اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جزئیات حملات سنگین داعش برای نفوذ به غرب رود فرات/ تلاش تروریست ها برای قطع ارتباط شهرهای المیادین و البوکمال در شرق دیرالزور ناکام ماند+ نقشه میدانی

  • کد خبر : 14863
  • 14 خرداد 1397 - 22:13
جزئیات حملات سنگین داعش برای نفوذ به غرب رود فرات/ تلاش تروریست ها برای قطع ارتباط شهرهای المیادین و البوکمال در شرق دیرالزور ناکام ماند+ نقشه میدانی

عناصر تروریستی داعش در این عملیات درصدد بودند با اشغال شهرک «الحسرات»، ارتباطی شهرهای «المیادین_البوکمال» را مسدود کنند. به گزارش اخبار جهادی، آخرین خبرها از شرق سوریه حاکیست، درگیری های پراکنده میان نیروهای سوری و عناصر تروریستی داعش در محور «حمیمه – ایستگاه پمپاژ دوم» در حدفاصل شرق استان حمص و جنوب غرب دیرالزور ادامه دارد. از […]

عناصر تروریستی داعش در این عملیات درصدد بودند با اشغال شهرک «الحسرات»، ارتباطی شهرهای «المیادین_البوکمال» را مسدود کنند.

به گزارش اخبار جهادی، آخرین خبرها از شرق سوریه حاکیست، درگیری های پراکنده میان نیروهای سوری و عناصر تروریستی داعش در محور «حمیمه – ایستگاه پمپاژ دوم» در حدفاصل شرق استان حمص و جنوب غرب دیرالزور ادامه دارد.

از محور شمالی شهر البوکمال در جنوب استان دیرالزور خبر می رسد، گروهی از عناصر تروریستی داعش از شهرک «الشعفه» در شرق رود فرات حملات سنگینی راه علیه مواضع نیروهای جبهه مقاومت در شهرک «الحسرات» در غرب رود فرات انجام دادند.

رزمندگان جبهه مقاومت مستقر در منطقه با هوشیاری توانستند تحرکات تروریست ها را در این محور رصد کنند؛ یگان موشکی ضد زره با حملات دقیق، چند خودروی نظامی، مجهز به دوشکا و ذخایر سلاح تروریست ها را هدف قرار دادند و منهدم کنند.

نقشه مرز عراق و سوریه

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای جبهه مقاومت پس از درگیری های سنگین ۴ ساعته توانستند حدود ۴۰ تن از عناصر تروریستی را از پای دربیاوردند و حملات را در این محور دفع کنند؛ سایر تروریست ها پس از متحمل شدن ضربات سنگین از منطقه متواری شدند.

بخش هایی از شرق رود فرات از جمله شهرک «الشعفه، هجین، الکمشه و …» در اشغال تروریست های داعش است که از محورهای شمالی، شرقی و جنوبی تحت محاصره شبه نظامیان کرد هستند؛ تلاش تروریست ها در ماه های گذشته در چندین مرحله برای نفوذ به شهر البوکمال ناکام مانده است.

عناصر تروریستی داعش در این عملیات درصدد بودند با اشغال شهرک «الحسرات»، ارتباطی شهرهای «المیادین_البوکمال» را مسدود کنند و در ادامه پیشروی ها خود را به غرب رود فرات برسانند تا محاصره هم قطاری هایشان را  در جنوب غرب دیرالزور بشکنند.

نقشه میدانی شرق سوریه

نیروهای سوری و مقاومت در یک ماه گذشته چند عملیات را علیه عناصر تروریستی محاصره شده داعش در جنوب غرب استان دیرالزور و شرق استان حمص انجام دادند و حدود هزار و ۵۰۰ کیلومت مربع از مناطق اشغالی را به طور کامل پاکسازی کردند تا خطر حمله تروریست های داعش به جاده «المیادین_البوکمال» از محور غربی به حداقل کاهش یابد.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای سوری و مقاومت زمستان سال گذشته در یک عملیات گسترده موفق شدند تمام مناطق غربی رود فرات را در حد فاصل شهرهای دیرالزور، المیادین و البوکمال از وجود تروریست های داعش پاکسازی کنند.

 

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14863

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.