اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

«ابو اسامه نارکی» خطرناکترین مبلغ تاجیک برای داعش

  • کد خبر : 8764
  • 10 خرداد 1396 - 13:42
«ابو اسامه نارکی» خطرناکترین مبلغ تاجیک برای داعش

«ابو اسامه نارکی» که از وی به عنوان سخنگوی داعش در عراق نام می‌برند، جوانان افغانستان را از طریق شبکه‌های اجتماعی به جنگ دعوت می‌کند. به گزارش اخبار جهادی به نقل از «رادیو آزادی»، «ابو اسامه نارکی» که از وی به عنوان سخنگوی داعش در عراق نام می‌برند، جوانان افغانستان را از طریق شبکه‌های اجتماعی به جنگ […]

«ابو اسامه نارکی» که از وی به عنوان سخنگوی داعش در عراق نام می‌برند، جوانان افغانستان را از طریق شبکه‌های اجتماعی به جنگ دعوت می‌کند.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از «رادیو آزادی»، «ابو اسامه نارکی» که از وی به عنوان سخنگوی داعش در عراق نام می‌برند، جوانان افغانستان را از طریق شبکه‌های اجتماعی به جنگ دعوت می‌کند.

نام اصلی وی «تاج الدین نظراف» است و متولد روستای «ازبک لنگر» شهر «نارک» می‌باشد.

مقامات تاجیک از وی به عنوان خطرناکترین مبلغ تاجیک داعش نام می‌برند.

وی اواخر سال ۲۰۱۴ به گروه افراطی داعش پیوسته و از طریق شبکه‌های اجتماعی عقاید این گروه را تبلیغ می‌کند.

بر اساس اطلاعات مقامات تاجیکستان، ابو اسامه نارکی تا یک ماه قبل در «موصل» عراق ساکن بوده است.

۱۴ نفر از بازداشت شده‌ها به اتهام عضویت در داعش و برافراشتن پرچم آنان در سال ۲۰۱۵ در شهر نارک شهادت دادند که تحت تبلیغ ابو اسامه نارکی به این کار دست زدند.

همچنین طی یک سال اخیر ابو اسامه نارکی ۷ شهروند تاجیکستان را به جهاد در  افغانستان تشویق و به این کشور منتقل کرده است.

به گفته «محمدرحیم نظراف» پدر ۶۰ ساله تاج الدین نظراف یا به عبارت دیگر ابو اسامه نارکی، پسرش ماه سپتامبر سال ۲۰۱۴ به روسیه سفر کرده و سپس ناپدید شده است.

اما بعدا مقامات تاجیک به وی گفتند که پسرش در عراق به گروه داعش پیوسته و ویدئوی صحبت تاج الدین را با ریش و موی‌های بلند نشان دادند.

نارکی را «انوشیروان عظیم اف» ملقب با «انس» به گروه داعش دعوت کرده است.

انوشیروان عظیم اف یا انس ساکن ۲۶ ساله روستای «توت قول» نارک بوده که سال ۲۰۱۶ در سوریه کشته شد و پس از هلاکت وی وظیفه مبلغی را نارکی به دوش گرفته است.

از شهر نارک که در ۸۰ کیلومتری «دوشنبه» قرار دارد، بیش از ۳۰ نفر به گروه داعش در سوریه و عراق پیوستند.

منبع:فارس

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8764

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.