اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تیر تروریست‌ها در شرق استان ادلب به سنگ خورد/ جزئیات حملات سنگین به مواضع ارتش سوریه در حومه شهرک و فرودگاه ابوظهور + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 18686
  • 04 بهمن 1397 - 14:10
تیر تروریست‌ها در شرق استان ادلب به سنگ خورد/ جزئیات حملات سنگین به مواضع ارتش سوریه در حومه شهرک و فرودگاه ابوظهور + نقشه میدانی و عکس

نیروهای ارتش سوریه پس از ۴ ساعت درگیری سنگین موفق شدند حملات عناصر تروریستی را در حومه شهرک و فرودگاه ابوظهور دفع کنند.  به گزارش اخبار جهادی، بامداد دیروز حدود ۴۰۰ تن از عناصر چند ملیتی گروه تروریستی هیأت تحریرالشام (جبهه النصره) و هم پیمانان خارجی تحت فرمان آنان از جمله گروهک «حراس الدین» به […]

نیروهای ارتش سوریه پس از ۴ ساعت درگیری سنگین موفق شدند حملات عناصر تروریستی را در حومه شهرک و فرودگاه ابوظهور دفع کنند.

 به گزارش اخبار جهادی، بامداد دیروز حدود ۴۰۰ تن از عناصر چند ملیتی گروه تروریستی هیأت تحریرالشام (جبهه النصره) و هم پیمانان خارجی تحت فرمان آنان از جمله گروهک «حراس الدین» به مواضع نیروهای ارتش سوریه در شرق استان ادلب حمله ور شدند.براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی ساعت ۴ بامداد امروز حملات را با ۲۵ خودروی حامل سلاح‌های سبک، سنگین و مجهز به دوشکا از شهرک‌های اشغالی «رآس العین، طویله الشیخ، ریصا، بلیسه، تل الاغر» آغاز کردند.

به گفته منابع میدانی، عناصر گروه تروریستی هیأت تحریر الشام و تروریست‌های وابسته به آنان مواضع نیروهای ارتش سوریه را در حومه شهرک‌های «مشیرفه، تل السطلان و…» در محور غربی شهرک و فرودگاه ابوظهور در شرق استان ادلب هدف قرار دادند.

خبرها حاکیست، نیروهای سوری در همان گام نخست تحرکات عناصر تروریستی را در این محورها رصد کردند و به سرعت وارد میدان شدند و پس از ۴ ساعت درگیری سنگین توانستند حملات را به طور کامل دفع کنند.

به گزارش اخبار جهادی، یگان‌های موشکی، توپخانه و جنگنده‌های روسی و سوری هم در جریان درگیری‌ها به شدت از یگان‌های زمینی ارتش سوریه دفاع کردند و مواضع عناصر تروریستی را هدف قرار دادند و از پیشروی آنان جلوگیری کردند.

دهها تن از عناصر تروریستی در جریان درگیری‌های بامداد امروز کشته و زخمی شدند؛ در لیست کشته شدگان نام چند فرمانده می‌دانی با ملیت‌های خارجی از جمله «ابوالبراء القوقازی» دیده می‌شود.

آخرین اخبار به دست آمده نشان می‌دهد، «ابوالبراء القوقازی» از فرماندهان می‌دانی برجسته گروهک تروریستی «حراس الدین» بوده است که در جریان درگیری‌های امروز هدف قرار گرفت و به هلاکت رسید.

سایر عناصر تروریستی پس از متحمل شدن خسارت‌های سنگین از منطقه متواری شدند؛ نیروهای ارتش سوریه در درگیری‌های امروز موفق شدند یک خودروی مجهز به دوشکای تروریست‌های هیأت تحریرالشام را هدف قرار دهند و منهدم کنند.

گزارش‌ها حاکیست، یگان‌های موشکی، توپخانه و زمینی تا آخرین لحظه عناصر تروریستی که از میدان نبرد متواری شده بودند را تعقیب و هدف قرار دادند و حتی محل تجمع آنان را پس از فاصله گرفتن از میدان نبرد درهم کوبیدند.

در ساعات گذشته آرامش نسبی در منطقه برقرار شده و نیروهای ارتش سوریه در شهرک و فرودگاه ابوظهور و مناطق حومه (شرق استان ادلب) در آماده باش کامل هستند تا به هرگونه ای حمله واکنش قاطع نشان دهند.

عناصر تروریستی هیأت تحریرالشام، حراس الدین و… درصدد بودند در گام نخست شهرک‌های «مشیرفه، تل السلطان و…» را به اشغال دربیاورند و در ادامه خود را به شهرک و فرودگاه ابوظهور برسانند اما با واکنش به موقع نیروهای ارتش سوریه روبه رو شدند.

به گزارش اخبار جهادی، ابوظهور مهم‌ترین و راهبردی‌ترین فرودگاه استان ادلب محسوب می‌شود و در نزدیکی مرز استان حلب واقع شده است؛ مسیر راه آهن دمشق – حلب از نزدیکی این فرودگاه می‌گذرد.

اگر عناصر تروریستی موفق به اشغال شهرک و فرودگاه ابوظهور می‌شدند امنیت دهها شهرک و روستا در معرض خطر جدی قرار می‌گرفت اما نیروهای سوری ابتکار عمل را از همان لحظات اولیه درگیری‌ها در دست گرفتند و مانع از پیشروی تروریست‌ها شدند.

شهرک و فرودگاه ابوظهور مهمترین پایگاه گروه تروریستی هیأت تحریرالشام در شرق استان ادلب بود که بهمن ماه سال گذشته در جریان چند عملیات متوالی به کنترل نیروهای ارتش سوریه درآمد.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18686

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.