اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

بحران کم آبی در فوعه و کفریا

  • کد خبر : 12458
  • 06 آبان 1396 - 10:27
بحران کم آبی در فوعه و کفریا

ادامه محاصره دو شهرک فوعه و کفریا و منفجر کردن انبارهای آب به وسیله تروریست ها این دو شهرک را با بحران کم آبی مواجه کرده است. به گزارش اخبار جهادی،به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، ادامه محاصره دو شهرک فوعه و کفریا و منفجر کردن انبارهای آب آن به وسیله تروریست ها این دو […]

ادامه محاصره دو شهرک فوعه و کفریا و منفجر کردن انبارهای آب به وسیله تروریست ها این دو شهرک را با بحران کم آبی مواجه کرده است.

به گزارش اخبار جهادی،به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، ادامه محاصره دو شهرک فوعه و کفریا و منفجر کردن انبارهای آب آن به وسیله تروریست ها این دو شهرک را با بحران کم آبی مواجه کرده است.
مشکلات اهالی دو شهرک فوعه و کفریا در حومه ادلب سوریه همچنان ادامه دارد.
این دو شهرک که به وسیله گروه های تروریستی در محاصره قرار گرفته است اخیرا به خاطر هدف قرار گرفته شدن انبارهای آب منطقه و منع ورود سوخت گازوئیل برای روشن کردن موتورهای آب به شدت با کمبود آب آشامیدنی مواجه شده است.
گزارشگر العالم در فوعه در این باره گفت: از ابتدای محاصره دو شهرک فوعه و کفریا در حومه شمالی ادلب گروه های مسلح به طور عامدانه برق و آب آن را قطع کرده تا اهالی منطقه را تحت فشار قرار دهند. تروریست ها انبارهای آب این دو شهرک را با گلوله های خمپاره و همچنین با کار گذاشتن بمب منفجر کرده اند که در نتیجه آن خسارت های زیادی به موتور خانه های آب وارد شده و شبکه آبی با مشکل مواجه شده است.
پس از این اقدام تروریست ها مردم فوعه و کفریا مجبور شدند از موتورهای برق برای راه اندازی چاه ها و پمپ های آب استفاده کنند و در حال حاضر اگر سوخت مورد نیاز فراهم باشد هر از گاهی آب مصرفی اهالی به وسیله تانکرهای آب به درب منازل آنان رسانده می شود.
یکی از اهالی شهرک فوعه در این باره به خبرنگار گفت: گروه های تروریستی مانع ورود گازوئیل به مقدار کافی برای مصرف موتورهای آب و یا تجهیزات لازم برای راه اندازی آن می شوند و با این اقدام خود اهالی فوعه را با مشکل کم آبی مواجه کرده اند.
خبرنگار العالم در ادامه گفت: رساندن آب مصرفی به درب منازل آن هم به وسیله تانکر کار بسیار مشکلی است. فقط در شهرک فوعه بیش از هزار خانه مسکونی وجود دارد که نیازمند آب آشامیدنی هستند که این مقدار آب باید در سایه کمبود گازوئیل و فراهم نبودن قطعات یدکی برای تعمیر پمپ ها و تراکتورها فراهم شود.
یکی دیگر از اهالی فوعه در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: اهالی این شهرک آب آشامیدنی ندارند و مردم از تشنگی رنج می برند. تراکتورهای ما هم خراب شده و راه نمی روند.
خبرنگار العالم در ادامه افزود: این مشکلات در حالی بر سر مردم سایه انداخته است که اهالی برای شست و شو و آشامیدن و نظافت منازل خود نیاز شدیدی به آب دارند. این مشکل همچنین قیمت آب را بر اساس میزان مصرف بالا برده است و هزینه های آن بر دوش مردم سنگینی می کند.
وی در پایان یاد آور شد: بحران آب در دو شهرک شیعه نشین فوعه و کفریا با ادامه یافتن محاصره همچنان رو به افزایش و نگران کننده شده است و اهالی معتقدند که این مشکلات جز با شکسته شدن محاصره و از بین رفتن تروریسم بر طرف نمی شود.

منبع: العالم
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=12458

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.