اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

انتقال حزب الله از موضع دفاعی به موضع هجومی ضد صهیونیست‌ها

  • کد خبر : 11807
  • 12 مهر 1396 - 10:26
انتقال حزب الله از موضع دفاعی به موضع هجومی ضد صهیونیست‌ها

المیادین در تحلیل اظهارات اخیر دبیرکل حزب الله لبنان، این معادلات را در نتیجه انتقال حزب الله از مرحله بازدارندگی دفاعی به مواضع هجومی ضد اشغالگری صهیونیست‌ها در منطقه دانست. به گزارش اخبار جهادی،به نقل از پایگاه خبری شبکه المیادین لبنان، تهدیدی که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان ضداسرائیلی و متحدانش مطرح کرد، احتمالاً […]

المیادین در تحلیل اظهارات اخیر دبیرکل حزب الله لبنان، این معادلات را در نتیجه انتقال حزب الله از مرحله بازدارندگی دفاعی به مواضع هجومی ضد اشغالگری صهیونیست‌ها در منطقه دانست.

به گزارش اخبار جهادی،به نقل از پایگاه خبری شبکه المیادین لبنان، تهدیدی که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان ضداسرائیلی و متحدانش مطرح کرد، احتمالاً واکنشی به تحرکات رژیم صهیونیستی برای آماده‌سازی جهت جنگ ضد لبنان و محور مقاومت نباشد، بلکه نشان دهنده تثبیت معادله‌ها و موازنه های قدرت جدید در نتیجه شکست ائتلاف و پیروزی محور مقاومت باشد.

بر اساس این گزارش، افزایش توانمندی‌های حزب‌الله در نتیجه مشارکت در جنگ ضد داعش در سوریه و منطقه موضوعی است که بیشتر مراکز مطالعات نظامی و استراتژیک اسرائیلی و غربی بر روی آن اجماع نظر دارند.

شاید ابعاد استراتژیک این تجربه مبارزاتی است که به عنوان خطرناک‌ترین تهدیدات فراروی اسرائیل و ائتلاف آمریکایی مورد اشاره قرار می‌گیرد. این افزایش قدرت می‌تواند در نتیجه افزایش راهکارهای هماهنگی و همبستگی بین حزب‌الله و ارتش سوریه و جریان‌های دیگر وابسته و محور مقاومت از کشورهای مختلف باشد که تحت پوشش هوایی روسیه فعالیت می‌کنند. موانعی که در مسیر فعالیت نیروهای مشترک از ارتش‌های متعدد وجود دارد، احتمالاً با افزایش حجم نیروهای انسانی و تجهیزات قابل جبران نیست ، اما پشت سر گذاشتن این موانع باعث افزایش سطح خطوط جبهه‌ها و دستیابی به منابع انسانی و مبارزاتی نامحدود می‌شود.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در گذشته در طول خطوط جبهه‌های فراتر از مرزهای لبنان، رژیم صهیونیستی را  تهدید می‌کرد و معادله توازن وحشت را در حمله موشکی به انبارهای آمونیاک و موشک باران بنادر و کارخانه های تولید برق در سرزمین های اشغالی را در واکنش به موشک باران بیروت یا ضاحیه و فرودگاه های این کشور مطرح کرده بود. این معادله‌ها موازنه بازدارندگی برای جلوگیری از حمله رژیم صهیونیستی به لبنان را تثبیت کرده بود.

با این‌ وجود سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در تهدید اخیر خود به مناسبت عاشورای حسینی از موضع دفاعی به موضع هجومی تغییر موقعیت داد و از بین بردن ریشه تجاوز اسرائیل که با اشغال اراضی عربی و فلسطینی تأسیس شده است را مورد توجه قرار داد. او با این رویکرد هجومی عرصه مقابله و حجم آن را به امتداد نیروهای مخالف اشغالگری گسترش داد، تا جایی که نتانیاهو اصلا نمی داند چه نیروهایی در این جنگ مشارکت خواهند داشت و اسرائیل از کدام طرف ضربه خواهد خورد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان علاوه بر اقدامات رژیم صهیونیستی در اشغالگری فلسطین که محور اساسی تجزیه منطقه و کشیده شدن آن به سمت جنگ‌ها و شکاف های مختلف است ، به موضوع عادی سازی روابط رژیم‌های عربی حاشیه خلیج فارس با اسرائیل و تلاش برای تجزیه عراق و گسترش رویکردهای تکفیری در منطقه اشاره و در عین حال تأکید کرد که راه حل مقابله با این موضوع مقابله با سرمنشأ آن است. به همین علت یهودیان را از باقی ماندن در اسرائیل و واقع شدن در معرض قربانیان جنایت های صهیونیست ها هشدار داد.

شکی نیست که رژیم صهیونیستی در نتیجه توسعه ابعاد منطقه‌ای درگیری‌ها و معادلات جدید بعد از سرکوب داعش و شکست ائتلاف بین المللی در منطقه با خطرات روزافزونی مواجه است. صهیونیست ها برای کاستن از شدت این خطرات به دنبال تحرکاتی پیش دستانه و فرار به جلو هستند. فشار آمریکا بر شورای امنیت برای تعیین مأموریت جدید نیروهای یونیفل در راستای تأمین مطالباتی است که اسرائیل نتوانسته ضد محور مقاومت انجام دهد. البته ولادیمیر سافرونکن نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در شکست تلاش‌های آنها در درج نام حزب‌الله موفق بود.

رژیم صهیونیستی در همین رابطه مانورهایی را در جبهه‌های شمالی و جنوبی خود با مشارکت ۴۰ هزار نفر از نیروهای دریایی و زمینی و هوایی برگزار کرد.  مجله آمریکایی نیوزویک به نقل از یوآف زیتون خبرنگار نظامی روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت این مانورها را مانور هجومی برای اشغال لبنان نامید. بنا بر این گزارش چنین مانورهایی در گذشته نیز تنها زمانی انجام شده است که ارتش اسرائیل خود را برای اشغال سوریه و صحرای سینا آماده می‌کرد.

بزرگ‌ترین بحرانی که رژیم صهیونیستی با آن مواجه است ، کارخانجات تولید موشک‌هایی است که در سوریه و لبنان مستقر است. این موضوع را کنفرانس مطالعات امنیتی و استراتژیک هرتصلیا به صراحت مطرح و تأکید کرد که این کارخانه‌ها می‌توانند موشک‌های را تولید کنند که برد آنها به ۵۰۰ کیلومتر می رسد. بخشی از این موشک‌ها موشک‌های دریایی و موشک‌های ضد زره هستند و اسرائیل حتی نمی داند حزب‌الله چگونه به این موشک‌ها دست پیدا کرده است.

این تولیدات موشکی در دست محور مقاومت سندی برای انتقال از مرحله دفاعی در توازن بازدارندگی به مرحله هجومی در معادله تعدد جبهه ها و توسعه دامنه آنها برای مقابله با ریشه‌های اشغالگری رژیم صهیونیستی و جنگ های آنها است. البته عامل سرنوشت‌ساز در این انتقال، تغییر معادلات در نتیجه پیروزی بر ائتلاف آمریکایی در منطقه است ، چرا که قطعاً هر شکستی هزینه‌های خود را دارد.

منبع: تسنیم
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=11807

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.