اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی یمن پس از خیانت علی عبدالله صالح/ جنبش انصارالله چند درصد از یمن را تحت کنترل دارد؟ + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 14057
  • 18 اسفند 1396 - 14:02
آخرین تحولات میدانی یمن پس از خیانت علی عبدالله صالح/ جنبش انصارالله چند درصد از یمن را تحت کنترل دارد؟ + نقشه میدانی و تصاویر

ائتلاف طرفداران علی عبدالله صالح با نیروهای اشغالگر امارات و جریان منصور هادی، کار را در میدان نبرد برای نیروهای ارتش، کمیته های دفاع مردمی بسیار دشوار کرد که منجر به سقوط چند منطقه مهم در تعز شد. به گزارش اخبار جهادی،پس از به هلاکت رسیدن علی عبدالله صالح، طرفداران وی به خیانت های خود ادامه […]

ائتلاف طرفداران علی عبدالله صالح با نیروهای اشغالگر امارات و جریان منصور هادی، کار را در میدان نبرد برای نیروهای ارتش، کمیته های دفاع مردمی بسیار دشوار کرد که منجر به سقوط چند منطقه مهم در تعز شد.

به گزارش اخبار جهادی،پس از به هلاکت رسیدن علی عبدالله صالح، طرفداران وی به خیانت های خود ادامه دادند و مساحت وسیعی از مناطق تحت تصرف خود را در اختیار نیروهای متجاوز (امارات) و شورشیان وابسته به جریان منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی یمن) گذاشتند.

ائتلاف طرفداران علی عبدالله صالح با نیروهای اشغالگر امارات و جریان منصور هادی، کار را در میدان نبرد برای نیروهای ارتش یمن، کمیته های دفاع مردمی بسیار دشوار کرد که منجر به سقوط چند منطقه مهم و ساحلی در بخش جنوب غرب استان تعز شد.

با وجود اعزام نیروهای یمنی از «صنعاء و الحدیده» به جنوب غرب استان تعز، مناطق مهم «حیس، الخوخه، الریبت، وعره، موشیج، اردوگاه ابوموسی الاشعری، الخریب و دارناجی» به اشغال نیروهای متجاوز چند ملیتی درآمد.

نقشه میدانی یمن

نیروهای متجاوز اشغالگر ائتلاف عربی با همکاری نیروهای شورشی جریان منصور هادی و علی عبدالله صالح در بخش شرقی منطقه مهم «المخا» پیشروی کردند و سه راهی «المخا» را به اشغال خود درآوردند؛ در شرق تعز هم، قلعه «لوازم» به اشغال تروریست ها درآمده است.

نیروهای اشغالگر اماراتی و مزدوران چند ملیتی تحت فرمان آنان به همراه شورشیان وابسته به جریان منصور هادی و علی عبدالله صالح پس از سقوط شهر «حیس» تلاش کردند با پیشروی در محور «سه راه العدین»، شهر «الجراحی» را هم به اشغال خود در بیاورند.

اما با واکنش قاطع نیروهای انصارالله و ارتش یمن تلاش نیروهای متجاوز برای اشغال این شهر مهم ناکام ماند و آنان با متحمل شدن تلفات بسیار سنگین مجبور شدند از این محور عقب نشینی کنند.

نیروهای ارتش یمن و انصارالله در هفته های گذشته با انجام چند عملیات دقیق توانستند ابتکار عمل را در دست گیرند و پیشروی ائتلاف متجاوز خارجی و شورشیان را به سمت شمال متوقف و آنان را در میدان نبرد زمین گیر کنند.

نیروهای ارتش یمن و رزمندگان انصارالله در شرق منطقه مهم «المخا» (محور مدیدریت المقبنه در استان تعز) موفق شدند روستاهای «تباب الکریفات و الحصن» را بازپس بگیرند و در محور جنوب شرق استات تعز (مدیدریت الصلو) منطقه «حریم» را از اشغال نیروهای متجاوز و شورشیان خارج کنند.

در حال حاضر، بخش های غربی، ساحلی و برخی مناطق جنوبی استان تعز از کنترل نیروهای یمنی خارج شده است؛ نیروهای ائتلاف اشغالگر و شورشیان وابسته به جریان منصور هادی و عبدالله صالح ۳۰ درصد استان تعز را در اشغال خود دارند.

از سویی دیگر، ۴ درصد از استان الحدیده از کنترل نیروهای ارتش یمن و کمیته های دفاع مردمی انصارالله خارج شده و به اشغال نیروهای ائتلاف خارجی و شورشیان درآمده است؛ این استان به دلیل قرار گرفتن در مجاورت ساحل و واقع شدن در مسیر جنوب به شمال یمن از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای یمنی از طریق مناطق ساحلی استان الحدیده، تحرکات دریایی نیروهای اماراتی و عربستانی را به آسانی رصد می کنند؛ تاکنون رزمندگان یمنی از طریق این مناطق، تعدادی از ناوشکن ها و کشتی های جنگی عربستان و امارات را منهدم کرده اند.

از «لحج»، جنوبی ترین استان یمن هم خبر می رسد، نیروهای ارتش یمن و انصارالله توانستند با پیشروی در محور مدیریت «القبیطه» در شمال استان، مناطق «تبتی الحمام و الخضراء» را به کنترل خود در آورند. در محور مدیریت القبیطه هم ارتفاع «الشزناله» و بازار الخمیس از اشغال نیروهای متجاوز خارج شد.

درگیری ها در محور غربی استان مارب هم به صورت پراکنده ادامه دارد و رزمندگان انصارالله و نیروهای ارتش یمن در چند عملیات دقیق موفق شدند چند منطقه را در محور «مدیریت المخدره» به کنترل خود در بیاورند.

خبرها از شمال غرب استان «الحجه» در نزدیکی مرزهای عربستان حاکیست، تلاش ائتلاف سعودی و شورشیان برای نفوذ به صحرای «میدی» ناکام مانده است؛ در کمین های دقیق انصارالله در صحرای «میدی» دهها تن از شورشیان و اشغالگران به هلاکت رسیدند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای انصارالله و ارتش یمن در یک ماه گذشته موفق شدند حدود ۱۶۵ تانک، خودروی زرهی و مجهز به دوشکا، نفربر ائتلاف اماراتی و سعودی را در محورهای مختلف منهدم کنند.

در یک ماه گذشته ۸۰ تن از نظامیان سعودی از به هلاکت رسیده اند؛ بیشترین تلفات نیروهای سعودی مربوط به کمین ها و هدف قرار دادن پایگاه های آنان در جبهه های جنوبی «نجران، جیزان عسیر» توسط موشک های ضد زره و حملات خمپاره ای بوده است.

بیش از ۱۸۵ شورشی وابسته به جریان منصور هادی هم در جبهه های مختلف (صحرای میدی، الحدیده و …) توسط ارتش یمن و انصارالله از پای درآمدند. براساس اعلام منابع میدانی حدود ۳۰ نظامی اماراتی هم در  جریان درگیری های یک ماه گذشته به هلاکت رسیده اند.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14057

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.