اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پیشدستی نیروهای عراقی برای دفع فتنه جدید/ جزئیات عملیات بزرگ «اراده النصر» در استان‌های «صلاح الدین، الانبار و نینوا» + نقشه میدانی

  • کد خبر : 21469
  • 18 تیر 1398 - 1:20
پیشدستی نیروهای عراقی برای دفع فتنه جدید/ جزئیات عملیات بزرگ «اراده النصر» در استان‌های «صلاح الدین، الانبار و نینوا» + نقشه میدانی
هسته‌های خاموش داعش برای نیروهای عراقی به یک خطر جدی تبدیل شده اند و عملیات بزرگی برای نابودی آنان آغاز شده است.

هسته‌های خاموش داعش برای نیروهای عراقی به یک خطر جدی تبدیل شده اند و عملیات بزرگی برای نابودی آنان آغاز شده است.

 به گزارش اخبار جهادی، صبح روز یکشنبه (شانزدهم تیرماه) گروهی از رزمندگان بسیج مردمی، نیروهای امنیتی، ارتش و عشایر عراق، عملیات گسترده‌ای را در مناطق مرزی مشترک استان‌های «صلاح الدین، الانبار و نینوا» آغاز کردند.براساس اطلاعات به دست آمده، محدوه و دامنه این عملیات در حد فاصل «شمال غرب و غرب استان صلاح الدین، جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق استان نینوا (تا محدوده جنوبی منطقه البعاج)، شمال، شمال شرق، مرکز و غرب استان الانبار» تعیین شده است.

این عملیات با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش عراق برای پاکسازی مناطق آلوده به هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش در حال انجام است و جست و جوی منطقه به منطقه برای شناسایی تروریست ها و قطع خطوط کمک رسانی آنان ادامه دارد.

خنثی سازی تله های انفجاری، کشف انبارهای سلاح و پایگاه های مخفی تروریست ها یکی دیگر از اهداف این عملیات به شمار می آید؛ زمان تعیین شده برای این عملیات ۳ روز اعلام شده اما امکان ادامه عملیات با توجه به شرایط میدانی وجود دارد.

به گزارش اخبار جهادی، همزمان با انجام عملیات در مناطق مرزی مشترک استان های «صلاح الدین، نینوا و الانبار»، گروهی دیگر از نیروهای عراقی پاکسازی مناطق آلوده را در مرزهای مشترک با سوریه در دستور کار قرار داده اند.

محدوده ای که نیروهای عراقی برای انجام عملیات انتخاب کرده اند به دلیل بیابانی بودن به محل مناسبی برای رشد عناصر مخفی داعش تبدیل شده و این در مرحله نخست یک خطر برای مکان های امن استان های نینوا، الانبار و صلاح الدین به شمار می آید.

هسته های خاموش داعش درصدد هستند از طریق مناطق بیابانی، نیرو و تجهیزات نظامی را گام به گام به مناطق حساسی از جمله «الرطبه، البعاج، الحضر، بیجی، شرقاط، سامراء، حدیثه، القائم و…» در استان های نینوا، الانبار، صلاح الدین و سایر مناطق منتقل کنند.

به گفته منابع میدانی، عملیات نیروهای عراقی برای پاکسازی مناطق مهمی از جمله «خنیفس، المالحه و ام الطوس» که به ترتیب در شمال و شمال شرق استان الانبار واقع شده اند با موفقیت به پایان رسیده است.

نیروهای ارتش، بسیج مردمی و عشایر در این عملیات موفق شدند ۳ مقر و پایگاه عناصر مخفی داعش را شناسایی و منهدم کنند و همچنین چند تله انفجاری را خنثی و ۲ موتور سیکلت تروریست ها را هم کشف و ضبط کنند.

نیروی هوایی ارتش عراق نیز که از عملیات یگان های زمینی در مناطق مرکزی، غربی استان الانبار و مرزهای مشترک با سوریه حمایت می کرد، دو مقر تروریست های داعش را پس از دریافت اطلاعات دقیق هدف قرار داد و منهدم کرد.

نیروهای مشترک گروه هفتم ارتش و رزمندگان بسیج مردمی نیز پس از بررسی های میدانی دقیق و جست و جوی منطقه به منطقه موفق شدند امنیت را به مناطق «کویس، الکوین و ام العظام» بازگردانند و چند تله انفجاری را در این محورها کشف و خنثی کنند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای گروه هشتم ارتش و شماری دیگر از رزمندگان بسیج مردمی نیز توانستند امنیت مناطق «السده و المسکار» را تامین کنند و ۳ مقر و یک تونل عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش را کشف و منهدم کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، در عملیات نیروهای عراقی (نیروهای تیپ ۶۰ پیاده نظام و بسیج مردمی) در استان نینوا نیز یک پایگاه هسته های خاموش داعش که شامل تجهیزات نظامی بود شناسایی و مصادره شد.

گزارش های میدانی حاکیست، نیروهای عراقی در این عملیات مواد منفجره جاسازی شده در یک موتور سیکلت را به همراه تجهیزات نظامی کشف و ضبط کردند و همچنین موفق شدند چند تله انفجاری را خنثی کنند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای عراقی در جریان عملیات در محور غربی و شمال غربی استان صلاح الدین توانستند دهها تله انفجاری، خمپاره و کمربندی انتحاری را در مناطق «صبیح البگاره، البورجب، البوجلیب و پل السکریات» کشف کنند.

به گزارش اخبار جهادی، در جریان خنثی سازی تله های انفجاری در این مناطق، ۳ تن از نیروهای بسیج مردمی زخمی شدند؛ عملیات نیروهای عراقی در استان صلاح الدین از سه محور آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

براساس آخرین گزارش های به دست آمده، نیروهای عراقی (رزمندگان تیپ های ۴۲، ۳۱، ۹۱، ۵۱، ۱۹، ۱۸، ۱۷، ۱۳و ۳۰ بسیج مردمی) در ساعات پایانی روز نخست عملیات موفق شدند امنیت را به ۲۰ منطقه دیگر در استان های «الانبار، نینوا و صلاح الدین» بازگردانند.

مناطق «الهزاع، بشار، ابو دریع، ابو دریج، عسیله، ابوکصب، السکریات، نتل الملح، فرحان الکردی، لادبس، صبیحه، الحاج کاظم، هدیله، قریه، لبگه، الچاجانیه، وادی سویسه، حمیله، وادی ام چربه و سویثه» نقاطی به شمار می آیند که در این سه استان به طور کامل پاکسازی شده اند.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=21469

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.