اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پشت پرده تحرکات اخیر ترکیه در شمال سوریه

  • کد خبر : 12043
  • 21 مهر 1396 - 20:49
پشت پرده تحرکات اخیر ترکیه در شمال سوریه

یک کارشناس مطرح سوری تصریح کرد: ترکیه در مسئله ایجاد منطقه کاهش تنش در ادلب سوریه صداقت ندارد، این کشور تلاش می‌کند نفوذ از دست رفته خود را از طریق اشغال مناطق بیشتری از ادلب بازیابد. به گزارش اخبار جهادی، «هیثم حسون» کارشناس مسائل نظامی و راهبردی سوری در دمشق تاکید کرد نمی‌توان به ترکیه در […]

یک کارشناس مطرح سوری تصریح کرد: ترکیه در مسئله ایجاد منطقه کاهش تنش در ادلب سوریه صداقت ندارد، این کشور تلاش می‌کند نفوذ از دست رفته خود را از طریق اشغال مناطق بیشتری از ادلب بازیابد.

به گزارش اخبار جهادی، «هیثم حسون» کارشناس مسائل نظامی و راهبردی سوری در دمشق تاکید کرد نمی‌توان به ترکیه در مسئله ایجاد منطقه کاهش تنش در شهر ادلب  اعتماد کرد و آن را در این زمینه صادق دانست، بلکه این کشور برای تجدید ساختار یا ایجاد تغییرات در ساختار  جبهه النصره تلاش می‌کند تا به زعم خود ویژگی تروریستی را از آن بگیرد(مانند تغییر نام جبهه النصره به هیئه تحریرالشام)، ترکیه به دنبال بازیابی نفوذ خود در شمال سوریه است.

وی درباره لشکرکشی نظامی ترکیه به شهر ادلب سوریه که در اشغال گروه‌های تروریستی همسو با آنکاراست، و مقاصد و اهداف این دخالت نظامی اظهار داشت : نمی‌توان گفت که ترکیه در مسئله ایجاد منطقه کاهش تنش صداقت دارد، این کشور تلاش می‌کند نفوذ از دست رفته خود را از طریق ورود مستقیم به استان ادلب و اشغال مناطق بیشتری از آن بازیابد، معتقدم ترکیه در این زمینه موفق نخواهد شد، زیرا ائتلاف دیگر متشکل از ایران، روسیه و سوریه به طور کامل بر این مسئله پافشاری می‌کند که هرگونه تحرک ترکیه در منطقه شمالی را مهار کند.

مسئله دیگر این است که ترکیه به طور گسترده برای مهار گروه‌های تروریستی از طریق انحلال برخی گروه‌ها و  تجدیدساختار جبهه النصره به گونه‌ای تلاش می‌کند که این امکان را به این کشور بدهد که ماهیت تروریستی را از آن دور کند و تروریست‌هایی را که هسته اصلی جبهه النصره را تشکیل می‌دهند در گروه‌های تروریستی تابع ترکیه ادغام کند.

حسون درباره جدایی‌طلبی برخی گروه‌های کردی و تلاش آنها برای جدا کردن منطقه کردستان عراق و همچنین احتمال همکاری ترکیه، عراق، ایران و سوریه برای مقابله با این جدایی‌طلبی اظهار داشت : ترکیه از فرایند همه‌پرسی که در کردستان عراق انجام شد، از طریق حفظ وضعیت عراق به  عنوان یک کشور تجزیه شده و بی‌ثبات و غیرمنسجم سوء‌ استفاده می‌کند، مسئله دیگر این است که ترکیه تضمین‌هایی از مسعود بارزانی مبنی بر مهار تحرکات کردها در داخل ترکیه دریافت کرده است،‌زیرا این مسئله به نفع ترکیه است که ساختار سیاسی کردی خنجری در پشت کشورهای همسایه از جمله سوریه باشد.

وی درباره دیدار اخیر سلمان بن عبدالعزیز با رئیس جمهور روسیه در مسکو گفت : سفر پادشاه سعودی به روسیه به دو دلیل انجام شد، اول : مسئله آماده سازی برای پادشاهی محمد بن سلمان و دوم اینکه، سعودی می‌خواهد تضمین‌هایی دریافت کند مبنی بر اینکه روسیه دست به اقداماتی که مانع این مسیر می‌شود، نزند. علت دیگر این است که عربستان خواهان بهبود روابطش با روسیه است، اما این مسئله تاثیر مثبتی بر نقش سعودی در جنگ علیه سوریه نخواهد گذاشت بلکه در چارچوب روابط دوجانبه سعودی روسیه است.

کارشناس سوری درباره اتهامات روسیه به آمریکا مبنی بر حمایت از داعش خاطر نشان کرد روسیه، مستقیما آمریکا را متهم کرده است که از گروه‌های تروریستی و در راس آنها داعش حمایت می‌کند، این مسئله از طریق تصاویری که وزارت دفاع روسیه تقریبا دو هفته پیش منتشر کرد، اثبات شده است که  خودروهای جنگی نظامیان آمریکا را در مواضع داعش در شمال دیرالزور نشان می‌دهد، اینکه آمریکا عملیاتی برای جلوگیری از پیشروی نیروهای ارتش سوریه و متحدان به سمت مرزهای عراق انجام می‌دهد.

وی درباره آخرین تحولات میدانی دیرالزور به ویژه در شهر المیادین به خبرنگار تسنیم گفت : ارتش سوریه عملیات نظامی به سمت شهر ا لمیادین در جنوب شرقی دیرالزور را از دو محور اساسی آغاز کرده است : اولین محور، محور جنوبی از سمت دیرالزور به سمت المیادین از طریق وادی فرات و محور دوم، محور جنوبی است که ارتش سوریه عملیات دورزدن ناگهانی تروریست‌های داعشی حاضر در داخل شهر المیادین از سمت جنوبی را انجام داد و تروریست‌ها را محاصره کرد.

حسون افزود : در ادامه نیروهای ارتش و متحدان به محور شمالی شهر المیادین رسیدند و توانستند آن را از سمت شمالی به طور کامل محاصره کنند که سبب قطع هرگونه ارتباط میان تروریست‌های داعشی و گروه‌های تروریستی دیگری شد که ممکن بود به داعشی‌ها در سمت شمالی شهر کمک کنند.

منبع: تسنیم
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=12043

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.