اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

گزارش| گمانه‌زنی‌ها درباره حضور نظامیان اسرائیلی در عملیات‌های آمریکا در افغانستان

  • کد خبر : 17862
  • 07 آذر 1397 - 23:09
گزارش| گمانه‌زنی‌ها درباره حضور نظامیان اسرائیلی در عملیات‌های آمریکا در افغانستان

پس از زمزمه‌های حضور احتمالی نظامیان رژیم اسرائیل در خاک افغانستان، تلفات غیرنظامیان افغان بویژه زنان و کودکان در این کشور به صورت بی سابقه افزایش یافته است. به گزارش اخبار جهادی، پس از زمزمه‌های حضور مخفیانه نظامیان رژیم صهیونیستی در قالب نیروهای ویژه آمریکایی در افغانستان تلفات غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان در […]

پس از زمزمه‌های حضور احتمالی نظامیان رژیم اسرائیل در خاک افغانستان، تلفات غیرنظامیان افغان بویژه زنان و کودکان در این کشور به صورت بی سابقه افزایش یافته است.

به گزارش اخبار جهادی، پس از زمزمه‌های حضور مخفیانه نظامیان رژیم صهیونیستی در قالب نیروهای ویژه آمریکایی در افغانستان تلفات غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان در عملیات‌های شبانه نیروهای خارجی افزایش یافته است.

بدون شک عملیات‌های نیروهای خارجی در افغانستان همواره از غیرنظامیان افغان قربانی گرفته است بویژه عملیات‌های شبانه نیروهای ویژه آمریکایی، اما شلیک مستقیم به زنان و کودکان در بین این نیروها چندان مرسوم نبوده است.

در چند ماه اخیر، تلفات غیرنظامیان افغان به صورت بی سابقه افزایش یافته و نکته قابل توجه آن نیز تیراندازی مستقیم نیروهای خارجی به زنان و کودکان افغان است.

کارشناسان معتقدند که اقدامات اخیر توسط نظامیان اسرائیلی صورت گرفته که از هویت نیروهای آمریکایی و ناتو برای انجام عملیات‌های نظامی و اطلاعاتی در افغانستان استفاده می‌کنند.

زیرا بیشتر این کشتار در عملیات‌های شبانه و عمدتا در شرق افغانستان انجام شده است، جایی که به گفته برخی از رسانه‌های خارجی مرکز فعالیت نظامیان رژیم صهیونیستی نیز گمانه زنی می‌شود.

اذعان رسانه‌های غربی به حضور نظامیان رژیم صهیونیستی در افغانستان

رسانه آمریکایی موسوم به «ویترنز تودی» خردادماه سالجاری اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی و عوامل موساد برای انتقال داعش به افغانستان در پایگاه نیروهای خارجی در ننگرهار مستقر شدند.

این رسانه تصریح کرد که نظامیان اسرائیلی در عملیات‌های نظامی خود در شرق افغانستان که در راستای حمایت از داعش صورت می‌گیرند از پوشش نیروهای آمریکایی و ناتو استفاده می‌کنند.

در چند ماه گذشته بر اثر عملیات‌های شبانه که ظاهرا از سوی نیروهای ویژه آمریکایی در شرق افغانستان صورت گرفته است صدها غیرنظامی از جمله زنان و کودکان بر اثر تیراندازی مستقیم کشته شدند.

در ماهای اخیر، این نیروها در عملیات‌های شبانه در ولایت‌های ننگرهار، پکتیکا، پکتیا، وردک و لوگر زنان و کودکان بسیاری را کشته و در برخی از موارد نیز اقدام به آتش زدن وسایط نقلیه، منازل مسکونی و مغازه ها کرده‌تند.

اهداف نیروهای ویژه اسرائیلی از حضور در افغانستان

روزنامه چاپ مسکو موسوم به «روسیسکایا گازتا» در گزارشی نوشت که هدف رژیم اسرائیل از حضور در افغانستان آموزش نیروهای ویژه است تا در صورت درگیری با حزب الله لبنان تجربه کافی از حضور در میدان‌های جنگ را داشته باشند.

اما گمانه‌زنی‌هایی وجود دارند که افغانستان تنها میدان تمرین نظامیان صهیونیستی نیست بلکه این نیروها با استفاده از مناطق مرزی این کشور با ایران، روسیه و چین از این کشورها جاسوسی می‌کنند.

رسانه غربی موسوم به «وی‌اوپی» اوایل سالجاری نوشت:  که حدود ۹۰ نفر از نیروهای ویژه صهیونیستی در افغانستان حضور دارند که از هویت آمریکایی برای اجرای عملیات‌های خود در این کشور استفاده می‌کنند.

این رسانه تصریح کرد، ظاهرا واحد نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی موسوم به «سایرت‌متکل» را به افغانستان اعزام کرده است تا مراکز شنود را در مناطق مرزی با ایران، روسیه و چین ایجاد کرده و از این کشورها جاسوسی کنند.

کشته شدن نظامیان صهیونیستی بر اثر سقوط بالگرد در افغانستان

در ماه «می» سالجاری میلادی ولایت فراه هدف حملات گروهی طالبان قرار گرفت و مرکز این ولایت تا آستانه سقوط پیش رفت که در نتیجه شمار زیادی از نیروهای ویژه خارجی به این ولایت اعزام شدند.

در اوج درگیری‌ها در فراه شماری از رسانه‌ها از کشته شدن نظامیان رژیم صهیونیستی اسرائیل در این ولایت خبر دادند.

رسانه آمریکایی «ویترنز تودی» گزارش داد که یک بالگرد حامل نظامیان ویژه رژیم صهیونیستی هدف حمله قرار گرفته و تعدادی از این نیروها کشته شدند.

این رسانه تصریح کرد که نیروهای ویژه صهیونیستی به دلیل حملات راکتی طالبان مجبور به عقب نشینی شدند و به پایگاه نظامی «شیندند» در ولایت هرات نقل مکان کردند.

کشتار زنان و کودکان گواه حضور نظامیان رژیم صهیونیستی

تلفات غیر نظامیان افغان بر اثر عملیات‌ نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان موضوعی تازه‌ای نیست و در ۱۷ سال گذشته هزاران غیر نظامی در عملیات‌های این نیروها جان خود را از دست داده‌اند.

در بسیاری از موارد حملات هوایی باعث تلفات غیرنظامیان افغان در افغانستان شده است موضوعی که دولت افغانستان همواره از آن چشم پوشی کرده و فرماندهان آمریکایی نیز تنها به معذرت خواهی بسنده کردند.

اما اخیرا روند عملیات‌های نیروهای خارجی در افغانستان کاملا تغییر کرده است.

این نیروها در چند ماه گذشته در جریان عملیات‌های شبانه به صورت آگاهانه و مستقیما زنان و کودکان را هدف قرار می‌دهند که پیش از این چندان سابقه نداشته است.

کارشناسان معتقدند که آمریکا برای تغییر موازنه جنگ و اجرای پروژه داعش در افغانستان دست به دامان اسرائیل شده است تا از تجربیات این رژیم غاصب در سرکوب مقاومت‌های مردمی استفاده کند.

از همین رو نیروهای آمریکایی و نظامیان ویژه اسرائیلی عملیات‌های ویژه را در این کشور ممکن است راه اندازی کرده باشند که باعث افزایش بی سابقه تلفات زنان و کودکان در افغانستان شده‌اند.

زیرا کشتار زنان و کودکان از تاکتیک‌های شناخته شده نظامیان رژیم صهیونیستی برای درهم شکستن مقاومت‌های مردمی محسوب می‌شود.

این در حالی است که افغانستان این رژیم غاصب را به رسمیت نمی‌شناسد و هرگونه حضور نظامیان اسرائیلی با استفاده از هویت جعلی در این کشور برای کابل پذیرفتنی نیست.

زیرا حضور نظامیان صهیونیستی بدون اجازه و هماهنگی با دولت افغانستان نقض صریح تمامیت ارضی و حاکمیت ملی این محسوب می‌شود که پیامدهای خطرناکی را نیز برای این کشور و منطقه در پی دارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17862

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.