اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

۳ سال تجاوز نظامی ائتلاف سعودی با مردم یمن چه کرده است؟ + آمار، تصاویر و نقشه میدانی

  • کد خبر : 14137
  • 06 فروردین 1397 - 17:34
۳ سال تجاوز نظامی ائتلاف سعودی با مردم یمن چه کرده است؟ + آمار، تصاویر و نقشه میدانی

در سال های گذشته کمبود تجهیزات درمانی و پزشکی به یکی از معضلات اصلی مردم جنگ زده یمن تبدیل شده و منجر به جان باختن ۱۷ هزار و ۶۰۷ تن از کودکان شده است. به گزارش اخبار جهادی،هفتم فروردین ماه، چهارمین سالروز تجاوز نظامی جبهه غربی – عربی – صهیونیستی علیه مردم یمن است که […]

در سال های گذشته کمبود تجهیزات درمانی و پزشکی به یکی از معضلات اصلی مردم جنگ زده یمن تبدیل شده و منجر به جان باختن ۱۷ هزار و ۶۰۷ تن از کودکان شده است.

به گزارش اخبار جهادی،هفتم فروردین ماه، چهارمین سالروز تجاوز نظامی جبهه غربی – عربی – صهیونیستی علیه مردم یمن است که تحت عنوان عملیات « طوفان قاطعیت» با صحنه گردانی رژیم سعودی آغاز شد.

رژیم سعودی در جریان حملات ۳ ساله به یمن، تاکنون دهها میلیارد دلار تسلیحات نظامی از دولت های آمریکا و انگلیس خریداری کرده و اعتراضات سازمان های بین المللی مانع از کشتار هزاران تن از کودکان و زنان نشده است.

در ماجراجویی شاهزاده‌های مغرور سعودی که ردپای ماشین جنگی و لابی‌های سلاح نظام سرمایه داری به سردمداری واشنگتن به خوبی دیده می شود، به گزارش وزارت حقوق بشر یمن تاکنون ۲۴۷ هزار نفر در اثر قحطی و سوء تغذیه جان خود را از دست داده‌اند که بیشتر آنان کودکان هستند.

در سال های گذشته کمبود تجهیزات درمانی و پزشکی به یکی از معضلات اصلی مردم جنگ زده یمن تبدیل شده و افشاگری رسانه های مستقل هم تاثیری در وقاحت جنگ طلبان نداشته و منجر به جان باختن ۱۷ هزار و ۶۰۷ تن از کودکان شده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، هزار و ۲۰۰ نفر در یمن هم به علت بیمارهای کلیوی و نبود خدمات درمانی جان باختند؛ ۲ هزار و ۲۳۶ نفر هم در نتیجه نبود تجهیزات پزشکی برای درمان بیماری کولیرا فوت کرده اند.

نبود امکانات پزشکی همچنین باعث شده ۴۵۰ تن از زنان در زمان زایمان جان خود را از دست دهند؛ در اثر محاصره  ائتلاف سعودی هم حدود ۲ هزار و ۳۶۱ تن کشته شده اند.

در نتیجه حملات مستقیم ائتلاف سعودی و نیروهای شورشی در ۳ سال گذشته هم ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر جان باختند؛ در لیست کشته شدگان نام ۲ هزار و ۹۴۹ کودک، ۲ هزار و ۶۰ تن زن دیده می شود.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از تخریب ۲۷۱ کارخانه و کارگاه صنعتی در حملات جنگنده های ائتلاف سعودی هم خبر داد و گفت: ۴۷ مجتمع هم در حملات هوایی به طور کامل تخریب شده اند.

به گزارش اخبار جهادی، ۸۲۰ نیروگاه، مجتمع دولتی و… به همراه ۴۵۰ پالایشگاه، شرکت گاز و نفت و ۸۵ مجتمع ورزشی توسط جبهه غربی – عربی – صهیونیستی هدف قرار گرفته شده اند و منهدم شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، تخریب و انهدام کامل ۹ فرودگاه، ۱۴ بندر، ۹۵ پل و ۵ هزار کیلومتر جاده هم بخشی دیگر از نتایج و خسارت های حملات ائتلاف سعودی و حامیان صهیونیست و آمریکایی آنان به یمن است.

براساس این گزارش، ۲ هزار و ۶۴۱ مجتمع آموزشی و ۶۸ ساختمان اداری آموزشی هم در تجاوز نظامی ۴ سال گذشته تخریب شده اند؛ نابودی ۸۳ دانشگاه دولتی، خصوصی و موسسه غیر انتفاعی هم بخش دیگری از خسارهای وارد شده است.

یک منبع میدانی اعلام کرد: جنگ در ۳ سال گذشته باعث شده که ۲ و نیم میلیون نفر دانش آموز و دانشجو از ادامه تحصیل باز بمانند که نتایج و خسارت های زیادی برجای گذاشته است.

به گزارش اخبار جهادی، دامنه حملات ائتلاف سعودی فقط به زمین ختم نشده و تاکنون ۴ هزار و ۵۸۶ قایق صید ماهی هم منهدم شده است و صدها ماهگیر هم در نتیجه این حملات به شهادت رسیده اند و حدود ۵۰ هزار صیاد هم بیکار شده اند.

نقشه میدانی یمن

تخریب ۴ هزار و ۹۴۸ تاسیسات زراعی از جمله ۶۶۰ انبار مواد غذایی، ۲۰۰ کارگاه تولید غذا، ۳ هزار و ۵۰۰ خانه کشاورزی بخشی دیگر از خسارت های حملات ائتلاف سعودی است؛ هزار و ۱۶ مزرعه کاشت محصول، ۵۳۵ بازار مرکزی محصولات کشاوری و ۱۲۱ بازار فرعی و سرخانه هم در حملات به طور کامل منهدم شدند.

براساس این گزارش، ۸ هزار و ۱۰ تاسیسات آبی، هزار و ۹۰ مخزن ذخیره آب و ۱۰ تاسیسات انرژی خورشیدی هم در ۴ سال گذشته تخریب شده اند؛ ۶۰۰ مسجد، ۲۹۱ منطقه گردشگری و ۳۹۳ آثار فرهنگی و تاریخی در این جنگ با خاک یکسان شده اند.

به گزارش اخبار جهادی، آمار جان باختگان و خسارت های وارد شده به یمن به شدت در رسانه های جهان سانسور می شود و از سویی دیگر، جبهه غربی – عربی – صهیونیستی با وقاحت تمام درصدد است با سناریوهای نخ نما شده، جنایت های خود را توجیه کند.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14137

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.