اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل ۳۶ سال است که در برابر حزب‌الله شکست می‌خورد

  • کد خبر : 21682
  • 25 تیر 1398 - 18:12
تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل ۳۶ سال است که در برابر حزب‌الله شکست می‌خورد
تحلیلگر صهیونیست گفت، همان گونه که اسرائیل 36 سال در جنگ علیه حزب الله شکست خورد، عربستان هم در جنگ با حوثی‌ها ناکام ماند و این پیروزی برای ایران است.

تحلیلگر صهیونیست گفت، همان گونه که اسرائیل ۳۶ سال در جنگ علیه حزب الله شکست خورد، عربستان هم در جنگ با حوثی‌ها ناکام ماند و این پیروزی برای ایران است.

به گزارش اخبار جهادی، «یارون فریدمن»، نویسنده و تحلیلگر صهیونیست معتقد است، جنگ در یمن به نظر بحرانی دور از اسرائیل است و به آن مربوط نمی‌شود اما به دلایل مختلف باید از اهمیت فوق العاده‌ای برای اسرائیل برخوردار باشد.

روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم به نقل از فریدمن نوشت: اسرائیل و عربستان دو متحد اصلی واشنگتن در منطقه هر کدام با شاخه‌ای از ایران یعنی حزب الله و حوثی‌ها روبرو هستند و مبارزه با آنها زمان طولانی نیاز دارد. نمی‌توان آنها را با یک ضربه از میان برداشت. اسرائیل از ۳۶ سال پیش علیه حزب الله وارد جنگ شده است، اما چشم اندازی درباره پایان این جنگ وجود ندارد. آن وقت عربستان چگونه می‌تواند موفق باشد؟
فریدمن در تحلیلی که سایت عبری زبان یدیعوت آحارونوت منتشر کرد، گفت: تبدیل یمن به یک پایگاه ایرانی فقط عربستان را تهدید نمی‌کند، بلکه تهدید کاملی برای مسیر تجارت نفتی است که از عدن و باب المندب به سمت دریای سرخ می‌رود و این امر به اقتصاد جهان آسیب می‌زند. عربستان ائتلافی را علیه حوثی‌ها تشکیل داده است و این مسئولیت سنگینی است که به دوش نیروهای هوایی عربستان  و امارات است اما هواپیماهایشان به تنهایی نمی‌توانند کار جنگ را یکسره کنند.
این شرق شناس صهیونیست توضیح داد: جنگ در یمن وضعیت در عربستان را وخیم کرده است. پس از هر بار بمباران یمن توسط عربستان ده‌ها موشک کوتاه برد و موشک‌های بالستیک دوربرد به خاک عربستان و بخصوص مناطق نجران و جازان در جنوب این کشور شلیک می‌شود و مجموعه موشک‌های حوثی‌ها موجب نگرانی شدید در عربستان شده است. آنها حتی پهپادهایی دارند که می‌توانند حامل مواد منفجره باشند و یا در جمع آوری داده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
وی تاکید کرد: ادامه جنگ در یمن به چهره عربستان و ارتش آن آسیب می‌زند زیرا به معنای عدم تحقق پیروزی در خاورمیانه است بخصوص که شکست متعلق به ارتش بزرگی نظیر ارتش سعودی، قوی‌ترین ارتش عربی بر یک گروه بسیار ضعیف مثل حوثی‌هاست.
فریدمن گفت: در مقابل، مقاومت حزب الله در جنگ دوم لبنان به مثابه یک پیروزی برای آن بود. زیرا اسرائیل نتوانست آن را نابود کند کما اینکه با ادامه جنگ و فجایع و اشتباهاتی که در قربانی کردن غیرنظامیان یمنی رخ می‌دهد حوثی‌ها را در برابر دیدگان جهانیان به قربانی مبدل می‌کند.
تحلیلگر صهیونیست ادامه داد: در مقطع اخیر تهدیدهای حوثی‌ها زیاد شده و به حساس‌ترین مناطق عربستان هم رسیده است.
وی تاکید کرد: حزب‌الله از سال‌ها پیش در سوریه علیه اسرائیل می‌جنگد و همزمان جنگ در یمن را هم دنبال و آن را به خوبی مطالعه می‌کند. جنگ داخلی در سوریه روز به روز بیشتر به نفع جبهه مقاومت پیش می‌رود. بنابراین در مورد توجه منابع حزب الله به  سمت مبارزه علیه اسرائیل فقط مسئله زمان مطرح است.
فریدمن گفت: حزب الله در رویارویی آتی با اسرائیل جبهه جدیدی را در جولان باز می‌کند و کمک‌ها و تجهیزات را زمینی به آنجا سرازیر می‌کند. تهران هم امید دارد یک راه زمینی از ایران از طریق عراق و سوریه باز کند. اگر نیروهای آمریکایی از شمال شرق سوریه خارج شوند دستیابی ایران به هدف راحت می‌شود.
او درباره عدم اقدام اسرائیل در انتقال کارخانه‌های آمونیاک از خلیج حیفا به رغم تهدیدهای حزب الله در تبدیل آنها به بمب هسته‌ای هشدار داد و افزود: حزب الله می‌داند چگونه با تصویرهایی وحشتناک تبلیغات دروغین داشته باشد. بی‌تردید حزب الله می‌داند چگونه به اقتصاد دشمن ضربه بزند. در عربستان به نفتکش‌ها و در اسرائیل به تاسیسات گازی حمله می‌کند.

تحلیلگر صهیونیست در پایان ادعا کرد: مشکل عربستان مشکل اسرائیل هم است. حوثی‌ها و حزب الله فقط شاخه‌های ایران در منطقه هستند همان گونه که حزب الله از مبارزات حوثی‌ها درس می‌گیرد اسرائیل هم باید از موفقیت‌ها و شکست سعودی‌ها درس بگیرد و خوب بود اگر این دو در مبارزه با تروریسم شیعی با یکدیگر همکاری می‌کردند. تا آن زمان آیا اسرائیل باید منتظر بنشیند تا حزب الله جنگی را به راه اندازد؟

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=21682

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.