اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

شیلیکا؛ سلاحی که خونِ داعش را به جوش آورد +عکس

  • کد خبر : 12056
  • 22 مهر 1396 - 17:37
شیلیکا؛ سلاحی که خونِ داعش را به جوش آورد +عکس

ضدهوایی «ZSU-23-4» در سوریه به «شیلیکا» معروف است، تجربه نبرد در سوریه نشان داد با نصب این ضد هوایی بر روی شاسی‌ها تانک، ارتش می‌توانند در نبردهای زمینی نیز کاربرد داشته باشند.  به گزارش اخبار جهادی،ارتش سوریه در جنگ با تروریسم، همچنان از توپ ضد هوایی شیلیکا علیه گروه‌های تروریستی تکفیری استفاده می‌کند. توپ‌های ضدهوایی«ZSU-23-4» […]

ضدهوایی «ZSU-23-4» در سوریه به «شیلیکا» معروف است، تجربه نبرد در سوریه نشان داد با نصب این ضد هوایی بر روی شاسی‌ها تانک، ارتش می‌توانند در نبردهای زمینی نیز کاربرد داشته باشند.

 به گزارش اخبار جهادی،ارتش سوریه در جنگ با تروریسم، همچنان از توپ ضد هوایی شیلیکا علیه گروه‌های تروریستی تکفیری استفاده می‌کند.

توپ‌های ضدهوایی«ZSU-23-4» که در سوریه به «شیلیکا» معروفند، به صورت ویژه برای هدف قرار دادن هواپیما و هلی کوپتر و پدافندهای ضدهوایی طراهی شده بودند؛ اما تجربه نبرد در سوریه نشان داد با نصب آن‌ها بر روی شاسی تانک، ارتش می‌توانند در نبردهای زمینی نیز کاربرد داشته باشند.

کالیبر توپ ضد هوایی  شیلیکا ۲۳ میلی متر و برد آن ۲۰۰۰ متر می‌باشد. هر توپ ضد هوایی شیلیکا می‌تواند بین ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ گلوله در دقیقه برای هر ۴ لوله شلیک کند. برای استفاده از شیلیکای نصب شده بر روی یک شاسی تانک، چهار نیروی زمینی کفایت می‌کند.

هم اکنون شیلیکا در نبردهای حومه شهر المیادین حضور بسیار پررنگی دارند. بسیاری از تانک ها و خودروهای انتحاری داعش به وسیله شیلیکا منهدم می‌شوند.

منبع:اعلام الحربی

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=12056

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.