اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ضرر ۷۲ میلیارد دلاری سعودی‌ها با مقاومت جانانه نیروهای ارتش و انصارالله یمن/ هزینه ۲۵۰ هزار دلاری عربستانی‌ها برای هر ساعت عملیات آواکس‌های آمریکایی+ نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 18526
  • 23 دی 1397 - 17:50
ضرر ۷۲ میلیارد دلاری سعودی‌ها با مقاومت جانانه نیروهای ارتش و انصارالله یمن/ هزینه ۲۵۰ هزار دلاری عربستانی‌ها برای هر ساعت عملیات آواکس‌های آمریکایی+ نقشه میدانی و عکس

رژیم سعودی روزانه ۲۰۰ میلیون دلار برای تجاوز نظامی به یمن هزینه می‌کند اما با مقاومت نیروهای ارتش و انصارالله به هیچ پیروزی چشمگیری دست نیافته است. به گزارش اخبار جهادی، تجاوز نظامی ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی به خاک یمن به سرکردگی دولت‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم‌های صهیونیستی، سعودی و اماراتی وارد […]

رژیم سعودی روزانه ۲۰۰ میلیون دلار برای تجاوز نظامی به یمن هزینه می‌کند اما با مقاومت نیروهای ارتش و انصارالله به هیچ پیروزی چشمگیری دست نیافته است.

به گزارش اخبار جهادی، تجاوز نظامی ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی به خاک یمن به سرکردگی دولت‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم‌های صهیونیستی، سعودی و اماراتی وارد چهارمین سال متوالی شده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، از شروع حملات در اوایل فروردین ماه سال ۹۴، حدود ۱۵ هزار و ۳۶۴ تن از شهروندان یمنی شهیده شده‌اند و آمار مجروحان هم به حدود ۲۴ هزار و ۱۴۵ تن رسیده است.

حدود ۱۷ هزار و ۶۱۵ تن دیگر از شهروندان یمنی هم به دلیل نبود امکانات پزشکی و درمانی جان خود را از دست داده‌اند و آخرین آمارها حاکیست که حدود ۲۲ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر به کمک‌های فوری پزشکی و غذایی نیاز دارند.

به گفته منابع میدانی، عمده حمایت‌های مالی از نیروهای شورشی و مزدوران چند ملیتی سعودی در تجاوز نظامی به یمن از سوی رژیم‌های سعودی، اماراتی و بحرینی انجام می‌شود و تجهیزات نظامی توسط دولت‌های آمریکا، انگلیس و فرانسه تأمین می‌شود.

اگر چه در جریان تجاوز نظامی ۴ ساله به خاک یمن، خسارت‌های سنگینی به زیرساخت‌ها و مناطق مسکونی وارد آمده و میلیون‌ها نفر از مردم آسیب‌های جدی دیده‌اند و در آستانه قحطی هستند اما رژیم سعودی هم متحمل ضربات مهلکی شده است.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله پس از ۴ سال نبرد سنگین و نفس گیر موفق شده‌اند بخش‌های قابل توجهی از جنوب استان‌های «نجران، عسیر و جیزان»عربستان را به کنترل دربیاورند.

در سال‌های گذشته، شمار زیادی از نظامیان عربستانی برای حفظ جان خود از استان‌های جنوبی متواری شده‌اند و همین مسئله باعث شده تا رژیم سعودی هزاران تن از مزدوران چند ملیتی را به خصوص از کشورهای آفریقایی به استخدام درآورد و در استان‌های «نجران، عسیر و جیزان» مستقر کند.

اسناد نشان می‌دهد، رژیم سعودی در جریان درگیری‌های ۴ سال گذشته حدود ۲ هزار و ۵۳۰ تن از نظامیان خود را از دست داده است و در لیست کشته شدگان نام ۶۳ افسر و فرمانده بلند پایه عربستانی دیده می‌شود.

براساس اخبار به دست آمده، رژیم سعودی در سال‌های گذشته، ۱۰ منطقه مهم را در استان‌های جنوبی تخلیه کرده و حداقل حدود ۷ هزار تن از ساکنان این مناطق را به نقاط امن دیگر انتقال داده است.

به گفته منابع میدانی، پیشروی نیروهای یمنی در استان‌های جنوبی عربستان باعث شده که حدود ۵۰۰ مدرسه، دانشگاه، مرکز آموزشی و پرورشی تخلیه شود و هزینه را برای رژیم سعودی افزایش دهد.

به گزارش اخبار جهادی، رژیم عربستان اگرچه خریدهای چند ده میلیارد دلاری تجهیزات نظامی داشته و در این تجاوز نظامی با امکانات کامل وارد میدان شده اما با مقاومت خیره کننده نیروهای یمنی مواجه شده‌اند و همین مسئله آنان را به شدت عصبانی کرده است.

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی در جریان مقاومت جانانه در ۴ سال گذشته که با کمترین امکانات نظامی صورت گرفته موفق شده‌اند حدود ۶۶۵ تانک، ۱۸ جنگنده و بالگرد و صدها خودروی نظامی و زرهی رژیم عربستان را در محورهای مختلف منهدم کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، رژیم‌های سعودی و اماراتی بابت هر ساعت عملیات هواپیماهایآواکس آمریکایی در آسمان یمن حدود ۲۵۰ هزار دلار به کاخ سفید پرداخت می‌کنند و هزینه‌های استفاده از ماهواره‌های آمریکایی به حدود ۲ میلیارد دلار رسیده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، رژیم سعودی روزانه حدود ۲۰۰ میلیون دلار برای تجاوز نظامی به یمن هزینه می‌کند که در مجموع این رقم در ۴ سال گذشته به همراه خرید تسلیحات از کشورهای غربی به حدود ۷۲ میلیارد دلار رسیده اما با این وجود پیروزی می‌دانی قابل توجهی را به دست نیاورده است.

به گزارش اخبار جهادی، رژیم عربستان که مدعی بود در کمتر از ۶ ماه با عملیات طوفان قاطعیت به کار رزمندگان مقاومت انصارالله و نیروهای ارتش یمن پایان خواهد داد اما حالا در تأمین امنیت خود درمانده و ضربه پذیر شدن آنان باعث شده که حداقل ۱۵ میلیارد دلار سامانه دفاعی از دولت آمریکا خریداری کنند.

تجاوز نظامی به یمن فقط برای دولت آمریکا سود نداشته است و دولت‌های اروپایی از جمله انگلیس هم حداقل حدود ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار تجهیزات نظامی به سعودی‌ها فروخته است.

دولت فرانسه هم که سومین کشور صادرکننده تسلیحات نظامی به شمار می‌آید با رژیم عربستان چند توافق به امضا رسانده که شامل فروش چند میلیارد دلار تجهیزات نظامی (تانک، نفربر، خودروی نظامی، کشتی جنگی و…) است که در جنگ علیه ملت یمن استفاده می‌شود.

به گزارش اخبار جهادی، سعودی‌ها فقط در سال ۲۰۱۶ حدود ۲۲ میلیارد دلار سلاح از دولت فرانسه حریداری کرده‌اند اما تمامی این هزینه‌ها باعث نشده در یمن پیروزی چشمگیری به دست آورند و در باتلاق خود ساخته گرفتار شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18526

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.