اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اجرای فرمان ترامپ برای تخلیه پایگاه‌های اشغالی در خاک سوریه/ خداحافظی تلخ نیروهای آمریکایی از پایگاه‌های نظامی در شمال شرق حلب و شمال رقه + نقشه میدانی

  • کد خبر : 18186
  • 04 دی 1397 - 0:45
اجرای فرمان ترامپ برای تخلیه پایگاه‌های اشغالی در خاک سوریه/ خداحافظی تلخ نیروهای آمریکایی از پایگاه‌های نظامی در شمال شرق حلب و شمال رقه + نقشه میدانی

نیروهای آمریکایی در راستای اجرایی کردن فرمان ترامپ، از دو پایگاه نظامی در شمال سوریه خارج شدند و به پایگاهی در شهر عین عیسی در استان رقه منتقل شدند. به گزارش اخبار جهادی، آخرین خبرها از مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد در شمال، شمال شرق و شرق سوریه حاکیست، نیروهای آمریکایی خود را برای تخلیه پایگاه های نظامی […]

نیروهای آمریکایی در راستای اجرایی کردن فرمان ترامپ، از دو پایگاه نظامی در شمال سوریه خارج شدند و به پایگاهی در شهر عین عیسی در استان رقه منتقل شدند.

به گزارش اخبار جهادی، آخرین خبرها از مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد در شمال، شمال شرق و شرق سوریه حاکیست، نیروهای آمریکایی خود را برای تخلیه پایگاه های نظامی آماده می کنند.

یک منبع میدانی اعلام کرد: نیروهای آمریکایی در راستای دستور ترامپ، پایگاه نظامی خود را در منطقه «کازیه» در حومه شهرک «الشیوخ» در حومه شرقی شهر منبج تخلیه و از منطقه عقب نشینی کردند.

همچنین نیروهای آمریکایی پایگاه نظامی خود را در روستای «العاشق» در حومه شهر مهم «تل ابیض» در شمال استان رقه تخلیه کرده اند و به پایگاهی در شهر «عین عیسی» منتقل شده اند.

 

این منبع میدانی از آماده شدن نیروهای نظامی فرانسوی برای خروج از سوریه خبر داد و گفت: نظامیان فرانسوی از پایگاه های خود در حومه شهر منبج در شمال شرق استان حلب و عین عیسی در شمال غرب استان رقه عقب نشینی کرده اند.

وی تصریح کرد: دولت آمریکا به شبه نظامیان کُرد وعده داده بود تا حدود ۴۰ هزار تن از نیروهای آنان را آموزش دهد و تجهیز کند اما در حالی از سوریه خارج می شود که این قول و قرارها بر روی زمین مانده و عملی نشده است.

این منبع میدانی افزود: آمریکایی ها پس از حدود ۵ سال فقط حدود ۲۵ درصد از شبه نظامیان کُرد را آموزش نظامی دادند که حدود ۱۰هزار تن از آنان را شامل می شود و همین مسئله طرف مقابل را خشمگین کرده است.

 

وی افزود: نیروهای آمریکایی در منطقه «التنف» در جنوب استان حمص سوریه هم پایگاه مهمی دارند و حالا باید منتظر ماند و دید که آیا آنان از این منطقه خارج می شوند یا فقط پایگاه های خود را در مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد تخلیه می کنند.

به گزارش اخبار جهادی، اگرچه عملیات نیروهای ارتش ترکیه علیه شبه نظامیان کُرد با اعلام خروج نیروهای آمریکایی از سوریه به صورت موقت از دستور کار خارج شده اما پهپادهای ارتش این کشور به صورت مستمر در آسمان شهر رآس العین در شمال استان حسکه به پرواز در می آیند.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.