اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

واکنش نشریه آمریکایی به دستاورد جدید نظامی ایران + جزئیات سامانه‌ ارتباطی سپهر ۱۱۰

  • کد خبر : 21455
  • 17 تیر 1398 - 3:14
واکنش نشریه آمریکایی به دستاورد جدید نظامی ایران + جزئیات سامانه‌ ارتباطی سپهر ۱۱۰
نشریه آمریکایی فوربس در مطلبی در واکنش به دستاورد جدید نظامی ایران به نام سپهر ۱۱۰ نوشت: ایران یک سامانه یگان جدید فرماندهی و کنترل برای مقاومت در برابر حملات سایبری آمریکا ایجاد کرده است.
نشریه آمریکایی فوربس در مطلبی در واکنش به دستاورد جدید نظامی ایران به نام سپهر ۱۱۰ نوشت: ایران یک سامانه یگان جدید فرماندهی و کنترل برای مقاومت در برابر حملات سایبری آمریکا ایجاد کرده است.
به گزارش اخبار جهادی، نشریه آمریکایی فوربس در مطلبی در واکنش به دستاورد جدید نظامی ایران به نام سامانه ارتباطات تاکتیکی سپهر ۱۱۰ نوشت: «ایران یک سامانه یگان جدید فرماندهی و کنترل برای مقاومت در برابر حملات سایبری آمریکا ایجاد کرده است.»

فوربس روز یکشنبه با اشاره به حملات سایبری منتسب به آمریکا علیه ایران نوشت: «حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از سامانه سپهر ۱۱۰ که در این کشور با هدف مقابله با جنگ الکترونیک ساخته شده رونمایی کرد.»

آیین رونمایی از سامانه ارتباطات تاکتیکی “سپهر ۱۱۰ ” با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان معاون عملیات سپاه  و جمعی از فرماندهان و مسئولین حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات سپاه برگزار و این سامانه تحویل یگان های مردم پایه شد.

سامانه ارتباطات تاکتیکی “سپهر ۱۱۰ ” دارای قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک (سایبر الکترونیک) دشمن و مقاوم در برابر هر نوع اقدام، شامل: شنود، هک، نفوذ، فریب، اختلال و اقدامات EMP است.

این سامانه ارتباطی به همت مهندسان جوان معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات سپاه طراحی و ساخته شده و هدف از تولید و بکارگیری آن تداوم بهینه سازی و به روزرسانی تجهیزات ارتباطی فاوا به منظور متحرک سازی سامانه های فرماندهی و کنترل یگان‌های مردم پایه و زمینی با قابلیت بهره برداری در کلیه وسایل متحرک زمینی، هوایی و دریایی به ویژه عملیات های هجومی در شرایط تعاقب دشمن متجاوز می باشد.

سامانه ارتباطات تاکتیکی “سپهر ۱۱۰ ” کلیه نیازهای ارتباطی فرماندهان سطوح مختلف راهبردی،عملیاتی، تاکتیکی و رزمی را در شرایط پدافندی و آفندی، امنیتی و دفاعی و بحران های ناخواسته مانند حوادث غیرمترقبه مرتفع می سازد.

این سامانه دارای لایه های ارتباطی متعدد برای شرایط دفاعی، امنیتی اعم از ارتباطات دیجیتال راه دورHF  و شهری، محلی و منطقه‌ای شامل سامانه های ارتباطیv/uhf  ، دیجیتال، امن، مولتی باند ، مولتی چنل، Ds، FH ، ادهاک، سلولار ،مقاوم و با قابلیت های رومینگ شبکه‌ای و ریموت پذیر با پهنای باند مورد نیاز برای انتقال صوت ،دیتا و تصویر است.

ارتباطات چند لایه باسیم و بی‌سیم امن و مقاوم قرارگاه، لشکر و تیپ ها به منظور ایجاد امکان فرماندهی و کنترل ثابت و متحرک در کلیه عملیات ها به ویژه عملیات های هجومی در کلیه مناطق جغرافیایی و عملیاتی در این سامانه تامین گردیده و دارای قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک (سایبر الکترونیک) دشمن و مقاوم در برابر هر نوع اقدام، شامل: شنود، هک، نفوذ، فریب، اختلال و اقدامات EMP  می باشند.

بنا بر این گزارش ؛ سرعت بالا، انعطاف پذیری، بکارگیری سامانه ها بدون خودرو بر روی شناورها و یا قابلیت انتقال به نقاط مرتفع و کلیه مناطق مورد نظر و بهره‌برداری از آنها در هر نوع شرایط آب و هوایی، محیط جغرافیایی و عملیاتی از دیگر ویژگی‌های “سپهر ۱۱۰  ” بوده و امکانات زیستی و اپراتوری لازم در شرایط ثابت و سیار و با امکان استفاده از منابع تغذیه متنوع و خود کافی درآن ایجاد شده است.

سامانه ارتباطات تاکتیکی “سپهر ۱۱۰ ” چند منظوره با قابلیت های متنوع برای سطوح فرماندهی قرارگاه ها، لشکرها و تیپ ها با قابلیت استفاده در عملیات های هجومی در استفاده از موفقیت و تعاقب دشمن متجاوز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=21455

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.