اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آیا اسرائیل به دنبال آغاز جنگی جدید با حزب‌الله است؟

  • کد خبر : 11905
  • 16 مهر 1396 - 10:33
آیا اسرائیل به دنبال آغاز جنگی جدید با حزب‌الله است؟

با توجه به تجربه رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه، بعید به نظر می‌رسداین رژیم دست به جنگی دوباره ضد حزب‌الله بزند. به گزارش اخبار جهادی،لبنان سال‌ها در قیومت فرانسه قرار داشت، اما تا پایان جنگ جهانی دوم توانست استقلال خود را به دست بیاورد؛ لبنانی‌ها هنوز طعم استقلال را نچشیده بودند که جنگ اعراب […]

با توجه به تجربه رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه، بعید به نظر می‌رسداین رژیم دست به جنگی دوباره ضد حزب‌الله بزند.

به گزارش اخبار جهادی،لبنان سال‌ها در قیومت فرانسه قرار داشت، اما تا پایان جنگ جهانی دوم توانست استقلال خود را به دست بیاورد؛ لبنانی‌ها هنوز طعم استقلال را نچشیده بودند که جنگ اعراب و اسرائیل شروع و پس از آن جنگ داخلی این کشور به مدت ۱۵ سال از سال ۱۹۷۵ تا سال ۱۹۹۰ میلادی طول کشید و در نهایت با اخراج سازمان آزادی بخش فلسطین از لبنان متوقف شد.

طمع ورزی رژیم  اشغالگر قدس به  لبنان

با وجود آنکه رژیم  اشغالگر قدس هدف از حمله ۱۹۸۲ به خاک  لبنان را ترور نماینده این رژیم در انگلیس و یا و اکنش به موشک‌های فلسطین  عنوان کرد ولی به  استناد  اسناد منتشر شده  از آرشیو ارتش رژیم صهیونیستی پس از گذشت  ۳۳ سال از نخستین  جنگ  میان  رژیم صهیونیستی و لبنان هدف اصلی این رژیم،  اشغال بیروت و از بین  بردن  مقاومت فلسطین و نیروهای سوری بوده است.

ظهور حزب الله؛ بروز قدرت لبنان

حزب‌الله لبنان یک سازمان سیاسی-نظامی در لبنان است که در اوایل سال‌های ۱۹۸۰ و با الهام از ایدئولوژی اسلام سیاسی امام خمینی (ره) در لبنان ظهور کرد، هسته اولیه آن و ساختار تشکیلاتی‌اش متشکل از اسلام گرایان، نیروهای حزب الدعوه به رهبری علامه سید محمدحسین فضل‌الله، شاخه دانشجویی حزب الدعوه، مسئولان جنبش امل، اعضای جنبش فتح به رهبری ابوجهاد (خلیل الوزیر) و تمام گروه ها و جریان‌هایی که از انقلاب اسلامی ایران و امام (ره) تاثیر گرفته بودند شکل گرفت.

جنگ اول لبنان و رژیم صهیونیستی

لبنان در سال‌های ۱۹۷۸ و ۱۹۸۲ در میانه  جنگ  داخلی، دوبار از سوی نیروهای دفاعی رژیم صهیونیستی مورد حمله قرار گرفت و اشغال شد. اسرائیل تا سال ۲۰۰۰ کنترل جنوب لبنان را در دست داشت ولی با تصمیم صهیونیست‌ها نیروهای رژیم  اشغالگر قدس  به دلیل حملات چریکی از سوی حزب الله و بر اساس این عقیده که فعالیت‌های این گروه با عدم حضور رژیم صهیونیستی در لبنان متوقف خواهد شد از این منطقه عقب نشینی کردند.

جنگ ۲۰۰۶ اسرائیل و لبنان (جنگ ۳۳ روزه)

تعدادی از رزمندگان حزب‌الله ساعت ۹:۵ روز ۱۲ ژوئیه سال ۲۰۰۶ ( ۲۱تیر سال ۱۳۸۵) در پی جنایات اسرائیل، با نفوذ در منطقه مرزی میان لبنان و فلسطین اشغالی، به کاروانی از نظامیان اسرائیلی حمله کرده و ۲ تن از سربازان این رژیم را به اسارت گرفتند که  موجب سر آغاز درگیری‌های میان لبنان و رزیم صهیونیستی شد که در نهایت با قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت در ۱۴ اوت ۲۰۰۶ (۲۴ مرداد ۱۳۸۵) به پایان رسید.

تلفات جنگ ۲۰۰۶ لبنان و رژیم صهیونیستی

ارتش صهیونیستی به روال گذشته استراتژی جنگ از راه دور را به مرحله اجرا گذاشت به گونه‌ای که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی ۱۵ هزار بار مناطق مختلف لبنان را بمباران کردند، نیروی دریایی این رژیم هم در مدت ۸ هزار ساعت دریانوردی، نواحی ساحلی لبنان را به منظور تنگ‌تر کردن حلقه محاصره، بی وقفه گلوله باران کردند و نیروی زمینی ارتش صهیونیستی هم دستکم ۱۶۰ هزار گلوله توپ، ۲۵۰۰ گلوله خمپاره به سوی لبنان شلیک کردند.

هر چند در نتیجه این حملات که با استفاده از سلاح‌های غیرمجاز مانند بمب‌های خوشه‌ای فسفری همراه بود حدود ۱۲۰۰ تن از غیرنظامیان لبنانی کشته و هزاران تن دیگر زخمی و بی خانمان شدند، اما این حملات فاقد ارزش نظامی بود چراکه در این جنگ، نخستین بار تلفات نظامیان رژیم صهیونیستی از تلفات طرف مقابل فراتر رفت و در مقابل ۷۴ شهید از اعضای جنبش مقاومت اسلامی لبنان، ۱۱۷ نظامی و افسر ارشد رژیم صهیونیستی کشته شدند.

منهدم شدن دو فروند هواپیمای جنگی  و هلی کوپتر نظامی رژیم  اشغالگر قدس در این جنگ اوج ناتوانی نیروی هوایی این رژیم محسوب می‌شود؛ انهدام ۶۴ تانک مرکاوا که از پیشرفته ترین تانک های رژیم صهیونیستی در این جنگ به دست نیروهای مقاومت  اوج ناتوانی رژیم صهیونیستی را نشان  داد.

منهدم  شدن دو ناوچه ساعر رژیم  اشغالگر قدس به وسیله موشک‌های کروز حزب الله موجب شگفتی نظامیان آمریکایی و صهیونیستی شد.

تهدیدات علیه لبنان

پس از جنگ ۲۰۰۶ رژیم صهیونیستی همواره حزب الله لبنان را تهدید کرده، در حالیکه سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در پاسخ به این تهدیدات همواره از مقاومت و مقابله با هرگونه تجاوزی سخن گفته است، بنیامین نتانیاهو نخست  وزیر  رژیم اشغالگر قدس طی سخنانی  در دهمین سالگرد جنگ ۳۳ روزه  حزب الله را در صورت حرکت  این  گروه  به مرزهای جنوبی  تهدید به حمله کرد که در این بین، تهدید دبیرکل حزب الله مبنی بر هدف قرار دادن مخازن آمونیاک حیفا منجر به تعطیلی این مخازن از سوی صهیونیست ها شد.

فرمانده نیروی هوایی رژیم اشغالگر قدس در تهدیدی در اواخر خرداد ماه ۱۳۹۶ گفت: “نیروی هوایی این رژیم در نبرد احتمالی با حزب‌الله لبنان با تمام قدرت وارد عمل می‌شود”. اما ادامه این تهدیدات باعث شد سیدحسن نصرالله در سخنرانی به مناسبت روز عاشورا که  امسال برگزار شد خطاب به مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کند در صورتی که جنگی علیه لبنان آغاز شود، هیچ کجای فلسطین اشغالی امن نخواهد بود. با دقت بر این سخنان این سوال پیش می آید که آیا رژیم صهیونیستی به دنبال آغاز جنگی جدید با لبنان است؟

تجربه جنگ با اسرائیل منجر به آشنایی حزب الله با تکنیک ها و فنون جنگی رژیم اشغالگر قدس شده است همچنین با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی از شکست جنگ ۲۰۰۶ زخمی است و امکان شروع جنگی دوباره وجود دارد حزب الله به تجهیز خود در سال های اخیر پرداخته است به طوریکه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: حزب‌الله نیرویی است که قوت و پیشرفت اعجازگونه‌اش؛ جریان درگیری‌ها در خاورمیانه را تغییر داده است.

همچنین روزنامه هارتص اسرائیل در گزارشی بیان کرد: نظامیان اسرائیلی دیگر قادر به عقب زدن حزب الله نبوده و تنها در رزمایش‌ها می‌توانند حزب الله را شکست دهند؛ چرا که واقعیت چیز دیگری است.

پیشرفت‌های پهپادی حزب الله به گونه ای بود که یکی از شبکه های تلویزیونی اسرائیل بخش زیادی از برنامه خبری خود را به پخش ویدیویی اختصاص داد که ستاد تبلیغات جنگ از پهپاد های حزب الله منتشر کرده است. این شبکه درباره  این  توانمندی حزب الله به  گفتگو  با کارشناسان پرداخت.

موسسه تحقیقاتی سوفان آمریکا در مورد قدرت راکت های در دست حزب الله بیان کرد” راکت‌های بی شمار حزب الله قادرند با در هم شکستن سامانه گنبد آهنین هر نقطه از اسرائیل را هدف گیرند”؛ علاوه براین روزنامه هارتص رژیم صهیونیستی در گزارشی بیان کرد: نظامیان رژیم صهیونیستی  دیگر قادر به عقب راندن  حزب الله نبوده و تنها در رزمایش‌ها می‌توانند این گروه را شکست دهند؛ چراکه واقعیت چیز دیگری است.

ظهور قدرت حزب الله در سوریه، رژیم صهیونیستی را بر این باور رساند این گروه مقاومت به یک قدرت منطقه رسیده است که می تواند معادلات آمریکا و رژیم  اشغالگر قدس را در غرب آسیا تغییر دهد.

با توجه به تجربه تلخ رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه و افزایش توانمدی های حزب الله که گوشه کوچکی از آن در جنگ با تروریست‌های تکفیری به نمایش در آمد، بعید به  نظر می رسد رژیم اشغالگر قدس دست به چنین اشتباه استراتژیکی بزند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=11905

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.