اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ینی‌شفق: ۸هزار نظامی ترکیه‌ای و ارتش آزاد آماده تهاجم به منبج هستند

  • کد خبر : 18196
  • 04 دی 1397 - 12:04
ینی‌شفق: ۸هزار نظامی ترکیه‌ای و ارتش آزاد آماده تهاجم به منبج هستند

یک روزنامه‌ترکیه‌ای نوشت که طی ۲۴ ساعت گذشته ۸ هزار نظامی این کشور به همراه اعضای گروه تروریستی ارتش آزاد در ۱۲ کیلومتری شهر منبج مستقر شده و هر لحظه امکان آغاز تهاجم به منبج می‌رود. به گزارش اخبار جهادی، روزنامه «ینی شفق» چاپ ترکیه از آمادگی ۸ هزار نیروی مسلح از جمله نظامیان این […]

یک روزنامه‌ترکیه‌ای نوشت که طی ۲۴ ساعت گذشته ۸ هزار نظامی این کشور به همراه اعضای گروه تروریستی ارتش آزاد در ۱۲ کیلومتری شهر منبج مستقر شده و هر لحظه امکان آغاز تهاجم به منبج می‌رود.

به گزارش اخبار جهادی، روزنامه «ینی شفق» چاپ ترکیه از آمادگی ۸ هزار نیروی مسلح از جمله نظامیان این کشور به همراه تروریست‌های ارتش آزاد برای حمله به «منبج» در شمال سوریه به بهانه پاکسازی شبه‌نظامیان کُرد از این شهر خبر داد.

بر این اساس، دولت آنکارا با به تعویق انداختن برنامه عملیات نظامی در شرق رودخانه فرات، طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۸ هزار نظامی ترکیه‌ای و تروریست ارتش آزاد را در مناطق شمالی سوریه مستقر کرده است.

ینی‌شفق گزارش می‌دهد که در مجموع ۲۰۰ کاروان نظامی از ترکیه که شامل یگان‌های مختلف می‌شود، همزمان از دو محور «کرکمیش» و «کیلیس» به «جرابلس» و «اعزاز» اعزام شدند.

آنکارا علاوه بر نظامیان ترکیه‌ای، ۶۰ کاروان از تروریست‌های ارتش آزاد نیز به مناطق مرزی سوریه اعزام کرد.

گفته می‌شود علاوه بر کاروان‌های ارتش ترکیه که همراه با تروریست‌های ارتش آزاد منتظر اعلام دستور حمله به منبج هستند، دو هزار نیروی ویژه ترک که پیشتر در عملیات‌های سپر فرات و شاخه زیتون در شمال سوریه شرکت داشتند، طی ۲۴ ساعت گذشته در حومه این شهر مستقر شدند.

در زمان استقرار این نیروها در مناطق «ساجر، کراته، آوان داداد و بولدوک» در شمال سوریه، جنگنده‌های ارتش ترکیه و هواپیماهای بدون سرنشین مسلح، پوشش هوایی برای منطقه ارائه کردند.

سرکرده‌های یگان‌های ارتش آزاد در نیروهای تحت فرماندهی ترکیه می‌گویند تمام مقدمات برای اجرای عملیات تکمیل شده و حمله از شمال منبج تا جنوب آن ادامه پیدا می‌کند.

این روزنامه در توضیح جزئیات این عملیات نوشت: «هدف اول این نیروها، که در ۱۲ کیلومتری منبج مستقر هستند، قطع خط ارتباطی شبه‌نظامیان کُرد با دولت مرکزی سوریه از جنوب و سپس قطع ارتباط با مناطق حلب و تل‌رفعت است».

تصمیم ترکیه برای استقرار این نیروهای مسلح در شمال سوریه و تعجیل در آغاز حمله به منبج، بعد از اعلام تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای خارج کردن نظامیان خود از سوریه گرفته شده است.

دولت آمریکا هفته گذشته به صورتی غیرمنتظره اعلام کرد ظرف دو تا سه ماه آینده تمام نیروهای نظامی خود را از سوریه خارج و حملات هوایی در این کشور را هم پایان می‌دهد. ترامپ ابتدا گفت دلیل این تصمیم تحقق هدف شکست داعش است، اما روز پنج‌شنبه قبل در توییت تازه‌ای گفت مبارزه با داعش وظیفه آمریکا نیست و این ایران، روسیه و سوریه هستند که به عنوان «دشمنان محلی داعش» باید با این گروه تروریستی مبارزه کنند.

گروه پ.ک.ک که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا تروریستی شناخته می‌شود، بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی ترکیه را از سر گرفت. این گروه از سال ۱۹۸۴ مبارزه مسلحانه‌ای را با دولت ترکیه آغاز کرده است. بر اساس آمارهای رسمی ترکیه، بیش از ۴۰هزار نفر، که بیشتر از آنها غیرنظامی هستند، در این درگیری‌های ۳۰ ساله کشته شدند.

یگان‌های مدافع خلق و نیروهای دموکراتیک سوریه در سال ۲۰۱۶ با حمایت تسلیحاتی و لوجستیکی نظامیان آمریکا توانستند تروریست‌های داعش را در شرق فرات و منبج شکست داده و آن شهر را تحت کنترل خود در بیاورند.

عملیات‌های نظامی متعدد ترکیه در شمال سوریه که به بهانه نابود کردن گروه‌های شبه‌نظامی کُرد از سال ۲۰۱۶ آغاز شد، همگی بدون موافقت و مجوز دولت دمشق انجام گرفته و از نظر قوانین بین‌المللی نیز غیرقانونی است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18196

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.