اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پیشنهاد جدید کاخ سفید برای شبه نظامیان کُرد: مرزهای مشترک سوریه با ترکیه را تخلیه کنید/ نیروهای اقلیم کردستان عراق جایگزین می‌شوند + نقشه میدانی

  • کد خبر : 18166
  • 03 دی 1397 - 18:33
پیشنهاد جدید کاخ سفید برای شبه نظامیان کُرد: مرزهای مشترک سوریه با ترکیه را تخلیه کنید/ نیروهای اقلیم کردستان عراق جایگزین می‌شوند + نقشه میدانی

مقامات کاخ سفید پیشنهاد جدیدی را به شبه نظامیان کُرد ارائه کرده اند اما مورد قبول واقع نشده است. به گزارش اخبار جهادی، نزدیک به یک هفته از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خروج نیروهای ارتش این کشور از سوریه می گذرد و واکنش ها و انتقادها در محافل مختلف به این مسئله همچنان ادامه دارد. شبه نظامیان کُرد در […]

مقامات کاخ سفید پیشنهاد جدیدی را به شبه نظامیان کُرد ارائه کرده اند اما مورد قبول واقع نشده است.

به گزارش اخبار جهادی، نزدیک به یک هفته از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خروج نیروهای ارتش این کشور از سوریه می گذرد و واکنش ها و انتقادها در محافل مختلف به این مسئله همچنان ادامه دارد.

شبه نظامیان کُرد در ۴ سال گذشته در مناطق تحت تصرف شمال، شمال شرق و شرق سوریه به صورت مستقیم تحت حمایت نیروهای ارتش آمریکا بودند و نگرانی خاصی نداشتند اما با تصمیم جدید ترامپ در شوک فرو رفته اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، اعتراضات شبه نظامیان کُرد به خروج نیروهای آمریکایی از مناطق تحت تصرف پایان نیافته و آنان از مقامات کاخ سفید درخواست کرده اند که در این خصوص تجدید نظر کنند اما تاکنون پاسخ مثبتی را دریافت نکرده اند.

به گفته منابع میدانی، شبه نظامیان کُرد نسبت به انجام عملیات نیروهای ارتش ترکیه برای اشغال مناطق تحت تصرف خود ابراز نگرانی کرده اند و به کاخ سفید اعلام کرده اند که همه دستاوردهای ۴ ساله آنان بر باد می رود.

اما مقامات آمریکایی نسبت به این نگرانی ها اعتنایی نکرده اند و توصیه و پیشنهاد دیگری را ارائه داده اند که همین مسئله خشم شبه نظامیان کُرد را چند برابر کرده و مورد پذیرش آنان قرار نگرفته است.

یک منبع میدانی به جزئیات پیشنهاد کاخ سفید اشاره کرد و افزود: آمریکایی ها به شبه نظامیان توصیه کرده اند که تمامی مرزهای مشترک سوریه با ترکیه را در مناطق شمالی تخلیه کنند.

این منبع میدانی با بیان این که این پیشنهاد به معنای توافق آمریکا و ترکیه برای جلوگیری از ایجاد درگیری در مرزهای شمالی سوریه است، گفت: شبه نظامیان کُرد با این پیشنهاد مخالفت کرده اند چرا که اعتقاد دارند پذیرش این موضوع یعنی قبول شکست کامل بدون درگیری با نیروهای ارتش ترکیه است.

وی به بخش دوم پیشنهاد آمریکایی ها اشاره کرد و افزود: مقامات کاخ سفید اعلام کرده اند اگر شبه نظامیان کُرد با این تصمیم موافقت کنند و در مسیر تخلیه مناطق مرزی مشترک با ترکیه گام بردارند، نیروهای اقلیم کردستان عراق (پیشمرگ) به جای آنان در مناطق مرزی مستقر خواهند شد.

این منبع میدانی با بیان این که شبه نظامیان کُرد با پیشنهاد کاخ سفید برای تخلیه مناطق مرزی و جایگزین شدن نیروهای پیشمرگ عراق مخالف هستند، تصریح کرد: جلسه مشترک میان آمریکایی ها، شبه نظامیان کُرد و پیشمرگ کُرد به نتیجه نرسیده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، رژیم سعودی در ماه های گذشته وعده داده بود تا تمامی هزینه های مرتبط با آمورش شبه نظامیان کُرد را به کاخ سفید پرداخت کند و همچین از ائتلاف غربی به خصوص نیروهای آمریکایی برای ماندن در سوریه پشتیبانی مالی کند اما شواهد میدانی نشان می دهد که در عمل هیچ اتفاق خاصی رخ نداده است.

به گفته منابع میدانی، اگر ترامپ در خصوص تصمیم خود تجدید نظر نکند، روند خروج نیروهای آمریکایی از سوریه حدود ۶۰ تا ۱۰۰ (اواخر اسفندماه امسال)   به طول می انجامد اما باید منتظر ماند و دید که فشارهای منتقدان می تواند مانع از اجرایی شدن این تصمیم شود یا خیر.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18166

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.