اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

انتقال آخرین بقایای داعش از رقه به شرق دیرالزور با چراغ سبز آمریکا و همکاری نیروهای کُرد + نقشه میدانی

  • کد خبر : 12076
  • 23 مهر 1396 - 19:21
انتقال آخرین بقایای داعش از رقه به شرق دیرالزور با چراغ سبز آمریکا و همکاری نیروهای کُرد + نقشه میدانی

آمریکایی ها پس از دو مرحله شکست سنگین، درصدد هستند سومین گزینه را در میدان نبرد دیرالزور آزمایش کنند که البته مقدمات این راهبرد در روزهای گذشته با هماهنگی نیروهای کرد در رقه در حال آماده شدن است. به گزارش اخبار جهادی،نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت روز گذشته پس از آزادسازی شهر المیادین […]

آمریکایی ها پس از دو مرحله شکست سنگین، درصدد هستند سومین گزینه را در میدان نبرد دیرالزور آزمایش کنند که البته مقدمات این راهبرد در روزهای گذشته با هماهنگی نیروهای کرد در رقه در حال آماده شدن است.

به گزارش اخبار جهادی،نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت روز گذشته پس از آزادسازی شهر المیادین در مرکز استان دیرالزور، پیشروی به سوی میدان های نفتی «العمر» را در دستور کار قرار دادند و موفق شدند خود را به ۹ کیلومتری این میادین راهبردی برسانند.

میادین نفتی « العمر» یکی از منابع اصلی ذخیره نفت در سوریه به شمار می آیند و  همین مسئله اهمیت آنان را چند برابر کرده است؛ پیشروی سریع نیروهای جبهه مقاومت به سوی این میدان های نفتی مهم نگرانی های آمریکایی ها را در این محور تشدید کرده است.

آمریکایی ها برای حفظ این میادین نفتی و نجات داعش در آخرین پایگاه مستقر در سوریه تلاش های فراوانی کردند؛ تروریست های داعش در گام نخست با حمایت گسترده آمریکایی‌ها، حملات سنگینی را برای اشغال مناطق غربی استان دیرالزور (قطع جاده السخنه – دیرالزور) و جنوب شرق استان حمص انجام دادند.

درگیری های سنگین در این محور یک هفته ادامه داشت اما در نهایت نیروهای جبهه مقاومت موفق به دفع حملات شدند؛ در مرحله دوم با حمایت آمریکایی‌ها، صدها تن از عناصر تروریستی داعش از جنوب استان حسکه به سوی مرکز استان دیرالزور اعزام شدند.

تروریست‌های داعش در این مرحله تلاش کردند تا از آزادسازی شهر المیادین که دروازه غربی ورود به میدان‌های نفتی «العمر» به شمار می آید، جلوگیری کنند و حتی در یک مقطع زمانی کوتاه موفق به بازپس گیری بخش‌های وسیعی از شهر شدند اما در نهایت باز هم این جبهه مقاومت بود که توانست به پیروزی نهایی در این محور دست یابد.

آمریکایی ها پس از دو مرحله شکست سنگین، درصدد هستند سومین گزینه خود را در میدان نبرد حساس دیرالزور آزمایش کنند که البته مقدمات این راهبرد در روزهای گذشته با هماهنگی نیروهای کرد در شهر رقه در حال آماده شدن است.

براساس این راهبرد، عناصر محاصره شده داعش از انجام هرگونه درگیری جدید و مقاومت برای حفظ مواضع در شهر رقه منع می شوند و در مقابل نیروهای کرد هم با باز کردن معبری باید بستر خروج عناصر تروریستی داعش را از شهر رقه فراهم کنند؛ در حال حاضر حدود ۹۰ درصد شهر رقه به تصرف نیروهای کرد در آمده است.

براساس این توافق شهر رقه به طور کامل به تصرف نیروهای کرد در می آید و از سویی دیگر هزار تن از عناصر تروریستی داعش با حمایت نیروهای آمریکایی  و بدون هیچ درگیری به شرق دیرالزور منتقل می شوند تا خود را برای نبرد با جبهه مقاومت آماده کنند.

آمریکایی ها که طعم شکست را در محورهای مختلف شرق سوریه به خوبی چشیده اند در آخرین مرحله تلاش می کنند با انتقال ته مانده های تروریست های داعش مانع از پیشروی نیروهای جبهه مقاومت به سوی میادین نفتی «العمر» و مرزهای مشترک با عراق شوند.

به نظر می رسد در روزهای آینده باید منتظر اعلام تصرف کامل شهر رقه توسط نیروهای کرد باشیم؛ خبری که با توجه به تحولات اخیر تعجب آور نیست و قابل پیش بینی بود. در حال حاضر نیروهای کرد تمامی خبرنگاران و رسانه های مستقل را از شهر رقه بیرون کرده اند تا روند انتقال تروریست‌های داعش به شرق دیرالزور بدون هیچ مشکلی انجام شود.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=12076

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.