اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

شبه نظامیان کُرد در آستانه فتح شرق رود فرات/ کاهش مناطق تحت اشغال تروریست‌های داعش به ۱۵ کیلومتر مربع + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 18691
  • 05 بهمن 1397 - 21:16
شبه نظامیان کُرد در آستانه فتح شرق رود فرات/ کاهش مناطق تحت اشغال تروریست‌های داعش به ۱۵ کیلومتر مربع + نقشه میدانی و عکس

نیروهای شبه نظامی کُرد پس از درگیری های سنگین موفق شدند مساحت تحت اشغال داعش را در شرق رود فرات به ۱۵ کیلومتر مربع کاهش دهند. به گزارش اخبار جهادی، آخرین خبرها از تحولات میدانی نوار ساحلی شرق رود فرات در جنوب شرقاستان دیرالزور سوریه حاکیست٬ عملیات شبه نظامیان کُرد با پشتیبانی ائتلاف غربی علیه بازمانده‌های گروه تروریستی داعش ادامه دارد. براساس […]

نیروهای شبه نظامی کُرد پس از درگیری های سنگین موفق شدند مساحت تحت اشغال داعش را در شرق رود فرات به ۱۵ کیلومتر مربع کاهش دهند.

به گزارش اخبار جهادی، آخرین خبرها از تحولات میدانی نوار ساحلی شرق رود فرات در جنوب شرقاستان دیرالزور سوریه حاکیست٬ عملیات شبه نظامیان کُرد با پشتیبانی ائتلاف غربی علیه بازمانده‌های گروه تروریستی داعش ادامه دارد.

براساس اطلاعات به دست آمده٬ شبه نظامیان کُرد با کمک چند گروه از نظامیان ائتلاف غربی موفق شدند عناصر تروریستی داعش را پس از درگیری‌های سنگین از مناطق اشغالی عقب برانند و شهرک «موزان» را به تصرف دربیاورند.

یک منبع میدانی اعلام کرد: شبه نظامیان کُرد عملیات را از حومه جنوبی و شرقی شهرک موزان ادامه دادند و توانستند شهرک «صفافنه» و بخش وسیعی از شهرک«الشجله» را به سیطره خود دربیاوردند.

این منبع میدانی از متواری شدن عناصر تروریستی داعش به سمت مناطق غربی از جمله شهرک«المراشده» خبر داد و گفت: با پاکسازی های صورت گرفته بیش از هزار تن از ساکنان منطقه توانستند از چنگ عناصر تروریستی داعش رهایی یابند و خود را به مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کرد برسانند.

وی افزود: حدود ۲۰۰ تن از عناصر تروریستی داعش که ملیت «عراقی، پاکستانی، ترکیه‌ای و فرانسوی» داشتند به همراه خانواده‌هایشان سلاح را بر زمین گذاشتند و تسلیم نیروهای شبه نظامی کُرد شدند.

این منبع میدانی تصریح کرد: با تنگ‌تر شدن حلقه محاصره بازمانده‌های گروه‌های تروریستی و افزایش سرعت پیشروی‌ها در روزهای گذشته، شبه نظامیان کُرد گذرگاه‌های امنی را برای خروج ساکنان و تروریست‌هایی که قصد تسلیم شدن را ایجاد کرده‌اند.

براساس اخبار به دست آمده، فرماندهان میدانی گروه تروریستی داعش برای جلوگیری از خروج اهالی به گروگان گرفته شده و تروریست‌هایی که از میدان نبرد متواری شده‌اند مناطق و مسیرهای خروجی را به تله‌های انفجاری آلوده کرده‌اند.

از محور جنوبی استان دیرالزور خبر می‌رسد، شبه نظامیان کُرد بالاخره پس از حدود یک هفته درگیری سنگین توانستند شهرک «باغور فوقانی» را از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کنند و به تصرف دربیاورند.

به گزارش اخبار جهادی، در حال حاضر، حدود ۱۵ کیلومتر مربع از مساحت نوار ساحلی شرق رود فرات از جمله شهرک «المراشده» در اشغال عناصر تروریستی داعش و احتمال دارد نقاط آلوده در ساعات و روزهای آینده به تصرف شبه نظامیان کُرد درآید.

خبرها از غرب استان الانبار عراق حاکیست، یگان توپخانه پس از دریافت اطلاعات دقیق، مواضع و تجمع تروریست‌های داعش را در حومه شهرک باغوز فوقانی هدف قرار داد؛ حدود ۴۳ تن از عناصر تروریستی در جریان این حملات دقیق کشته و زخمی شدند و خسارت‌های سنگینی به تجهیزات نظامی و انبارهای سلاح آنان وارد آمد.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18691

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.