اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی عملیات آزادسازی غرب الانبار

  • کد خبر : 12121
  • 25 مهر 1396 - 12:42
آخرین تحولات میدانی عملیات آزادسازی غرب الانبار

دو لشکر بزرگ بسیج مردمی عراق، خود را برای عملیات آزادسازی راوه و القائم و پایان دادن به دوره اشغالگری داعش در عراق آماده می‌کنند. لشکر «فرقه العباس ع القتالیه» وابسته به تولیت مقدس حضرت ابا الافضل العباس، ۵هزار نیروی داوطلب ذخیره را برای دو عملیات مهم به حالت آماده‌باش فراخوانده است. به این‌ها باید […]

دو لشکر بزرگ بسیج مردمی عراق، خود را برای عملیات آزادسازی راوه و القائم و پایان دادن به دوره اشغالگری داعش در عراق آماده می‌کنند.

لشکر «فرقه العباس ع القتالیه» وابسته به تولیت مقدس حضرت ابا الافضل العباس، ۵هزار نیروی داوطلب ذخیره را برای دو عملیات مهم به حالت آماده‌باش فراخوانده است. به این‌ها باید نیروهای آماده عملیات (اصلی) این لشکر را افزود.

دو عملیات فرقه العباس عبارتند از:

۱- تأمین امنیت زیارت ده‌ها میلیونی عاشقان ثارالله در روز اربعین حسینی. برای سومین سال متوالی، امنیت مسیر به واحد «الفرات الاوسط» ارتش عراق واگذار شده است. در تقسیم‌بندی کشوری ارتش عراق، واحد فرات الاوسط، ارتش عراق در استان‌های نجف، کربلا، قادسیه (به مرکزیت شهر «دیوانیه»)، بابل (به مرکزیت شهر «حله») و المثنى (به مرکزیت شهر «سماوه») را در برمی‌گیرد.

۲- مشارکت در عملیات «معرکه الحدود» یا آزادسازی ناحیه راوه و شهرستان القائم. در پایان این عملیات، سراسر خاک عراق از اشغال داعش آزاد می‌شود.

فرقه العباس همچنین بازرسی زوار پیاده اربعین حسینی در ورودی شهر کربلا را بر عهده دارد. بنا بر آمار، بیش از ۱۷میلیون نفر با پای پیاده وارد شهر شده و از این بازرسی‌ها عبور می‌کنند. فرقه العباس برای بازرسی در ورودی شهر کربلا، از ۳۵هزار نیروی داوطلب آموزش دیده از استان‌های مختلف عراق استفاده می‌کند.

همچنین لشکر لواء علی الاکبر وابسته به تولیت حرم مطهر سید الشهدا نیز اعلام کرد در عملیات آزادسازی غرب الانبار مشارکت خواهد کرد.

سرتیپ حاج علی الحمدانی، فرمانده لواء علی الاکبر با اعلام این خبر گفت: «ما با آمادگی و اراده کامل در این عملیات مشارکت می‌کنیم. با فرماندهی کل هماهنگ شده و قرار است یک تیپ از لشکر ما به منطقه اعزام شود.»

سجاد عبدالله الاسدی، مسئول عملیات لواء علی الاکبر نیز در مورد مشارکت در این عملیات گفت: «مأموریت جدیدی بر ما محول شده و قرار است و در آزادسازی القائم وراوه وعنه والعبیدی تا منطقه مرزی البوکمال سوریه مشارکت کنیمو ما امروز به اتاق فرماندهی دعوت شده و در یک محور در کنار فرقه العباس، فرقه الامام علی، عصائب اهل الحق، کتائب حزب الله، انصار الله الاوفیا و واحدهایی از ارتش عراق بجنگیم.»

به گفته الاسدی، این عملیات هم‌اکنون در مرحله جمع‌آوری اطلاعات و جاسوسی است و نیروی هوایی به طور مستمر در آسمان منطقه عملیاتی پرواز می‌کند.

انتهای پیام/

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=12121

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.