اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی الحدیده/ قطع مسیر امدادرسانی به نیروهای شورشی در محور شرق و شمال شرق شهر الحدیده + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 17620
  • 20 آبان 1397 - 13:43
آخرین تحولات میدانی الحدیده/ قطع مسیر امدادرسانی به نیروهای شورشی در محور شرق و شمال شرق شهر الحدیده + نقشه میدانی و تصاویر

درگیری های سنگین میان نیروهای مزدور ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی با نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله یمن در محور شرقی و شمال شرقی شهر الحدیده همچنان در جریان است. به گزارش اخبار جهادی، تازه ترین خبرها از تحولات میدانی غرب یمن حاکیست، درگیری های سنگین میان نیروهای مزدور ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی با نیروهای ارتش […]

درگیری های سنگین میان نیروهای مزدور ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی با نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله یمن در محور شرقی و شمال شرقی شهر الحدیده همچنان در جریان است.

به گزارش اخبار جهادی، تازه ترین خبرها از تحولات میدانی غرب یمن حاکیست، درگیری های سنگین میان نیروهای مزدور ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی با نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله یمن در محور شرقی و شمال شرقی شهر الحدیده همچنان در جریان است.

نیروهای شورشی در ۲۴ ساعت گذشته بیشتر توان خود را در محور شرقی شهر الحدیده متمرکز کردند و پس از درگیری های سنگین توانستند در این محور پیشروی کنند تا وضعیت میدانی پیچیده تر شود.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای مزدور با حملات گسترده از منطقه «کیلومتر ۱۰» در حومه شرقی شهر الحدیده توانستند نیروهای یمنی را به عقب برانند و میدان «المطاحن» یا همان منطقه «کیلومتر ۷» را در محور شرقی شهر الحدیده به اشغال دربیاورند.

به گفته منابع میدانی، پیشروی جدید نیروهای مزدور ائتلاف در محور شرقی شهر الحدیده با پشتیبانی گسترده جنگنده ها و یگان های دریایی ائتلاف صورت گرفت و همین مسئله منجر به عقب نشینی نیروهای یمنی شد.

میدان «المطاحن» یا همان منطقه راهبردی «کیلومتر ۷» در حدفاصل منطقه «کیلومتر ۱۰» و فرودگاه الحدیده واقع شده است؛ با اشغال مناطق «کیلومتر ۱۰ و ۷» مسیر  ارتباطی «صنعاء – الحدیده» قطع شده و انتقال نیرو، تجهیزات نظامی و کالاهای اساسی از پایتخت به شهر الحدیده با مشکل روبه رو شده است.

نیروهای مزدور در روزهای گذشته تلاش زیادی کردند تا منطقه راهبردی «کیلومتر ۱۶» را در حومه شرقی شهر الحدیده به اشغال دربیاورند و مسیر ارتباطی صنعاء – الحدیده قطع کنند اما با واکنش نیروهای یمنی ناکام ماندند اما در نهایت توانستند مناطق «کیلومتر ۱۰ و ۷» را به تصرف دربیاورند و این جاده راهبردی را قطع کنند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای مزدور تحت حمایت ائتلاف پس از اشغال میدان المطاحن توانستند وارد محله «الغراسی» در شرق شهر الحدیده شوند و پس از درگیری های سنگین این محله را به طور کامل به اشغال درآوردند.

در حال حاضر، درگیری ها در حومه جنوب غرب محله «الغراسی» در نزدیکی پایگاه ساحلی به شدت میان طرفین در جریان است و نیروهای یمنی درصدد هستند حملات را در این محور دفع کنند.

نیروهای مزدور در حومه جنوب غرب محله «الغراسی» درصدد هستند با عقب راندن نیروهای یمنی، محله  « ۷ جولای» را به اشغال خود دربیاورند و راه را برای پیشروی به سمت فرودگاه الحدیده و محله الغلیل از محور شرقی شهر الحدیده باز کنند.

خبرها از محور شمال شرق شهر الحدیده حاکیست نیروهای یمنی با واکنش قاطع موفق به دفع حملات در  شهرک صنعتی «الصالح» شده اند و این منطقه به گورستانی برای نیروهای مزدور تبدیل شده است.

نیروهای مزدور ائتلاف درصدد هستند با تکمیل پیشروی ها در محور شمال شرق، شهر الحدیده را به محاصره دربیاورند اما نیروهای ارتش و انصارالله با وجود حملات سنگین به شدت مقاومت می کنند و درگیری ها در این محور ادامه دارد.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای مزدور تاکنون دانشگاه مهندسی را در شمال شرق شهر الحدیده به اشغال درآورده اند و خود را به ورودی محله « ۷ جولای» رسانده اند اما با مقاومت نیروهای یمنی مواجه شدند؛ از حومه شمالی دانشگاه الحدیده در محور غربی شهر خبر می رسد تلاش نیروهای مزدور برای پیشروی ناکام مانده است.

همزمان با ادامه درگیری ها در محور شمال شرق و شرق شهر الحدیده، نیروهای یمنی عملیات گسترده ای را در حومه جنوبی شهر الحدیده آغاز کرده اند تا خطوط امداد رسانی نیروهای مزدور را قطع کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله عملیات خود را از چهار محور علیه در مناطق «الجبلیه، الفازه، الجاح و تحیتا» انجام دادند تا انتقال نیرو و تجهیزات به نیروهای مزدور در حومه شرقی و شمال شرقی شهر الحدیده مسدود شود.

نیروهای یمنی در محور نخست با حملات ناگهانی و پشتیبانی یگان های موشکی و توپخانه ای موفق شدند ضربات سنگینی را به نیروهای مزدور در منطقه «الجبلیه» وارد کنند و با بازپس گیری بخش وسیعی از این منطقه، جاده منتهی به سمت جنوب شهر الحدیده را به طور کامل مسدود کنند.

به گزارش اخبار جهادی، در محور دوم هم نیروهای مزدور در بخش غربی منطقه «الفازه» خسارت های سنگینی را متحمل شدند و  و مسیر ارتباطی در این محور به سمت شهر الحدیده قطع شد؛ ۴۰ تن از نیروهای مزدور در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی در محور سوم هم به مواضع نیروهای مزدور تحت حمایت ائتلاف در منطقه «الجاح» حمله کردند و مسیر کمک رسانی از این منطقه به سمت جنوب شهر الحدیده را به طور کامل مسدود کردند.

در محور چهارم هم نیروهای یمنی با حملات گسترده زمینی و موشکی موفق شدند نیروهای مزدور را از برخی محله های شهر تحیتا عقب برانند و مسیر امداد رسانی آنان را به سمت جنوب شهر الحدیده قطع کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی مسیر ساحلی شهر تحیتا به سمت منطقه الجبلیه را هم به کنترل درآوردند و همین مسئله باعث تا نیروهای مزدود در شهر تحیتا به محاصره کامل درآیند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در این عملیات چهار گانه موفق شدند حدود ۲۲ خودروی زرهی و نفربر نیروهای مزدور تحت حمایت ائتلاف را منهدم کنند؛ ۱۹۷ تن از نیروهای مزدور هم در جریان این ۴ عملیات کشته و زخمی شدند؛ تعدادی از سرکرده های میدانی نیروهای مزدور از جمله «اصیل الکلدی» فرمانده گردان پنجم در تیپ اول هم در این درگیری ها از پای درآمد.
انتهای پیام/
منبع:مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17620

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.