اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سناریوی «خودزنی» ترکیه با مشارکت تروریست‌ها/ «شیرمغار» اولین هدف برای متوقف کردن پیشروی نیروهای ارتش سوریه در حماه و ادلب + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 21407
  • 10 تیر 1398 - 8:02
سناریوی «خودزنی» ترکیه با مشارکت تروریست‌ها/ «شیرمغار» اولین هدف برای متوقف کردن پیشروی نیروهای ارتش سوریه در حماه و ادلب + نقشه میدانی و عکس
هدف قرار گرفتن ایستگاه مراقبت «شیرمغار» می تواند بخشی از سناریوی «خودزنی» باشد که احتمال دارد دولت ترکیه برای نجات تروریست ها طراحی کرده است.

هدف قرار گرفتن ایستگاه مراقبت «شیرمغار» می تواند بخشی از سناریوی «خودزنی» باشد که احتمال دارد دولت ترکیه برای نجات تروریست ها طراحی کرده است.

 به گزارش اخبار جهادی، صبح روز پنج شنبه (ششم تیرماه ۹۸) ایستگاه مراقبت نیروهای ارتش ترکیه در منطقه «شیرمغار» در مرزهای مشترک جنوب غرب استان ادلب و شمال غرب استان حماه سوریه هدف حملات خمپاره ای قرار گرفت.در جریان این حملات خمپاره ای که از سوی منابع میدانی مشکوک توصیف شده است، دو تن از نیروهای ارتش ترکیه کشته و دو تن دیگر نیز مجروح شدند و خسارت هایی به ایستگاه مراقبت «شیرمغار» وارد آمد.

دولت ترکیه پس از حملات خمپاره ای به سرعت انگشت اتهام را به سوی دولت سوریه نشانه رفت و مدعی شد خمپاره ها از مناطق تحت کنترل ارتش این کشور به سمت ایستگاه مراقبت «شیرمغار» شلیک شده اند.

عکس آرشیو

یگان توپخانه ارتش ترکیه به بهانه حملات صورت گرفته علیه ایستگاه مراقبت «شیرمغار»، به مناطق تحت تسلط نیروهای ارتش سوریه در دشت الغاب در شمال غرب استان حماه حمله کرد و چند منطقه را هدف قرار داد.

براساس اطلاعات به دست آمده، توپخانه ارتش ترکیه بیش از ۱۸ خمپاره به سمت مناطق تحت کنترل ارتش سوریه در روستاها و شهرک های «الکریم، قبرفضه، الحویز» در دشت الغاب شلیک کرد که البته این حملات بدون پاسخ هم نماند.

یک منبع میدانی در شمال غرب استان حماه اعلام کرد: ارتش سوریه در واکنش به حملات خمپاره ای صورت گرفته، صبح روز جمعه (هفتم تیرماه ۹۸) مواضع ارتش ترکیه را در حومه ایستگاه مراقبت «شیرمغار» هدف قرار داد.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

این منبع میدانی همچنین دست داشتن دولت سوریه در حمله نخست خمپاره ای به ایستگاه مراقبت شیرمغار رد کرد و گفت: ادعای دولت ترکیه مبنی بر اینکه دمشق پشت حملات خمپاره ای بوده صحیح نیست و دور از واقعیت است.

وی با بیان اینکه دولت سوریه در شرایط فعلی نیازی به حمله علیه ایستگاه های مراقبت ارتش ترکیه ندارند، افزود: از نیمه دوم اردیبهشت ماه امسال، پیشروی چند ده کیلومتر مربعی نیروهای ارتش سوریه در شمال و شمال غرب استان حماه و جنوب استان ادلب محسوس و چشمگیر بوده و این پیروزی های میدانی بدون حمله به ایستگاه های مراقبت ارتش ترکیه به دست آمده است.

این منبع میدانی با بیان اینکه ادعاهای دولت ترکیه مبنی بر نقش ارتش سوریه در حمله به ایستگاه مراقبت «شیرمغار» فرار به جلو است، تصریح کرد: دمشق به توافق سال گذشته مسکو – تهران – آنکارا برای کاهش تنش در شمال سوریه و عدم حمله به ایستگاه های مراقبت پایبند است.

وی افزود: براساس توافقی که سال گذشته به دست آمد و وزارت دفاع روسیه آن را علنی کرد، نیروهای نظامی ایران – ترکیه و روسیه در ۲۹ ایستگاه مراقبت مستقر شدند تا تنش ها در شمال سوریه افزایش نیابد.

آرشیو

این منبع میدانی با بیان اینکه نیروهای ایران، روسیه و ترکیه به ترتیب در ۷، ۱۰ و ۱۲ ایستگاه مراقب در شمال سوریه مستقر شده اند، گفت: حمله به ایستگاه مراقبت «شیرمغار» در زمانی صورت گرفته که نه نیروهای ارتش سوریه بلکه گروهک های تروریستی در تنگنا هستند.

وی افزود: نباید فراموش کرد که هدف قرار گرفتن ایستگاه مراقبت «شیرمغار» می تواند بخشی از سناریوی «خودزنی» باشد که احتمال دارد دولت ترکیه طراحی کرده و تروریست ها اجرا می کنند تا از شکست نجات یابند.

این منبع میدانی تصریح کرد: دولت ترکیه در دو ماه گذشته به صورت گسترده و کم سابقه از گروهک های تروریستی حمایت کرد تا پیشروی نیروهای ارتش سوریه را در استان حماه و ادلب متوقف کنند اما نتیجه مطلوب به دست نیامد و ناکام ماند.

وی افزود: این احتمال وجود دارد که دولت ترکیه با همکاری گروهک های تروریستی تحت فرمانش سناریوی حمله به ایستگاه های مراقبت خود را اجرایی کرده تا پیشروی نیروهای ارتش سوریه را به هر شکل ممکن متوقف کنند.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

این منبع میدانی اضافه کرد: در حال حاضر، دولت ترکیه و گروهک های تروریستی هستند که از حمله به ایستگاه های مراقبتی سود می برند چرا که بقای آنان به این تحرکات وابسته است و دولت و ارتش سوریه به تنش و التهاب نیازی ندارند چرا که بدون اینها نیز اهداف خود را با قدرت به پیش می برند.

به گزارش اخبار جهادی، فشارهای سیاسی و هیاهوی رسانه ای حداقل اقداماتی به شمار می آیند که دولت ترکیه در روزهای آینده با هدف توقف پیشروی نیروهای ارتش سوریه به راه خواهد انداخت و البته نباید فراموش کرد که آنکارا برای پیش بردن راهبرد خود از درگیری های محدود نیز استبقال خواهد کرد.

انتهای پیام/
منبع: مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=21407

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.