اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

بغداد توافق با آمریکا درباره ورود نیروهای عراقی به سوریه را تکذیب کرد

  • کد خبر : 18183
  • 04 دی 1397 - 0:36
بغداد توافق با آمریکا درباره ورود نیروهای عراقی به سوریه را تکذیب کرد

مرکز فرماندهی عملیات مشترک عراق خبر منتشر شده درباره توافق یا مذاکره با طرف آمریکایی برای اعزام نیروهای عراقی به خاک سوریه را تکذیب کرد. به گزارش اخبار جهادی، فرماندهی عملیات مشترک عراق روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای به خبر منتشر شده «اسکای نیوز» درباره توافق واشنگتن با بغداد بر سر اعزام نیروهای عراقی به […]

مرکز فرماندهی عملیات مشترک عراق خبر منتشر شده درباره توافق یا مذاکره با طرف آمریکایی برای اعزام نیروهای عراقی به خاک سوریه را تکذیب کرد.

به گزارش اخبار جهادی، فرماندهی عملیات مشترک عراق روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای به خبر منتشر شده «اسکای نیوز» درباره توافق واشنگتن با بغداد بر سر اعزام نیروهای عراقی به سوریه واکنش نشان داد و آن را رد کرد.

در ادامه بیانیه آمده است که «نیروهای عراقی برای مقابله با تلاش‌ تروریست‌ها جهت نفوذ به اراضی سوریه در اوج آمادگی به سر می‌برند و امنیت مرزهای عراق و سوریه را به طور کامل تامین می‌کنند.»

خبرگزاری «بغداد الیوم» نیز روز دوشنبه به نقل از یک منبع وابسته به وزارت دفاع عراق گزارش داد، «آنچه که شبکه‌های تلویزیونی عربی در خصوص درخواست رسمی وزیر خارجه آمریکا از ریاست و نخست‌وزیری عراق منتشر کرده بودند، نادرست است.»

اسکای نیوز مدعی شد که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی اخیر خود با «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق و «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر این کشور خواستار ورود نیروهای عراقی به مسافت ۷۰ کیلومتر در داخل خاک سوریه پس از خروج نیروهای آمریکایی شد.

این شبکه خبری اماراتی تاکید کرد که آمریکا از عراق درخواست کرده تا نیروهای خود را به عراق اعزام کنند تا جالی خالی نظامیان آمریکایی را پس از ترک سوریه، پر کنند.

وزیر خارجه آمریکا جمعه گذشته در تماس تلفنی با نخست وزیر عراق، جزئیات مربوط به خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را تشریح و تاکید کرد که واشنگتن به تعهدات خود در زمینه مبارزه با داعش و تروریسم در عراق و دیگر مناطق پایبند است.

عبدالمهدی نیز به وزیر خارجه آمریکا گفته بود که پیشرفت وضعیت امنیتی در سوریه و رسیدن به مرحله راه‌حل سیاسی، ارتباط مستقیمی با امنیت عراق و ثبات منطقه دارد.

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق و «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا نیز شنبه شب گذشته به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کرده بودند.

رئیس جمهوری عراق در مورد تصمیم آمریکا در خصوص خارج کردن نیروهای خود از سوریه نیز گفت که این تصمیم باید به تحقق صلح مبتنی بر احترام به حقوق سوری‌ها و تصمیمات آن‌ها در آینده کمک کند نه اینکه باعث آغاز مرحله‌ جدیدی از درگیری‌ها و مداخلات در این کشور شود.

صالح همچنین بر ضروت مراعات حال و شرایط عراق تاکید کرد و گفت که نباید بار تنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بر دوش عراقی‌ها تحمیل شود.

ایالات متحده آمریکا چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرده بود که ۲۰۰۰ نیروی نظامی خود را در بازه زمانی ۶ ماهه از سوریه خارج خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18183

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.