اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اظهارات ترامپ شبیه سرکرده‌های داعش است تا یک رئیس‌جمهور

  • کد خبر : 18579
  • 25 دی 1397 - 18:19
اظهارات ترامپ شبیه سرکرده‌های داعش است تا یک رئیس‌جمهور

یک روزنامه ترکیه‌ای تهدید رئیس‌جمهور آمریکا علیه اقتصاد این کشور را به مثابه «اعلان جنگ» علیه آنکارا دانسته و نوشت که ترامپ شبیه سرکرده‌های داعش است تا رئیس‌جمهور یک دولت. روزنامه «ینی‌شفق» در یادداشتی به قلم «ابراهیم کارگول» سردبیر این روزنامه به بررسی تهدید اخیر واشنگتن علیه اقتصاد ترکیه پرداخته و نوشت «دونالد ترامپ» بیشتر […]

یک روزنامه ترکیه‌ای تهدید رئیس‌جمهور آمریکا علیه اقتصاد این کشور را به مثابه «اعلان جنگ» علیه آنکارا دانسته و نوشت که ترامپ شبیه سرکرده‌های داعش است تا رئیس‌جمهور یک دولت.

روزنامه «ینی‌شفق» در یادداشتی به قلم «ابراهیم کارگول» سردبیر این روزنامه به بررسی تهدید اخیر واشنگتن علیه اقتصاد ترکیه پرداخته و نوشت «دونالد ترامپ» بیشتر شبیه یکی از سرکرده‌های داعش است تا رئیس‌جمهور آمریکا.

در ابتدای این یادداشت، تهدید ترامپ به نابود کردن اقتصاد ترکیه، یکی از بزرگترین تهدیدات تاریخ سیاسی در جهان توصیف شده و آمده است: «به هیچ روش و با تمسک به هیچ زبان سیاسی، استقرایی و منطقی نمی‌توان آن را توضیح داد».

ینی‌شفق با بیان اینکه بیانیه ترامپ، نشانه «ذهنِ آشفته و افسارگسیخته» او است، نوشت: «همچنین نشانه‌ای از یک ذهنیت داعشی است، نه ذهن رئیس‌جمهور یک دولت. فقط یک سازمان تروریستی می‌تواند چنین اظهاراتی بیان کند».

نویسنده این مقاله ضمن اشاره به اینکه هیچ کشوری نمی‌تواند ترکیه را با چنین تهدیداتی مجبور به کرنش کند، معتقد است: «رئیس کشوری که با سازمان‌های تروریستی متحد است، داعش را پدید آورد تا زمینه تهاجم به منطقه را فراهم کند، منطقه را به چند تکه تجزیه کرده و راه را برای بحران‌های منطقه‌ای بزرگتر هموار کند؛ نمی‌تواند درباره منطقه ما موعظه کند و به ما بگوید که با چه کسی همکاری کنیم و با چه کسی نه».

در ادامه این مطلب با بیان اینکه آمریکا به یک تهدید جهانی تبدیل شده، آمده است: «نه آمریکا و نه ترامپ، از صلاحیت اخلاقی و قدرت سیاسی یا اقتصادی لازم برای اعمال نظم در جهان برخوردار نیستند… آمریکا تنها کشور ستیزه‌جو و متخاصم (با تمام جهان) از آمریکای لاتین گرفته تا روسیه، از چین تا آفریقا و تمام اروپا است. دیدگاه و رویکردی که دارد، آن را به یک تهدید جهانی تبدیل کرده است».

کاراگول خطاب به افکار عمومی آمریکایی ضمن اشاره به اینکه این کشور دیگر قدرتی نیست که جهت‌گیری جهانی را مشخص کند، نوشت: «ما از سوی رئیس کشوری تهدید می‌شویم که با بیش از نصف جهان وارد جنگ شده است. آمریکا که از چندهزار کیلومتر دورتر آمده، به خود جرأت می‌دهد که برای روابط ما کُردها، اعراب، ایرانی‌ها، آسیای مرکزی و شرق دور تعیین تکلیف کند».

وی با تاکید بر اینکه از مرزهای ایران تا دریای مدیترانه، هیچ نیروی خارجی (اشاره به نظامیان آمریکا) و هیچ سازمان تروریستی (اشاره به شبه‌نظامیان کُرد) اجازه حضور ندارد، ادامه داد: «ترکیه نقشه‌های بزرگ آمریکا، اسرائیل، امارات عربی متحده و عربستان سعودی برای منطقه را افشا خواهد کرد. نباید اجازه داد که یک سازمان تروریستی یا کشوری خارج از منطقه، کنترل سرزمین‌های بین مرز ایران تا مدیترانه را در دست بگیرد».

سردبیر ینی‌شفق با اصرار بر لزوم اجرای هرچه سریعتر عملیات نظامی در شمال سوریه و شرق رودخانه فرات و عدم تعویق آن، تصریح کرد: «هر روز که می‌گذرد و این عملیات به تعویق می‌افتد، هزینه‌ای که پرداخت خواهیم کرد، افزایش می‌یابد».

در پایان این مقاله ضمن اشاره مجدد به تهدید ترامپ برای نابود کردن اقتصاد ترکیه، این تهدید را به مثابه یک «اعلان جنگ» توصیف کرده و آمده است: «گفتن این جمله که اقتصاد یک کشور را نابود می‌کنید، زمینه‌سازی برای جنگ است ولی خب در هر حال، ترامپ این حرف را زده است!»

ترامپ بامداد دوشنبه در یک پیام توئیتری با تایید آغاز روند خروج نظامیان آمریکایی از سوریه، ترکیه را اینگونه تهدید کرده بود: «اگر ترکیه کُردها را هدف قرار دهد اقتصاد این کشور را نابود خواهیم کرد. باید منطقه امن ۲۰ مایلی ایجاد شود».

بحث بر سر شمال سوریه و وضعیت کردها در این منطقه پس از آن بالا گرفت که رئیس‌جمهور آمریکا روز ۲۸ آذر، اعلام کرد نیروهای آمریکایی از سوریه خارج خواهند شد و آنکارا نیز بلافاصله از تدارکات برای حمله نظامی به شبه‌نظامیان کُرد در شرق رودخانه فرات خبر داد. آمریکایی‌ها و ترکیه‌ای‌ها بدون مجوز دولت قانونی سوریه در این کشور حضور دارند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18579

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.