اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تسخیر آسمان سعودی با پهپادهای یمنی/ خبر انصارالله ازغافلگیری‌های بزرگ

  • کد خبر : 21262
  • 25 خرداد 1398 - 18:37
تسخیر آسمان سعودی با پهپادهای یمنی/ خبر انصارالله ازغافلگیری‌های بزرگ
پهپادهای یمنی از پرواز ۱ کیلومتری بدون قابلیت انتقال مواد منفجره به جایی رسیده‌اند که می توانند هزار کیلومتر مسافت را طی کنند و بالغ بر صد کیلوگرم مواد منفجره را با خود حمل کنند.

پهپادهای یمنی از پرواز ۱ کیلومتری بدون قابلیت انتقال مواد منفجره به جایی رسیده‌اند که می توانند هزار کیلومتر مسافت را طی کنند و بالغ بر صد کیلوگرم مواد منفجره را با خود حمل کنند.

 به گزارش اخبار جهادی، هواپیماهای بدون سرنشین یکی از مهم‌ترین و کم هزینه ترین سلاح‌ها در موازنه‌های قدرت است که طرف‌های مختلف بین‌المللی به دنبال توسعه توانمندی‌های خود در این زمینه و استفاده از آنها در منازعات جهانی هستند. برخی هواپیماهای بدون سرنشین به صورت کنترل از راه دور عمل می‌کنند و برخی دیگر از آنها به صورت خودکار فعالیت می‌کنند.

** مزایای استفاده از پهپاد

گزینه‌های مقابله با این آسیب‌ها اندک و بسیار پر هزنیه است. در شرایطی که عوامل بازدارنده زیادی در برابر هواپیماهای جنگی و موشک‌های بالستیک طراحی شده، اما رهگیری، کشف و انهدام این پهپادها همچنان بسیار مشکل است. رادارهای مختلف نیز اساساً برای رهگیری هواپیماهای بزرگ یا موشک‌های بالستیک ساخته شده اند و قدرت زیادی برای رهگیری این هواپیماها ندارند. علاوه بر اینکه هزینه هدف قرار دادن این هواپیماها نیز بسیار بالاست.

به عنوان مقال هزینه هر موشک پاتریوت برای اصابت به اهداف مختلف نظیر موشک‌های بالستیک یک میلیون دلار است، اما هزینه هر کدام از این پهپادها می تواند ۵۰۰ دلار نیز باشد. موضوع دیگر در مورد پیامدهای ناشی از انفجار این هواپیماها است، چرا که در بسیاری از موارد این پهپادها حامل مواد منفجره هستند.

استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین راه حل بسیاری از مشکلات و هزینه‌های سرسام آور مالی و انسانی در عملیات نظامی مختلف در عرصه‌های زمینی، هوایی و دریایی بود، علاوه بر اینکه ویژگی‌های نظامی منحصر به فردی در زمینه سهل الوصول بودن و تولید سریع و دستیابی به اطلاعات مختلف دارد.

بسیاری از این پهپادها با دقت بسیار بالا در ارتفاعات مختلف کار می کنند که گاه ارتفاع آنها تا ۳۳ هزار پا می رسد و برخی دیگر می‌توانند مقادیر قابل توجهی سوخت حمل کنند که قدرت آنها را تا ۴۰ ساعت پرواز مستمر بالا می‌برد.

** مزایای استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین شامل موارد زیر است:

– ارائه ارزیابی دقیق و مستمر از نتابج عملیات‌های انجام شده توسط جنگنده‌ها یا نیروهای مبارزاتی یا آموزشی یا تحرکات دشمن.

– کاهش خسارت‌های انسانی و مادی.

– از بین بردن فرصت نجات هدف‌ها در عملیات مختلف.

** شاخص هواپیماهای بدون سرنشین در جنگ یمن

هواپیماهای بدون سرنشین در جنگ یمن نیز مورد استفاده قرار گرفته است. جریان انصار الله موفق شده پهپاد را در سامانه تسلیحاتی خود وارد کرده و از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان قدرت خود استفاده نماید.

این درحالی بود که نیروهای متجاوز سعودی در روزهای اولیه جنگ با بمباران فرودگاه‌های مختلف یمن اجازه استفاده از نیروهای مردمی و ارتش یمن از جنگنده‌های این کشور را سلب کردند.

انصار الله در اوایل سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که هواپیماهای بدون سرنشین قاصف ۱ را در اختیار گرفته است. در نیمه سال ۲۰۱۸ نیز نیروهای مردمی یمن اعلام کردند که هواپیمای بدون سرنشینصماد ۱ را به خدمت گرفته اند. آنها همچنین از تولید انواع پهپادهای دیگر نظیر راصد و هدهدبرای فعالیت‌های اطلاعاتی خبر دادند.

حملات این هواپیماها حتی شامل اهدافی شده است که در ۳۰ کیلومتری ریاض پایتخت عربستان قرار دارند. آنها قادر به حمل کلاهک انفجاری بودند.

انصارالله در مارس سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که به سامانه‌های جدیدی از هواپیماهای بدون سرنشین دست پیدا کرده است و بانک اهداف هواپیماهای بدون نشینین آنها بالغ بر ۳۰۰ هدف نظامی در عربستان، امارات و یمن است. آنها برای اثبات این مدعا در اوایل ماه می میلادی به تاسیسات نفتی و نظامی عربستان حمله کردند.

حمله به شرکت نفتی آرامکو عربستان و حمله به فرودگاه ابو ظبی امارات در جولای ۲۰۱۸، حمله به یک مراسم نظامی در پادگانی وابسته به مزدوارن سعودی در استان لحج و حمله به تاسیسات نفتی عربستان در غرب ریاض در می سال ۲۰۱۹ تعدادی از این عملیات‌ها را تشکیل می‌دهد.

جریان انصار الله با استفاده از پهپادهای خود موفق شده اهرم فشار را بر طرف سعودی و اماراتی افزایش داده و شرایط خود را در میز مذاکرات بهبود بخشد و خود را به عنوان قدرت برتر در عرصه تحولات داخلی نگه دارد.

این اتفاق باعث شد انصارالله و نیروهای مدافع یمنی در روند موازنه نظامی منطقه حضور داشته باشند و بتوانند در مواضع بین‌المللی ومنطقه‌ای کشورها تاثیرگذار باشند و راه حل سیاسی مورد نظر خود را در این بحران مطرح کنند.

آنها با این حملات روحیه نیروهای نظامی خود و اعتبار مردمی جریان متبوع خود را تقویت کردند که در نتیجه فرسایشی شدن جنگ تا حدی تغییر پیدا کرده بود.

** پهپادهای یمنی و تغییر موازنه‌های قدرت

استفاده‌های مکرر اخیر نیروهای یمنی از عملیات پهپادی و موشکی ضد اهداف مختلف در عربستان و امارات آغازگر مرحله جدیدی از نبرد بازدارندگی است. به این ترتیب رژیم آل سعود متوجه می شود که آزادی عمل گذشته را در انجام حملات گسترده به مناطق مسکونی و کشتار ملت بی پناه یمن نخواهد داشت و حملات آنها به مناطق مختلف یمن با واکنش‌های موشکی و پهپادی انصارالله مواجه خواهد شد.

اعلام ۳۰۰ نقطه هدف در عربستان سعودی و امارات از سوی انصارالله این انتظار را تقویت می کند که دو کشور اشغالگر در آینده باید منتظر ملاقات با پهپادها وموشک های یمنی بابرد بیشتری باشند.

پهپادهای یمنی از پرواز ۱ کیلومتری بدون قابلیت انتقال مواد منفجره به جایی رسیده‌اند که می توانند هزار کیلومتر مسافت را طی کنند و بالغ بر صد کیلوگرم مواد منفجره را با خود حمل کنند. به این ترتیب سعودی‌ها و اماراتی‌ها در نقاط مختلف کشور خود با بمب‌های بزرگ پرنده‌ای مواجه هستند بر فراز آسمان آنها حرکت کرده و هر جا که انصار الله لازم ببیند را هدف قرار می دهند.

قدرت پهپادی نیروهای یمنی در کنار قدرت موشکی آنها، معادلات قدرت در جنگ یمن را به نفع گروه‌های مقاومت تغییر داده است. امروز این توانمندی گسترده در کنار قدرت موشکی نیروهای یمنی، این پیام را به سعودی‌ها و متحدان آنها مخابره می‌کند که در صورت تداوم تجاوزگری در یمن، پاسخ‌های به مراتب دردناک‌تری از آنچه که تاکنون دریافت کرده‌اند، در انتظار آنهاست.

روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» در گزارشی به نقل از منابع آگاه می‌نویسد: «عملیات پهپادی انصارالله بسیار دقیق‌تر و مؤثرتر از آن چیزی صورت می‌گیرد که آمریکا و متحدان آن در منطقه به طور علنی به آن اذعان کرده‌اند و این موضوع نشان می‌دهد فناوری موجود به سرعت در حال ایجاد یک تهدید برای آمریکا و متحدان آن در منطقه است.»

این نشریه آمریکایی ضمن اشاره به حمله پهپادی نیروهای یمنی به تأسیسات نفتی آرامکو در پایتخت عربستان سعودی و نیز فرودگاه ابوظبی در پایتحت امارات، به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: «حوثی‌ها که روزی از سوی دشمنان مورد تمسخر قرار می‌گرفتند اکنون عملیاتی را راه‌اندازی کرده‌اند که به برآورد مقامات عربستانی ۱۴۰ حمله پهپادی صورت داده‌اند.»

وال استریت در ادامه به نقل از مقامات ائتلاف متجاوز سعودی می‌نویسد: «مقامات آمریکا، عربستان و امارات در تلاش برای خنثی کردن این تهدید هستند و ائتلاف عربستان ماه ژانویه عملیاتی برای بمباران مناطقی که احتمال وجود این پهپادها در آنها می‌رفت را آغاز کرد. با این حال، یمنی‌ها برای مقابله با این تلاش‌ها، عملیات‌های پهپادی خود را تشدید کردند.»

سال گذشته یگان موشکی یمن از سکوهای زیرزمینی پرتاب موشک رونمایی کرد که این مسئله گامی مهم در تقویت قدرت بازدارندگی یمن بود. عملیات ویژه پهپادی نشان داد که دورترین نقاط نظامی عربستان اکنون در تیررس انصارالله است و این مسئله به معنای موفقیت انصارالله در نبرد بازدارندگی است.

پهپاد آمریکایی ساقط شده در غرب یمن

** هشدار ارتش یمن به عربستان و امارات؛ غافلگیری‌های بزرگ در راه است

سرتیپ یحیی سریع گفت یگان پهپادی یمن روز گذشته انبارهای تسلیحات و رادارهای پیشرفته و جدید و اتاق‌های کنترل پایگاه هوایی ملک خالد عربستان را هدف قرار داد.

یحیی سریع گفت: ما نظام‌های سعودی و اماراتی را به توقف تجاوزگری توصیه می‌کنیم، چرا که ما غافلگیرکننده‌های بزرگ و بزرگی در اختیار داریم و روزهای آینده آن را فاش خواهیم کرد.

وی افزود: بانک اهداف ما روز به روز گسترش می‌یابد و تمام اهداف خود را با صوت و تصویر مستند کرده‌ایم.

این سخنگو اظهار داشت: از غیرنظامیان (در عربستان و امارات) می‌خواهیم از اهداف نظامی و حساس دور شوند، چرا که این اهداف برای ما اهداف مشروعی هستند.

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=21262

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.