اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تلاش عربستان برای دست یافتن به هواپیماهای شناسایی ‘P-8 ‘

  • کد خبر : 8478
  • 31 اردیبهشت 1396 - 20:19
تلاش عربستان برای دست یافتن به هواپیماهای شناسایی ‘P-8 ‘

شرکت هواپیمایی آمریکایی ‘بوئینگ’ روز یکشنبه اعلام کرد که عربستان سعودی در نظر دارد با این شرکت قرارداد خرید هواپیماهای شناسایی ‘P-8 ‘ را امضا کند. به گزارش خبرگزاری رویتروز از واشنگتن، شرکت هواپیماسازی بوئینگ روز یکشنبه ضمن اعلام این خبر، مشخص نکرد که آیا قرارداد خرید هواپیماهای شناسایی ‘P-8 ‘ یکی از بندهای قرارداد […]

شرکت هواپیمایی آمریکایی ‘بوئینگ’ روز یکشنبه اعلام کرد که عربستان سعودی در نظر دارد با این شرکت قرارداد خرید هواپیماهای شناسایی ‘P-8 ‘ را امضا کند.

به گزارش خبرگزاری رویتروز از واشنگتن، شرکت هواپیماسازی بوئینگ روز یکشنبه ضمن اعلام این خبر، مشخص نکرد که آیا قرارداد خرید هواپیماهای شناسایی ‘P-8 ‘ یکی از بندهای قرارداد یکصد و ۱۰ میلیارد دلاری تسلیحاتی میان واشنگتن و ریاض است یا این قرارداد کاملا جداگانه به شمار می آید.
همچنین شرکت بوئینگ به تعداد هواپیماها نیز هیچ اشاره ای نکرد.
اطلاعیه شرکت بوئینگ در این باره در حالیست که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا هم اکنون در راس هیاتی سیاسی، تجاری و نظامی در عربستان بسر می برد.
در نخستین روز این سفر، مقام های کاخ سفید اعلام کردند که واشنگتن توانسته است قراردادهای تسلیحاتی با ریاض به مبلغ ۱۱۰ میلیارد دلار منعقد کند.
بر اساس این گزارش، این قراردادها شامل فروش تجهیزات دفاعی و ارائه خدماتی است که توانایی عربستان را در قبال آنچه که «مشارکت در مبارزه با تروریسم در منطقه» نامیدند، تقویت می کند.
وی مدعی شد که این قرارداد نظامی به منظور تقویت امنیت عربستان و منطقه خلیج فارس در برابر تهدیدات ایران است.
هواپیمای Boeing P-8 Poseidon، هواپیماهای شناسایی هستند که هدفشان تجسس و شناسایی شناورهای سطحی و زیر سطحی است و قادر هستند با پرواز طولانی مدت روی دریاها و اقیانوس ها براحتی اهدافشان را کشف کنند.
P-8 هواپیمای شناسایی نسبتا جدید به حساب می آید که در سال ۲۰۰۹ اولین پرواز خودش را با موفقیت انجام داد.
این هواپیما محصول بخش دفاعی شرکت بوئینگ آمریکاست و براساس هواپیمای موفق ۷۳۷-۸۰۰ ساخته شده و به عنوان جایگزینی برای هواپیماهای قدیمی تر مثل P-3 Orion و نوع های پیشرفته تر P-3 در نظر گرفته شده است.
آمریکا وانگلیس با حربه ایران هراسی و به منظور سرپا نگه داشتن مراکز تولید سلاح خود و تداوم تسلط بر منابع عظیم انرژی در کشورهای عربی بویژه در منطقه خلیج فارس، استمرار سرکسیه کردن حکام این کشورها را در دستور کار دارند.

منبع:ایرنا

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8478

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.