت اداره نیروی هوایی الحشد را بر عهد دارد.

این اقدامات پس از آن انجام می‌شود که پهپادهای رژیم صهیونیستی اخیرا چندین بار مواضع و انبارهای متعلق به الحشد را در مناطق مختلف عراق بمباران کردند.

این تجاوز صهیونیست‌ها، با واکنش‌ها و محکومیت‌های مسئولان و احزاب سیاسی عراق مواجه شد. حزب «الدعوه الاسلامیه» عراق اعلام کرد که حمله به الحشد به منزله خدشه وارد کردن به حاکمیت، امنیت، ثبات و تمامیت ارضی عراق است.

این حزب ضمن درخواست از دولت عراق برای انجام «تحقیقات فراگیر درباره ماهیت این عملیات تروریستی»، تأکید کرد که بغداد باید فورا به شورای امنیت و نهادهای بین‌المللی دیگر درباره این حملات شکایت کند.

در همین ارتباط، « عبدالامیر المیاحی» نماینده ائتلاف الفتح عراق تأکید کرد که دولت عراق ملزم است برای مقابله با هر گونه تجاوز خارجی و تن ندادن به فشارهای آمریکایی-صهیونیستی علیه الحشد الشعبی، سامانه دفاع هوایی را ارتقا بخشند.

وی فاش کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال اعمال فشار به «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق هستند تا به فعالیت الحشد الشعبی پایان دهد و در پایان، آن را از حکومت جدا کند.

این نماینده عراقی همچنین خاطر نشان کرد که «واشنگتن و اسرائیل در توهم به سر می‌برند که می‌توانند به حضور الحشد الشعبی پایان بخشند؛ زیرا آنان از قدرت الحشد، دولت و پایبندی ملت به آنان، اطلاعی ندارند».

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22408

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.