اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

روایت یک منبع میدانی از آنچه در جنوب استان ادلب سوریه گذشت/ پایان رجزخوانی‌های تروریست‌ها در شهرکی که این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده است + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 21104
  • 17 خرداد 1398 - 12:35
روایت یک منبع میدانی از آنچه در جنوب استان ادلب سوریه گذشت/ پایان رجزخوانی‌های تروریست‌ها در شهرکی که این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده است + نقشه میدانی و عکس
تروریست‌ها خیلی امیدوار بودند که در موج اول حمله بتوانند شهرک را اشغال کنند و خودروی انتحاری به میدان آوردند تا خط شکسته شود اما پیش از رسیدن به مواضع ما هدف قرار گرفت و منهدم شد.

تروریست‌ها خیلی امیدوار بودند که در موج اول حمله بتوانند شهرک را اشغال کنند و خودروی انتحاری به میدان آوردند تا خط شکسته شود اما پیش از رسیدن به مواضع ما هدف قرار گرفت و منهدم شد.

 به گزارش اخبار جهادی، تحولات میدانی در شمال و شمال غرب استان حماه و جنوب استان ادلب (شمال سوریه) در روزهای گذشته مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت و تروریست‌ها با اشغال موقت شهرک راهبردی «کفرنبوده» سر و صدای زیادی به پا کردند و برای نیروهای ارتش سوریه رجز خواندند.روز یک شنبه، (۵ خردادماه) در نهایت نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری‌های سنگین موفق شدند شهرک راهبردی «کفرنبوده» را از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند و به غائله در این محور پایان دهند.

یک منبع میدانی که از نزدیک تحولات میدانی را در شهرک کفرنبوده دنبال کرده، جزئیات بیشتری از عملیات آزادسازی این شهرک در اختیار ما گذاشته که به شرح ذیل است:

منبع میدانی: ظهر روز چهارشنبه (دوم خردادماه) بود که شهرک کفرنبوده را به صورت موقت تخلیه کردیم اما تروریست‌ها خوب می‌دانستند ما خیلی زود باز خواهیم گشت و نمی‌توانند موقعیت شأن را در این محور تثبیت کنند. تروریست‌ها تصور نمی‌کردند کار برایشان تا این اندازه سخت باشد؛ آنان فکر می‌کردند با حمله نخست (عصر روز سه شنبه، سی و یکم اردیبهشت) می‌توانند وارد شهرک شوند و البته با تجهیزات کامل آمده بودند؛ دقیقاً مانند یک ارتش مجهز بودند. تانک، خودروی زرهی و انتحاری داشتند؛ تجهیزات نیروهای پیاده آنان هم که کامل بود.

خبرنگار: ظاهراً موتورهای خوبی هم داشتند؟

منبع میدانی: دقیقاً، تعدادشان خیلی زیاد بود؛ حداقل من بیش از ۱۰۰ موتور دیدم.

خبرنگار: ترکیه تمامی تجهیزات را به آنان داده بود، درسته؟

منبع میدانی: مشخصاً تجهیزات از مرز ترکیه وارد شدند و کسی نمی‌تواند منکر این قضیه شود.

خبرنگار: شما هم تأیید می‌کنید این تجهیزات اهدایی دولت ترکیه بوده است؟

منبع میدانی: اجازه دهید من وارد این بحث نشوم و اظهار نظر نکنم چون مرسوم نیست اما سیاستمداران و کسانی که مسئولیت دارند کارشان را خوب می‌دانند و می‌توانند اثبات کنند که چه دولتی تجهیزات را به تروریست‌ها هدیه کرده است.

خبرنگار: از شهرک کفرنبوده فاصله نگیریم؛ شما گفتید که تروریست‌ها گرفتار شدند، دقیقاً از عصر روز سه شنبه (سی و یکم اردیبهشت) تا ظهر روز چهارشنبه (اول خرداد) در این شهرک چه گذشت؟

منبع میدانی: تروریست‌ها خیلی امیدوار بودند که در موج اول حمله بتوانند شهرک را اشغال کنند و خودروی انتحاری به میدان آوردند تا خط شکسته شود اما پیش از رسیدن به مواضع ما هدف قرار گرفت و منهدم شد و پس از درگیری‌های سنگین حملات را به طور کامل دفع کردیم.

موج دوم حمله تروریست‌ها خیلی سریع شروع شد و برای آنان خیلی مهم بود که وارد شهرک شوند و ما هر چی می‌زدیم و منهدم می‌کردیم تمام شدنی نبود و البته عقب نشینی هم نکردیم.

خبرنگار: درگیری‌ها تا صبح ادامه داشت؟

منبع میدانی: تا صبح روز چهارشنبه (اول خردادماه) ما سه موج حمله سنگین تروریست‌ها را دفع کردیم و سابقه نداشت به این اندازه نیرو و تجهیزات به خط اول درگیری‌ها اعزام کنند.

خبرنگار: براساس صحبت‌های شما خسارت‌های زیادی به تروریست‌ها وارد آمد؟ درسته؟

منبع میدانی: درسته؛ بیش از ۱۰۰ نفر کشته و زخمی دادند؛ تانک، خودروی زرهی، انتحاری، موتور سیکلت و… شما هر چی فکر کنید ما منهدم کردیم.

خبرنگار: اما تروریست‌ها در موج چهارم حملات موفق شدند.

منبع میدانی: ما هزینه اشغال شهرک را برای تروریست‌ها بالا بردیم؛ دیگر دیوانه شده بودند و به هر دری می‌زدند تا وارد شوند و در موج چهارم حمله هم تعداد کشته و زخمی‌های آنان به بیش از ۲۰۰ نفر رسید.

خبرنگار: اما شما بالاخره مجبور شدید شهرک را تخلیه کنید.

منبع میدانی: درسته ما شهرک را تخلیه کردیم اما یگان توپخانه، موشکی و جنگنده‌ها به آنان فرصت ندادند و با تمام قدرت به حملات ادامه دادند و خیلی واضح بود که نمی‌توانند مواضع شأن را در این محور تثبیت کنند و ما با کمترین تلفات و خسارت به صورت موقت خارج شدیم.

بعضی مواقع درگیری‌ها در یک منطقه خیلی سنگین است و نیروها می‌دانند اگر عقب نشینی کنند کار تمامه و شاید دیگر هیچ وقت نتوانند آن منطقه را بازپس بگیرند یا باید هزینه زیادی متحمل شوند و به همین دلیل تا آخرین لحظه مقاومت می‌کنند و نمونه اش درگیری‌های بهار سال ۹۵ در جنوب غرب شهر حلب بود که چند روز ادامه داشت و نیروها باید تروریست‌ها را در شهر حلب محاصره می‌کردند و بالاخره این اتفاق افتاد.

درگیری‌ها در جنوب غرب شهر حلب تن به تن، عجیب و غریب و غیر قابل وصف بود اما عقب نشینی معنا نداشت چون این کار باید به نتیجه می‌رسید اما در شهرک «کفرنبوده» وضعیت تفاوت داشت.

ما روی کفرنبوده به طور کامل اشراف داشتیم و این شهرک در حکم منطقه سوخته برای تروریست‌ها بود چون تلفات کم سابقه‌ای دادند و خوب می‌دانستند اگر بخواهند در شهرک بمانند باید چند برابر هزینه و کشته دهند و این برای آنان توجیهی نداشت؛ فکر می‌کنم جواب سوال شما در ابتدای مصاحبه درباره توجیه نداشتن حملات تروریست‌ها را هم دادم.

خبرنگار: منظورتون اینه که زمین گیر شده بودند؟

منبع میدانی: دقیقاً؛ حجم آتشی که شلیک می‌شد به تروریست‌ها اجازه نمی‌داد تکان بخورند و به این نتیجه رسیدند نه می‌توانند پیشروی کنند نه می‌توانند در شهرک باقی بمانند و فقط در حد ۳ روز توانستند مانور رسانه‌ای ناقص ارائه دهند.

خبرنگار: عملیات آزادسازی شهرک صبح روز یک شنبه (۵ خردادماه) شروع شد؟ درسته؟

منبع میدانی: بله البته یگان‌های توپخانه، موشکی و جنگنده‌ها از چهارشنبه ظهر تا شنبه شب (یکم تا چهارم خردادماه) تروریست‌ها را در منطقه شخم زدند و دیگر توانی برای مقاومت نداشتند.

ما از صبح روز یک شنبه عملیات را با پشتیبانی همین یگان‌ها شروع کردیم و جنگنده‌ها بیش از ۵۰ مرتبه مواضع تروریست‌ها را هدف قرار دادند و خسارت‌های سنگینی به تجهیزات، انبارهای سلاح و مقرهای آنا ن وارد کردند.

خبرنگار: پس راه برای ورود شما باز شد؟

منبع میدانی: بله، شدت حملات موشکی، توپخانه ای و هوایی باعث شد گروهی از تروریست‌ها از ورودی‌های شهرک عقب نشینی کنند و این یعنی خط اول دفاعی آنان شکشته شد و نیروهای ما به سرعت وارد عمل شدند.

ما خوب می‌دانستیم که نباید زمان را از دست بدیم و به سرعت خودمان را به ورودی‌های شهرک رساندیم و با تروریست‌هایی که عقب نشینی نکرده بودند درگیر شدیم؛ تعدادی از آنان کشته و زخمی شدند و چند نفر دیگه را هم اسیر کردیم.

خبرنگار: و بالاخره وارد شهرک شدید؟

منبع میدانی: بله وارد شدیم؛ یک گروه از نیروها مسئولیت تثبیت مواضع را داشتند و گروهی دیگر همچنان درگیر بودند و نزدیک ظهر بود که تروریست‌ها با ۴۵ کشته از محله‌های شرقی شهرک کفرنبوده فراری شدند.

خبرنگار: الان وضعیت برای نیروهای ارتش سوریه در شهرک تثبیت شده؟

منبع میدانی: بله؛ تروریست‌ها الان سردرگم هستند؛ اگر به کفرنبوده حمله نکنند و در مناطق تحت اشغال بمانند باید منتظر حملات جدید ارتش سوریه باشند و چیزی جز شکست در انتظار آنان نیست و اگر دوباره به کفرنبوده حمله کنند بازهم با تلفات بالا روبه رو می‌شوند و کاری از پیش نخواهند برد.

خبرنگار: پس به آتش بس امید دارند؟

منبع میدانی: بهترین گزینه برای آنان است چون گروه قرمزها هم نتوانستند با این همه تبلیغات کاری کنند.

خبرنگار: منظور شما همان تیپ به اصطلاح نخبه تروریست‌ها هست؟

منبع میدانی: بله؛ روی «العصائب الحمراء» یا همان گروه قرمزها خیلی حساب باز کرده بودند و آنان را به میدان فرستادند اما افتضاح به بار آوردند

خبرنگار: فقط گروه قرمزها نبودن؛ فکر می‌کنم گروهک‌های مختلف هم بودند

منبع میدانی: بله از همه گروهک‌های تروریستی در میدان نبرد حاضر شدند؛ چچنی ها، ازبک ها، چینی‌ها و… همه بودند اما تیرشان به سنگ خورد.

خبرنگار: بالاخره تعداد تلفات تروریست‌ها مشخص شد؟

منبع میدانی: در مجموع فکر می‌کنم بیش از ۳۵۰ نفر تلفات دادند که کم سابقه هست؛ البته این را هم اضافه کنم که حداقل ۹ تانک و بیش از ۴۰ خودروی نظامی، زرهی منهدم کردیم و این آمار در روزهای آینده تکمیل و اطلاع رسانی خواهد شد.

خبرنگار: شما درباره شهدای ارتش سوریه صحبت نکردید و این فضا را برای تروریست‌ها باز می کنه که به تبلیغات دروغ ادامه دهند

منبع میدانی: مشخص است وقتی تروریست‌ها در میدان نبرد حرفی برای گفتن ندارند جنگ رسانه‌ای شروع می‌کنند و آمارهای دروغ ارائه می‌دهند.

ما برای ملت سوریه و پیروزی محور مقاومت نبرد می‌کنیم و با شجاعت اعلام می‌کنیم: بله، تعدادی محدودی از نیروهای خودمان را برای آزادی شهرک کفرنبوده از دست دادیم (بغض در صدا) مثل مصطفی کنجو ابو الصوف، علی دیبو الاعمی، محمد حمیدی و جمعه محمد المحمد و افتحار می‌کنیم که در این شرایط حساس در مقابل دهها هزار تروریست‌ها خارجی مقاومت می‌کنیم.

خبرنگار: بعد از آزادی کفرنبوده راه برای پیشروی به سمت شرق باز شده و آیا ما باید به زودی شاهد فتح شهر مهم و راهبردی خان شیخون باشیم؟

منبع میدانی: شما درباره اهمیت شهرک کفرنبوده صحبت می‌کنید و در جریان هستید این شهرک برای ما چقدر اهمیت دارید؛ این شهرک راهبردی یکی از مهم‌ترین مناطق در جنوب استان ادلب و دروازه شمالی استان حماه است که از شرق به شهر بسیار مهم «خان شیخون» و از غرب به شهر «قلعه مضیق» متصل می‌شود.

بله با تسلط ما بر شهرک «کفرنبوده»، راه برای پیشروی به سمت سایر نقاط اشغالی استان ادلب باز شده و مناطق مهمی مثل «الهبیط، تل الصخر، عابدین و…» در آستانه آزادی هستند اما اجازه دهید که کمی زمان بگذرد و ما در این خصوص صحبت نکنیم اما بدون شک تروریست‌ها غافلگیر می‌شوند.

خبرنگار: منظور شما اینه عملیات برای پاکسازی مناطق اشغالی در شمال سوریه ادامه می‌یابد؟

منبع میدانی: عملیات گام به گام پیش خواهد رفت اما اجازه دهید باز هم سکوت کنم و گذشت زمان همه چیز را نشان خواهد داد و ما درباره جزئیات صحبت نکنیم چرا که این مسئله صرفاً نظامی نیست.

خبرنگار: بیشتر از وقت تعیین شده صحبت کردیم و خیلی از سوال‌ها اصلاً مطرح نشد اما اجازه بدید در پایان مصاحبه از فضای رسمی فاصله بگیریم و اشاره‌ای کوتاه به بحث رجز خوانی‌ها داشته باشم که البته بد هم نیست و برخی از نیروهای ارتش سوریه در این خصوص مهارت دارند و این مسئله در فضای مجازی هم انعکاس زیادی داشته و تروریست‌ها را هم خیلی عصبی کرده

منبع میدانی: بله همین طوره (خنده)؛ نیروهای ویژه ارتش سوریه هم مهارت بیشتری دارند و همزمان در میدان نبرد و شبکه‌های مجازی تروریست‌ها را خیلی خوب عصبانی می‌کنند و این هم بخشی از دفاع است و البته فراموش نکنید که اکثریت رجزخوانی‌های ما با پیروزی همراه است چرا که هدف ما پاکسازی مناطق اشغالی و آزادی کامل خاک سوریه است و هیچ کسی نمی‌تواند ایمان نیروهای ما را بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=21104

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.