اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

۳۵ درصد از عفرین به اشغال نیروهای متجاوز ارتش ترکیه درآمد/ شهر راهبردی «الشیخ حدید» در آستانه سقوط + تصاویر و نقشه میدانی

  • کد خبر : 14028
  • 15 اسفند 1396 - 23:51
۳۵ درصد از عفرین به اشغال نیروهای متجاوز ارتش ترکیه درآمد/ شهر راهبردی «الشیخ حدید» در آستانه سقوط + تصاویر و نقشه میدانی

نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات پس از درگیری های سنگین موفق شدند خود را به ورودی شهر راهبردی «الشیخ حدید» برسانند. به گزارش اخبار جهادی،آخرین تحولات میدانی از شمال استان حلب سوریه حاکیست، نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات با پشتیبانی جنگنده ها موفق شدند در محور جنوب شرق شهر […]

نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات پس از درگیری های سنگین موفق شدند خود را به ورودی شهر راهبردی «الشیخ حدید» برسانند.

به گزارش اخبار جهادی،آخرین تحولات میدانی از شمال استان حلب سوریه حاکیست، نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات با پشتیبانی جنگنده ها موفق شدند در محور جنوب شرق شهر مهم «جندیرس» پیشروی کنند.

نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی پس از درگیری های سنگین در جنوب شرق شهر جندیرس توانستند روستای «رمادیه» را به اشغال خود در بیاورند و فاصله خود را از این محور با مرکز شهر  عفرین به ۱۷ کیلومتر کاهش دهند.

نقشه میدانی عفرین

همزمان، جنگنده های ارتش ترکیه هم حملات را علیه مناطق مسکونی شهر جندیرس ادامه دادند؛ در جریان حملات هوایی، ۱۳ تن از شهروندان از جمله ۳ کودک جان باختند و شماری دیگر هم زخمی شدند.

با وجود عملیات گسترده نیروهای اشغالگر در حومه شهر جندیرس، شبه نظامان کُرد و نیروهای دفاع مردمی به خوبی توانستند حملات را این محور دفع کنند و تلاش را برای اشغال این شهر ناکام بگذارنند.

از محور غربی عفرین هم خبر می رسد، نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات پس از درگیری های سنگین موفق شدند خود را به ورودی شهر راهبردی «الشیخ حدید» برسانند.

نیروهای دفاع مردمی و شبه نظامیان کُرد با وجود حملات سنگین جنگنده های ترکیه موفق شدند حملات را در حومه غربی «الشیخ حدید» دفع کنند اما براساس اعلام منابع میدانی اگر حملات جنگنده های ارتش ترکیه به همین شکل ادامه پیدا کند، نیروهای کُرد و مردمی به زودی این شهر  را تخلیه می کنند.

نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی در حومه شمالی شهر «الشیخ حدید» هم چند روستا ر از کنترل شبه نظامیان کُرد و نیروهای دفاع مردمی خارج کردند و فاصله خود را در این محور با مرکز شهر عفرین به ۱۶ کیلومتر کاهش دادند.

نقشه میدانی شمال سوریه

از محور شمالی منطقه «شران» هم خبرها حاکیست، نیروهای ارتش ترکیه با اشغال روستاهای «شمنلی، عمرانلی و…» فاصله خود را با عفرین به حدود ۱۹ کیلومتر کاهش دادند تا وضعیت در این محور پیچیده تر شود. در حال حاضر، فاصله نیروهای ارتش ترکیه از محور شرق با مرکز شهر عفرین ۱۲ کیلومتر است.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی از شروع عملیات در شمال استان حلب سوریه، بیش از ۱۰۰ منطقه را به اشغال خود درآورده اند که مساحتی حدود ۳۵ درصد از عفرین را شامل می شود.

براساس اطلاعات به دست آمده، تلفات نظامیان ارتش ترکیه ۶۳ تن اعلام شده و آمار زخمی ها به ۲۴۴ تن رسیده است؛ تاکنون ۵۷۵ تن از عناصر تروریستی هم در جریان درگیری ها به هلاکت رسیدند؛ ۲۱۹ تن از شهروندان عفرین هم تاکنون جان خود را در اثر حملات ارتش ترکیه از دست داده اند و تعداد زخمی ها به ۴۹۸ تن رسیه است.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14028

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.