اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پاسخ حوثی به ادعای ایرانی‌بودن موشک انصارالله

  • کد خبر : 14197
  • 11 فروردین 1397 - 12:10
پاسخ حوثی به ادعای ایرانی‌بودن موشک انصارالله

رئیس کمیته عالی انقلابی یمن در گفت‌وگو با یک رسانه غربی تاکید کرد که موشک‌های ارتش یمن، ساخت ایران نیستند. به گزارش اخبار جهادی،محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلابی یمن روز جمعه در گفت‌وگو با شبکه فرانس ۲۴،  تصریح کرد: ما برای جلوگیری از تجاوز، از همه امکانات موجود استفاده می‌کنیم و تا زمانی […]

رئیس کمیته عالی انقلابی یمن در گفت‌وگو با یک رسانه غربی تاکید کرد که موشک‌های ارتش یمن، ساخت ایران نیستند.

به گزارش اخبار جهادی،محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلابی یمن روز جمعه در گفت‌وگو با شبکه فرانس ۲۴،  تصریح کرد: ما برای جلوگیری از تجاوز، از همه امکانات موجود استفاده می‌کنیم و تا زمانی که تجاوز ادامه یابد، گزینه‌های ما برای مقابله با آن بی‌شمار است.

وی افزود: این عیب است که حملات موشکی ارتش یمن که در دفاع از جمهوری یمن صورت می‌گیرد، محکوم شود اما دنیا در قبال جنایات کشتار جمعی علیه یمنی‌ها سکوت پیشه کند.

الحوثی اظهار داشت: اگر دشمن به حملات خود به شهرها و محاصره و تجاوز به ما ادامه یابد، اقدامات ما برای مقابله با آن بیشتر از گذشته خواهد بود.

رئیس کمیته عالی انقلابی یمن تصریح کرد: ما موشک‌های خودمان که ساخت روسیه و کره است را توسعه ‌می‌دهیم و خودمان نیز به ساخت موشک می‌پردازیم. این موشک‌ها ساخت ایران نیستند و برای ما مهم نیست که متجاوزان باور کنند یا خیر. ما به مرحله توسعه صنایع موشکی رسیدیم و آنچه برای ما مهم است بازدارندگی در برابر تجاوز است.

وی افزود: اگر ایران از ما حمایت می‌کرد ما امروز در ریاض بودیم، و اگر تکنولوژی ایران را در اختیار داشتیم، از روز اول با آن دشمنان را هدف قرار می‌دایدم.

الحوثی  اظهار داشت: ما به هدف قرار دادن شرکت آرامکو و بمباران زیرساخت‌های حیاتی عربستان ادامه خواهیم داد تا بتوانیم از حملات این دشمن زورگو، جلوگیری کنیم.

رئیس کمیته عالی انقلابی یمن در ادامه گفت: به کشورهای حامی متجاوزان به انگلیسی‌ها، اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها می‌گویم که حمایتتان از عربستان را متوقف کنید تا این رژیم تجاوز خود به یمن را متوقف کند.

وی افزود: ما در اطراف شهر نجران حضور داریم و پیشروی چشمگیری نیز در جیزان و عسیر داشتیم. هدف ما فرسایش توان دشمن است.

الحوثی گفت: دشمن یکی پس از دیگری قراردادهایی برای خرید سلاح امضا می‌کند و این نشان دهنده ادامه فرسایش امکانات آن است.

رئیس کمیته عالی انقلابی یمن در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اقتصاد عربستان هم اکنون  متزلزل شده است و عربستان به دنبال پشتوانه‌هایی برای جبران کسری بودجه خود است و لذا مالیات‌ها و بهای نفت را برای ملت عربستان افزایش می‌دهد.آمارها نشان می‌دهد که اگر این وضع ادامه یابد، عربستان تمام پشتوانه‌های مالی خود را از دست می‌دهد.

وی گفت: اینکه می‌گویند ما مردان جنگ هستیم و مردان صلح نیستیم، نادرست است. دیدار سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله با «مارتین گریفیتس» نماینده جدیده سازمان ملل به منظور پیشبرد صلح و رسیدن به نتایجی مثبت صورت گرفت.

الحوثی ضمن ابراز تعجب از مطرح شدن موضوع خلع سلاح گفت: من تعجب می‌کنم از اینکه می‌گویند ما زرادخانه تسلیحاتی داریم در صورتی که با هیچ کارخانه فروش سلاح قرارداد نبسته‌ایم. زرادخانه ملت بزرگ یمن مردان قهرمان آن‌ها در تمام جبهه‌ها هستند.

وی در خصوص مسأله اسرا و زندانیان گفت ما آماده آزادی همه اسرا هستیم، اما به شرط اینکه طرف مقابل نیز این آمادگی را داشته باشد.

در پی حملات موشکی اخیر یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به خاک عربستان که در آستانه ورود تجاوز این رژیم به یمن به چهارمین سال خود صورت گرفت، عربستان و غرب بار دیگر اتهاماتی علیه جمهوری اسلامی مطرح کرده و مدعی شدند که این موشک‌ها ساخت ایران است.

منبع: تسنیم
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14197

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.