اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

شمارش معکوس برای پایان بازمانده‎‌های داعش در شرق رود فرات/ کاهش مناطق تحت اشغال تروریست ها به ۳۰ کیلومتر مربع + نقشه میدانی

  • کد خبر : 18639
  • 30 دی 1397 - 12:15

مساحت تحت اشغال بازمانده های داعش با پیشروی های شبه نظامیان کُرد در نوار ساحلی شرق رود فرات به ۳۰ کیلومتر مربع کاهش یافت.  به گزارش اخبار جهادی، نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه (شبه نظامیان کُرد و عرب) در ادامه عملیات در شرق رود فرات در جنوب و جنوب شرق استان دیرالزور سوریه توانستند ضربات […]

مساحت تحت اشغال بازمانده های داعش با پیشروی های شبه نظامیان کُرد در نوار ساحلی شرق رود فرات به ۳۰ کیلومتر مربع کاهش یافت.

 به گزارش اخبار جهادی، نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه (شبه نظامیان کُرد و عرب) در ادامه عملیات در شرق رود فرات در جنوب و جنوب شرق استان دیرالزور سوریه توانستند ضربات مهلک دیگری را با پشتیبانی ائتلاف غربی به بازمانده‌های تروریست‌های داعش وارد آورند.براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای دموکراتیک سوریه با حضور محسوس شبه نظامیان کُرد در میدان نبرد، شهرک‌های «البوبدران و العالیات» را در حومه جنوبی شهرک «الشعفه» از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج و به تصرف درآوردند.

به گفته منابع میدانی، شبه نظامیان کُرد پس از تصرف «البوبدران و العالیات» به سمت شهرک راهبردی «السوسه» حرکت کردند و پس از درگیری‌های سنگین و نفس گیر در این محور پیشروی کردند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای شبه نظامی کُرد در جریان درگیری‌ها با عناصر تروریستی داعش توانستند شهرک راهبردی و مهم السوسه را به تصرف دربیاورند؛ در جریان درگیری‌ها دهها تن از طرفین کشته و زخمی شدند.

خبرها حاکیست، شبه نظامیان کُرد در این عملیات گسترده، حومه شرقی شهرک السوسه از جمله «حادی السوسه» را هم به سیطره درآوردند؛ تروریست‌های داعش با انفجار خودروی انتحاری تلاش کردند تا این منطقه را دوباره اشغال کنند امام ناکام ماندند.

به گفته منابع میدانی، حدود ۱۵ تن از شبه نظامیان کُرد در جریان این حمله انتحاری کشته و زخمی شدند اما در نهایت حملات تروریست‌های داعش برای اشغال منطقه حادی السوسه به نتیجه نرسید.

در حال حاضر درگیری‌ها میان طرفین در حومه جنوبی شهرک «السوسه» ادامه دارد و به نزدیکی‌های شهرک‌های «موزان و صفافنه» کشیده شده و گفته شده که ضد حملات عناصر تروریستی داعش برای اشغال مجدد مناطق از دست رفته ناکام مانده است.

از محور شرقی نیز خبر می‌رسد، میدان نفتی «الشکمه» به طور کامل از اشغال تروریست‌های داعش خارج شده و به سیطره شبه نظامیان کُرد درآمده و در درگیری‌ها در حومه شمالی روستای باغور فوقانی در نزدیکی مرزهای مشترک با عراق ادامه دارد.

تروریست‌های داعش با انجام ضد حملاتی درصدد هستند تا خود را از شمال به مرکز روستای باغور فوقانی برسانند اما تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌اند و همزمان شبه نظامیان کُرد در حال تثبیت مواضع خود در این روستا هستند.

به گزارش اخبار جهادی، بخش‌های وسیعی از کوه باغور هم در حومه شرقی روستای باغورفوقانی به تصرف شبه نظامیان کُرد درآمده و عناصر تروریستی داعش به سمت منطقه اشغالی در حومه شهرک آلشجله متواری شده‌اند.

به گفته منابع میدانی، در حال حاضر مساحت تحت اشغال بازمانده‌های عناصر تروریستی داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات به حدود ۳۰ کیلومتر مربع کاهش یافته و مناطق محدودی از جمله شهرک الشجله در اشغال آنان است.

به توجه به اینکه حلقه محاصره بازمانده‌های عناصر تروریستی داعش در شرق رود فرات تنگ‌تر شده است احتمال ضد حملات گسترده آنان برای اشغال مجدد مناطق از دست رفته وجود دارد.

به گزارش اخبار جهادی، احتمال حمله تروریست‌های داعش به نزدیکی مرزهای مشترک با عراق هم پابرجا است و همین مسئله باعث شده تا نیروهای بسیج مردمی در نقاط مرزی مشترک با سوریه در آماده باش کامل قرار گیرند.

خبرها حاکیست، یگان توپخانه بسیج مردمی عراق با هماهنگی دولت سوریه به مواضع تروریست داعش در حومه جنوبی شهرک مهم السوسه حمله و ۱۵ تن از آنان را کشته و زخمی کردند.

براساس اخبار به دست آمده، علاوه بر جنگنده‌های آمریکایی و توپخانه فرانسوی‌ها، گروهی از نیروهای یگان‌های زمینی ائتلاف غربی در عملیات شبه نظامیان کُرد علیه تروریست‌های داعش حضور داشتند.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18639

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.