اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

دست و پا زدن صهیونیست‌ها برای تبرئه جیسون رضائیان

  • کد خبر : 21585
  • 22 تیر 1398 - 20:14
دست و پا زدن صهیونیست‌ها برای تبرئه جیسون رضائیان
جروزالم پُست: نمایش تلویزیونی جدید ایران در تلاش است تا به شیوه‌ای نو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را خوب نشان بدهد.

جروزالم پُست: نمایش تلویزیونی جدید ایران در تلاش است تا به شیوه‌ای نو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را خوب نشان بدهد.

 به گزارش اخبار جهادی، سریال سی قسمتی گاندو به تازگی از تلویزیون رسانه ملی پخش شده است. نقد و نظرات بسیاری پیرامون این سریال در داخل کشور مطرح و منتشر گردید و به یکی از پربحث‌ترین تولیدات تلویزیونی سال تبدیل شد. انعکاس این فیلم از مرزها نیز فراتر رفت و در بسیاری سایت‌ها و رسانه‌های خارجی مطرح شد. در این میان سایت‌های صهیونیستی هم چون همیشه به دنبال بهره‌برداری سیاسی به نفع خود از این موضوع هستند که از آن میان خبر «جروزالم پُست» را به عنوان نمونه انتخاب کردیم که در ادامه برگردان فارسی آن را می‌خوانید:

جروزالم پُست: نمایش تلویزیونی جدید ایران در تلاش است تا به شیوه‌ای نو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را خوب نشان بدهد.

معصومه ناصری روزنامه‌نگار ایرانی در توئیتی نوشته مادامیکه «گاندو» در تلاش است چهره‌ای مطیع قانون، هوشمند و جیمز باندطور از سپاه پاسداران به تصویر بکشد اما هر صحنه از این سریال مملوّ از فریبکاری است.

«گاندو» یک سریال جدید در تلویزیون دولتی ایران، افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را همانند ماموران سرّی «ام آی سیکس» نشان می‌دهد که به مبارزه با جاسوسان و مامورین فاسد زندان می‌پردازند و این سریال به این شیوه به دنبال نشان دادن چهره‌ای مثبت از بخش اطلاعات و امنیت سپاه مخوف‌ترین بخش این سازمان است.

خارج از این سریال‌های حکومتی، نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دستگیری شهروندان دو تابعیتی، دانشگاهیان و کارشناسان محیط زیست، اغلب به اتهامات اثبات نشده جاسوسی به دنبال هشدار آیه‌الله خامنه‌ای مبنی بر تلاش دشمنان جمهوری اسلامی برای نفوذ، ادامه می‌دهد.

این سریال ادعا دارد بر اساس واقعیت ساخته شده که در مورد «جیسون رضائیان» خبرنگار ایرانی آمریکایی «واشنگتن پُست» است که در سال ۲۰۱۴ دستگیر و بعدا به اتهام سیاسی زندانی شد. رضائیان بعدا که در سال ۲۰۱۶ به عنوان بخشی از مبادله زندانیان و همزمان با توافق هسته‌ای موسوم به «برجام» آزاد شد و پس از آزادی از ایران و سپاه پاسداران شکایت کرد.

در طرح دعوای رضائیان آمده که «مقامات ایرانی او را به عنوان گروگان به صورت غیرقانونی گرفته و مورد آزار قرار داده‌اند» از این رو وی سپاه پاسداران را به دلیل ایراد آسیب و جراحات شدید و  صدمات جبران‌ناپذیر دیگر به وسیله سوء‌ استفاده‌هایی چون اقدامات غیرقانونی تروریسم، شکنجه و گروگان‌گیری مسبب تمام این‌ها می‌داند.

در واقع «جیسون» هیچ‌گونه جُرمی مرتکب نشده و حتی طبق استانداردهای خود حکومت ایران به هیچ جُرمی محکوم نشده است.

در دادخواست رضائیان همچنین آمده که او را به کشتن همسرش «یگانه(صالحی)» که او نیز روزنامه‌نگار است و به مدت ۷۲ روز زندانی بوده، تهدید کرده‌ بودند.

«گاندو» به کارگردانی «جواد افشار» نام سریالی است که عنوانش را از یک تمساح پوزه کوتاه که در منطقه بلوچستان زندگی می‌کند گرفته‌اند. این تمساح به استقامت و سرسختی معروف است.

افشار در مورد این سریال می‌گوید: داستان این مجموعه براساس اطلاعاتی از سازمان‌های امنیتی که مسول امنیت کشور هستند ساخته شده است.

«سعید گلکار» استادیار دانشگاه تنسی در چاتانوگا و عضو ارشد بخش سیاست ایران در امور جهانی شورای شیکاگو در مورد گاندو می‌گوید: این سریال متعلق به سپاه پاسداران است و در مشورت با این نهاد امنیتی اطلاعاتی ساخته شده است. هدف ساخت این سریال سرزنش خارجی‌ها و مقصر جلوه‌دادن آن‌ها به خاطر مشکلات کشور و نیز تضعیف دولت حسن روحانی بوده است.

در اولین قسمت گاندو یک جاسوس مظنون که پسر یکی از مقامات دولت است با چمدانی پر از دلار و سکه‌های طلا توسط نیروهای سپا در یکی از فرودگاه‌های ایران دستگیر می‌شود.

یکی از ماموران سرّی پس از دستگیری به مامور دیگر می‌گوید: قرار بود اینها الگوی کودکان این کشور باشند. چه اتفاقی افتاد؟ آنها نمی‌توانند الگوی بچه‌های خودشان هم باشند.

در این سریال همچنین یک زن جاسوس حضور دارد که ژست محافظه‌کار به خود گرفته و در تلاش است تا مدارک کافی برای اتهامات سیاسی هشت نفر فعال محیط زیست را برای دستگیری‌شان تعریف و توجیه کند.

تهیه‌کنندگان این سریال می‌گویند که این مجموعه مخاطبان بسیاری دارد. افشار، کارگردان سریال هم می‌گوید: پیام این سریال برای آن‌ها که خارج از ایران هستند این است که (ماموران اطلاعاتی ایران) در سطح بالایی هشیار هستند و همه‌چیز را تحت نظر دارند.

معصومه ناصری روزنامه‌نگار در توئیتی نوشته مادامیکه «گاندو» در تلاش است چهره‌ای مطیع قانون، هوشمند و جیمز باندطور از سپاه پاسداران به تصویر بکشد اما هر صحنه از این سریال مملوّ از فریبکاری است.

او در ادامه می‌افزاید: خاطرات و نوشته‌های زندانی‌های امنیتی با روایت سریال «گاندو» در تناقض است.

یکی از مدیران پرس تی‌وی در مصاحبه با خبرگزاری فارس می‌گوید: کانال‌های تلویزیونی دولتی توانسته‌اند در سطح بین‌المللی موفق شوند و مخاطبین خود را به دست آورند که در این راه با کمک شبکه‌های اجتماعی و پخش زنده توانسته‌ایم موفق شویم.

کانال «آی‌فیلم» متعلق به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دارای یک کانال یوتیوب با بیش از ۲۵ هزار دنبال‌کننده(فالووِر) است. ویدیوهای آپ‌لود(بارگذاری شده) در این کانال از آخر ماه ژوئن(نهم تیرماه) تا کنون ۱۵ میلیون بار دیده شده‌اند.

بنابر گزارش خبرگزاری فارس، پرس تی‌وی اخیرا از واشنگتن، نیویورک، لندن، بیروت و دمشق نیز پخش می‌شود و قرار است در مصر و فلسطین نیز پخش شود.

یکی از مدیران پرس تی‌وی، پوشش سقوط هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در اوایل این ماه را نمونه‌ای از تاثیر خارجی این شبکه تلویزیونی عنوان کرد. مادامیکه ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که این هواپیمای بدون سرنشین بر فراز منطقه آب‌های بین‌المللی در حال پرواز بوده و مورد اثابت موشک ایران قرار گرفته لیکن روایت ایرانی می‌گوید که این هواپیما در آسمان این کشور در حال پرواز بوده است.

همین مدیر پرس تی‌وی در گفتگو با خبرگزاری فارس در پایان گفت: احساس می‌کنم تا به حال در انتقال اخبار و روایات ایرانی به دنیا موفق بوده‌ایم.

«گاندو» نام مجموعه تلویزیونی محصول گروه فیلم و سریال شبکه سه تلویزیون جمهوری اسلامی ایران سریالی اجتماعی، اکشن و جنایی است که نخستین قسمت آن ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ از شبکه سه تلویزیون ایران پخش شد. مجموعه گاندو به کارگردانی جواد افشار با حضور تعدادی از بازیگران از ۱۹ شهریور کلید خورد.

آرش قادری نویسندگی این سریال را به عهده دارد و در حال حاضر مشغول نگارش فصل دوم این مجموعه است و مجتبی امینی نیز تهیه‌کننده آن است.

سریال «گاندو» یک مجموعه امنیتی است و فیلمنامه آن بر اساس مستندات و وقایع تاریخی و کشف جاسوس‌های دولتی است و تمامی اسامی افراد و اشخاص حقیقی در آن عوض شده است. این فیلم در ارتباط با «جیسون رضاییان» است که ایران رضائیان را به همراه همسرش (یگانه صالحی) در ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ به اتهام جاسوسی دستگیر کرد که در این مجموعه با نام «مایکل هاشمیان» شناخته می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=21585

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.